2009. október 14., szerda

Magyar vacsi szipogással

Kaptam a hostmamától sms-t, hogy én főzök vacsit. OK. Ennyit írtam vissza.

Irány a bioáruház. Vettem csirkét, tejfölt, feketeborsot, vegetát(hurrá!!!). Tejfölös csirkét kapnak vacsira. Hihi.
Napok óta semmi sincsen otthon, és képzeljétek volt olyan nap, hogy müzlit(bio!) ettem tejjel(bio) reggelire, ebédre, vacsira. Ha hazamegyek, valószínűleg évekig nem tudok majd müzlire nézni.

Azért kapnak magyar vacsit, mert egy ideje nem ettem rendesen és már vágyom valami normálisra. Na és ugye kulturális csereprogram keretében jöttem ki, ezért itt az ideje kultúrát cserélni. Egyenek magyar kaját!

Kis késéssel elkészült a magyar vacsi. Azt mondták a szülők, hogy már alig várják, hogy megkóstolják. A törpéknek azért főztem külön mást is.

Megkérdezték hogyan kell enni. Rá kell tenni a rizsre a szószt? Igen. Úgy.

Rátették. Apuka első reakciója: Na ez aztán a gasztronómiai különbség! Még sosem ettem ehhez hasonlót, ez nagyon új.

Ekkor mondtam a családnak, hogy ha nem ízlik, van a hűtőben pizza...

Ízlett nekik. Legalábbis azt mondták, elég hihetően előadva. Talán el is hittem nekik, miután másodszorra is szedtek, nem is keveset.

Jó sok bors volt a tejfölös csirkében. Nekem már ott lapult a zsebemben a zsepi. Előre tudtam, hogy kell...
A szülők már szipogtak. Szipogtak. Szipogtak. Szipogtak.

Apropó (: szipogás.
Sosem látom az amerikaiakat orrot fújni. Ez vagy véletlen, vagy tényleg kevésbé fújnak orrot, és inkább szipognak helyette. Mióta erre felfigyeltem, mindig félve fújom ki orromat ha többen látják.

Egy kérdés, hátha valaki tudja:
Illetlenség New Yorkban orrot fújni mások előtt?

13 megjegyzés:

  1. Ez egy jo kerdes Evi,errol mar en is akartam beszelni. Meg senkit nem lattam orrot fujni,mindenki csak sziv,sziv..:) De en ugy voltam vele,foleg az utolso ket hetben..meg vagyok fazva,egyfolytaban fujok,de hogy ez mennyire illetlenseg...nem tudom,de mar volt aki furcsan nezett ram emiatt.??

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nekem volt egy mexikói cserediák osztálytársam anno gimiben. Ő is folyton szipogott. Őszintén szólva engem kicsit bosszantott :-/. Adtam neki egy pzs-t és használta :). De többnyire maradt a szipogás :P.

    VálaszTörlés
  3. skóciában is mindenki csak szipog ...

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a hozzászólásokat!

    Nekem is azért tűnt föl a dolog, mert néha már idegesít, hogy szipognak. De a suliban is szipognak a brazilok, japánok...

    Kifújtam az orromat "jó magyarosan", senki sem nézett oda, nem botránkoztak meg.

    Következtetés: nem illetlenség orrot fújni, de azért ők mégse fújnak orrot, de te azért fújjál!!! Különben chronicus siniusitis-ed lesz. Ajj...sote.

    VálaszTörlés
  5. Angliában sem fújnak orrot.
    Múltkor a moziban a mellettem ülő végig szipogott. Elegem lett, adtam neki egy zsebkendőt. Mondja, á, köszi nem kell. Mondom de, szerintem kell!

    VálaszTörlés
  6. Ez a zsepiadás nagyon poén!!!

    Én nem merek zsepit adni, pedig nekem is mindig ez jut eszembe először. Betoji vagyok :D vagy csak kezdek amerikaisodni. Fülig érő vigyor 24 órában, és 100% kedvesség...

    VálaszTörlés
  7. Zsepi...ja, a gyerekek a pólójukba törlik...nem is mondok semmit :)
    Nyomasd nekik a magyra kaját, pirosarany intravénásan vagy mi a manó. Ha már ők nem bírnak felmutatni valami normális kaját *sóhajt*

    VálaszTörlés
  8. Én múltkor láttam orrot fújni az utcán az egyik szomszéd nőt, Kimberly-t :) Ő volt az első amerikai akit így láttam. Én szoktam orrot fújni és nem néznek meg (de ha pink és zöld hajam lenne akkor sem bámulnának), de nem hiszem hogy illetlenség. A baj az, hogy itt a legtöbb zsepi olyan tépkedős-dobozos kiszerelésben van és azt nem viszik magukkal. Pedig vannak pici 10-es zsepik, amit lehetne.
    Gratula a magyar kajához!!!
    Puszi, Szilla

    VálaszTörlés
  9. :D a svédek is szipognak, rettentő bosszantó. :D

    VálaszTörlés
  10. Tehát szipognak: az amerikaiak, angolok, skótok, mexikóiak, svédek.
    Akik pedig nem szipogank: a magyarok. Yeahhh!

    De sehol sem ciki orrot fújni.

    Ma is tanultam valamit a kultúrális külömbségekről :D.
    Klassz, hogy beírjátok melyik országban mi a helyzet. Tök jó hallani róla.

    VálaszTörlés
  11. A hollandok is szivják..
    Lilla :-)

    VálaszTörlés
  12. Angolok, amerikaiak, ázsiaiak...mind szipognak. Vonaton, buszon toleránsabbak az orrfújást illetően, mert köztudott, h ott nem tudsz elvonulni a mosdóba.

    Japánok előtt orrot fújni pl, elég nagy inzultus. Egyenlő egy csúnya beszólással.

    Lehet mi vagyunk csak furcsák, mert a világ legnagyobb része szipog és nyel.

    VálaszTörlés
  13. De jó a blogod, ezt is öröm olvasni!:)

    VálaszTörlés