2009. október 27., kedd

Csodaszép New York. Képekben.

Csodaszép az ősz New Yorkban. Bárcsak itt lennétek és látnátok.
Az a legcsodásabb, ahogyan átsüt a szikrázó napsütés a színes lombkoronákon.
A City-ben sok a fénylő-hideg felhőkarcoló, és most az ősz színei kicsit melegebbé teszik a várost.

A helyiekről csak annyit mondanék, hogy "megőrültek". Pár nap, és itt van Halloween. A jelei már mindenütt látszanak. Alább írok róla.

Hétfőn is magammal vittem a fényképezőgépemet(mint általában mindig), mert tökéletes idő volt. Nincs is szebb nap őszt fotózni. Pár képet a bejegyzésem végére felraktam.

Kérlek szurkoljatok, hogy hétvégén is jó idő legyen. Ha minden igaz, megyek Bronx-ba a Bronx zoo(állatkert)-be, amit a legjobb állatkertnek tartanak egész New Yorkban. És ha klassz lesz az idő, olyan de olyan képeket fogok csinálni, hogy elhasaltok (Na ez az "elhasalás" nem tudom honnan jött. Mondta már nekem valaki korábban?).

A hétfői nap gyerekek szempontjából jól telt. A kisfiú a nagyinál volt, a kislányt pedig elvittem egy parkban, ahová egy ikerpár+babysitterük is velünk jöttek. A babysitter egy lengyel csaj. Au-pairként kezdte, de aztán itt maradt New Yorkban nanny-nek (dada).

Hazafelé a kislány elaludt. Nagyon cuki volt. Annyira sajnálom, hogy jövő nyár végén mikor hazamegyek, nem vihetem majd magammal. Valószínűleg meg fog szakadni a szívem.

Este a mama jógázni ment. Persze a hűtő üres, mint mindig. Apuci kitalálta, hogy menjünk el valahová enni. Tud egy jó hamburgerest. Mit? Hamburgerest? Ááááá. Persze ezt csak magamban gondoltam.

A Madison Square-re mentünk, 5 percre van gyalog. A téren van egy híres hely. Még sosem ettem ott, de mindig hatalmas sor áll. Apucika mondta, hogy ez jobb mint a "Meki". Képzeljétek miután leadod a rendelést, kapsz egy "távirányítót", és ha készen van a kaja, akkor az elkezd rezegni, és akkor érte mehetsz a menüért a pulthoz. Az "isteni finom"-nak beharangozott hamburgerre egy gyenge közepest adnék. Csakis azért nyomtam be 2 perc alatt, mert farkas éhes voltam. A vacsiban az volt a jó, hogy szabadtéren ettünk(folyton le akarták nyúlni a kaját a mókusok), és csodás volt a rálátás az Empire State Buildingre, ami fehéren volt kivilágítva, ahogyan még sosem láttam. Nagyon bántott, hogy nincsen nálam a fényképezőgép, mert le akartam fotózni Csillinek.

Most kedd este van, és annyira fáj a torkom, hogy alig birok nyelni. Már bevettem egy algopirint és elszopogattam a strepstils-t is. Holnap megyek a Broadway-ra(kb. 30 utcányival feljebb mint ahol lakom) megnézni a Mamma Mia musical-t. Jön Zsófi és Csilli is. Remélem jó lesz, és nem fogom betegség miatt végigszenvedni. A hét többi napján... Pénteken reggel tán elmegyek úszni. Kinéztem egy uszodát. Szombaton Halloween lesz. Boszorkány leszek. Erre az édesapám azt mondta, hogy be sem kell öltöznöm. Vasárnapra pedig New York északi körzete, Bronx van kijelölve. Állítólag Bronx-ban is van Little Italy. De főleg az állatkert lesz a cél (kivéve ha zuhog majd az eső).

Az idő megbolondult. Szombaton esett, vasárnap és hétfőn napsütés, ma megint egész nap esett... nem lehet követni. Egyébként meleg van, nem kell sapka-sál.

Az ígért hétfői képek (ha rájuk kattintasz, talán kinagyítódnak):




Egyes házakat szó szerint betekerték mű-pókhálóval. Bolondok.
Halloween: október utolsó éjszakáján feljönnek a lelkek a föld alól. Bemennek a házakba, és ha az ott lakók be vannak öltözve, azt hiszik a lelkek, hogy közülük valók, és továbbmennek másik házba. Emiatt öltöznek be a helyiek.

A Columbia Egyetem egyik épülete. Ez a kedvenc őszi képem(eddig). Imádom a napsugarakat.

Broadway. Jobb oldalt lakom. Az út végén a Union Square zöldellik(inkább sárgállik).

Union Square panorama I.

Union Square panorama II.

Árulják a tököket Union Square-en.

Ez a hölgy pedig cicákat árul. Nem vettem.

Délután a kislány (Macy) a játszótéren.

Az ikrek, Macy osztálytársai.

Nos, mára ennyi. Csak megakartam veletek osztani a hétfői képeket... Remélem tetszettek. Majd csinálok egy külön Ősz New Yorkban mappát a picasawebre, és oda fölteszem az összeset. Újabban elkezdtem a helyieket fotózni. Vicces milyen alakok vannak New Yorkban.

5 megjegyzés:

  1. Jók a képek.Nagyon éhes lehettél, hogy megetted a hamburgert.Köszi az infót, eddig nem tudtam Halloweenkor miért bolondoznak az emberek.Anya

    VálaszTörlés
  2. Apa lenyulta a szövegemet..:D
    Ezt eredetileg én mondtam, h be se kell öltöznöd, csak reggel kelj fel, és legyél velem olyan mint általában(sorry,tudod h szeretlek),és késza boszorkány:P
    imáádlak.miss U.

    VálaszTörlés
  3. Szia Évi!
    Biztosan nagyon szép az ősz New Yorkban,szerencsére itthon is-nekem legalábbis tetszik.A különböző emberek fotózása jó ötlet,nekem egy (elismert)fotós barátom azt mondta,hogy mindig figyeljek külföldön az emberekre,mert azokról lehet a legjobb képeket készíteni.Egyébként klasszak a fotók,és a Mamma Mia is naagggggyon nagy élmény lehetett!Ezért kicsit irigyellek is titeket.Egy színház(és blog)rajongó:) :
    Szabina

    VálaszTörlés
  4. Kedves Szabina!
    A batárodnak igaza van. A más országok embereiről lehet a legjobb képeket készíteni. Tervezem is, hogy elmegyek a Penn Station-re, leülök a földre, és kihasználva a fényképezőgép zoom-képességét, elfogyasztok gyorsan 8 giga memóriát a különböző arrajáró arcokra... A Penn Station a legjobb hely erre. Ott aztán minden féle ember van(színben, ostályban..). Élvezet nézni őket. Már több ismerősnek is mondtam, ha jönnek New York-ba, oda el kell menni az emberek miatt :).

    Színházrajongó? Szupi! Csak is jó arc lehetsz. Nekem a musical-ek a kedvenceim.

    A legjobbakat, Évi.

    VálaszTörlés
  5. szépképek*.* ==) irigyelek de tényleg

    VálaszTörlés