2009. december 20., vasárnap

Több havat neee!!!!

Ettől a sztoritól a hasatokat fogjátok majd a röhögéstől.

Ahogy szépen el volt tervezve, szombat kora reggel felszálltam a Washingtonba induló távolsági buszra. Sokan figyelmeztettek az időjárás miatt, de én ugye bátor csaj vagyok, nem fogok megijedni egy kis havazástól. Meg egyébként is, ha a busz elindul, az azt jelenti ugye, hogy a sofőr tudja előre, hogy képes lesz majd célhoz érni. Nem is értettem miért parázik egész New York a közeledő "big snow storm (nagy hóvihar)"-tól.

A busz elindult, sehol egy hópihe. De aztán egy óra múlva megjelentek. Sok. Sok-sok. Nagyon sok. Ijesztően sok. Volt egy éles határ, amelytől kezdve úgy zuhogott a hó, hogy csak egy nagyon rövid távon lehetett ellátni. És nem állt el, nem csitult. Gondoltam is magamban, nem csoda hogy félnek ettől, mert tényleg félelmetes. A busz az egyik hídon szinte kormányozhatatlanná vált. Egyszerre ugrott fel az összes utas és kiabált a buszsöfőrnek, hogy lassítson. Annyira megijedtem, azt hittem le fogunk zuhanni. Ezek után pedig letört az egyik megfagyott albaktörlő. Ezen már csak röhögtem, hogy ilyen nincs.

A busz a körülményekhez képest feltűnően gyorsan haladt. Kielőztünk mindenkit. Szerintem a sofőr nem volt normális. Körülöttünk mindenhol elakadt autók. Aztán mi is elakadtunk. Se előre, se hátra. Kicsit kétségbe estem. Jöttek rendőrök és mindenféle egyszemélyes négykerekű csodamotorosok(nem tudom mik voltak), hoztak sót, kavicsot, és végül "kiásták" a buszt. Haladtunk 100 métert, aztán újra elakadtunk.... Aztán volt, hogy simán tudtunk volna menni, de mások nem, mert összecsúszott vagy keresztbe fordult több autó is és nem tudtak arrébb menni.

Láttam pár könnyes arcot, ahogyan kétségbeesetten próbálták kesztyű nélkül kézzel kiásni az elakadt kerekeket. Az kicsit megnyugtató volt, hogy folyamatosan jött a segítség.




Az út hosszúra nyúlt, de nem unatkoztam. Dóri többször is hívott, hogy ott van Washingtonban a buszmegálló közelében egy helyen, és rám vár, de amúgy nem tudja hogy fogunk hazajutni hozzájuk, mert nem járnak a buszok... Végül több óra késés után mondtam Dórinak, hogy induljon haza, mert ki tudja egyáltalán haza tud-e jutni Washingtonon belül, értem pedig ne aggódjon, mert két diákszállót is tudok a busz érkezési helyének a közelében, és majd alszom valamelyikben.
Na és a buszon mellettem egy fiatal kínai srác ült, aki Los Angelesben volt 4 hónapig cserediák, és most végigutazza a keleti partot mielőtt hazarepül. Nagyon jó társaság volt.

A busz végül 4 óra helyett 9 óra alatt ért Washingtonba. A viharról mindenki tudta, hogy Washingtontól halad északra, New York felé. A hihetetlen az volt, hogy mikor megérkeztünk, még mindig havazott. Már így is leállt az egész város, pedig még több hó lesz.

Leszálltam a buszról. Beszaladtam a megálló melletti kisboltba. Felmarkoltam némi kaját, és azonnal visszaszálltam a buszra, ami azonnal visszaindult New Yorkba. Valószínűleg a nagy havazás miatt később már el sem indultak volna a buszok. A host anyukámtól nemsokára kaptam sms-t, hogy félnek, hogy nem fogok időben visszaérni New Yorkba, ezért a lehető leghamarabb induljak vissza, mert nem tudnak nélkülözni ha esetleg Washingtonban ragadnék. Visszaírtam neki, hogy már úton is vagyok.



Keresztbe fordult, és úgy is maradt. Egy híd tetején.
Még jó, hogy ki tudtuk kerülni.

Tehát miután 9 óra utazás után megérkeztem Washington DC.-be, ugyanazzal a busszal 5 perc múlva vissza is indultam, majd újabb 9 óra buszozás után hajnali fél2 körül visszaérkeztem New Yorkba. El voltam képedve, ahogyan a busz ablakából láttam, ahogyan a New York-i emberek kétségbeesetten ássák ki autóikat a hóból. Hiszen reggel még egy hópihe sem volt, most pedig annyi van, hogy megbénított mindent. Több havat neee!!!

Egyébként pedig hálás köszönet az égieknek a fehér Karácsonyért :) .

A buszozást pedig nem bánom, mert igaz, hogy rettentő volt, de ugyanakkor csodaszép is, és olyat láttam, amilyet még sosem, tehát új élménnyel gazdagodtam.
Ennyit a pozitív világszemléletemről :).

9 megjegyzés:

  1. duuuurva
    xD
    de azért jó hogy kb röhögtél az egészen
    így kell kezelni
    azért basszus ez nem semmi hó
    nálunk, Edinburgh-ban mindenki bevolt fosva a heavy snow-tól
    de én még kb otthon is láttam nagyobb havat
    azért NY máááás.mint a filmekben. a katasztrófa filmekben, úgy értem
    hát tényleg cska amerikában van ilyen xD
    bahaha
    azért örülök hogy megúsztad minden kár nélkül az utat
    meg ezt még az unokáidnak is fogod mesélni
    Dórit se irigylem amúgy
    :S
    viszont télleg, fehér a karácsony
    apropó, apám sofőr, és néha nem tudja eljut e a célig vagy sem, szóval abban ne legyél biztos xD

    VálaszTörlés
  2. mellesleg az egy szürreális félelmem volt skóciai, esőben vezetéseim alatt, hogy nehogy eltörjön az ablaktörlő mert anélkül 'vak' lennék :S

    VálaszTörlés
  3. Ó-te-jó-ég :O
    Olyan Chandleresen Jóbarátokból :D
    Nem semmi ennyit buszozni...
    Hát igen, itt Edinburgh-ban semmi a hó, mégis tartanak tőle. Engem csak a jég zavar a járdákon, amit nem homokoznak és nem lehet közlekedni, szal én is az utat használom. Még szerencse, hogy nem San Fransisco, de azért itt is vannak lejtők :D

    VálaszTörlés
  4. Hihihihihihihi :))))) Erre nem tudok mást mondani :) Nem baj, sok jó arcot láttam a kávézóban, plusz DC is nagyon szép hóban :) Egyébként meg nagyon szépen köszönöm, hogy lejöttél. Attól, hogy nem találkoztunk, attól még nagyon meghatott a gesztus, hogy ilyen ítéletidőben is elutaztál ide :) Puszillak, és hamarosan...;)

    VálaszTörlés
  5. Kicsit lelkiismeretfurdalasom volt,hogy Dori ajandekat nem kuldtem el Veled... :D
    Januarban van kedved ujra ellatogatni?:) Mert szivesen mennek,homentes idoben.
    Amugy mikozben olvastam a bejegyzest vegig mosolyogtam (na jo kicsit sajnaltalak is) de tudom,hogy Te is olyan tipus vagy akivel minden megtortenik,es jokat tudsz nevetni rajta,igy tovab!!:)

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok a bátorságodhoz, az életszemléletedhez, a MINDÍG POZITÍV hozzáállásodhoz!!!
    Az élmény fantasztikus lehetett, és örülök, hogy szerencsésen hazaértél. Washington és Dóri pedig megvár.
    B o l d o g K a r á c s o n y t !!

    VálaszTörlés
  7. De kemény Évi!
    Ez vicces is,bár 18 óra út után nem biztos ,hogy ezt mondanám:) De jó,hogy épp bőrrel megúsztad,és nem volt koccanásotok,vagy csúszásotok a hóban.A fényképeid viszont nagyon tetszettek,látod már ezért érdemes volt elmenned!Szupi jók lettek!
    Szabina
    Nagyon nagyon Boldog Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
  8. Évikém, nem semmi túrát csináltál! :) Gratula! A képek tök jók lettek!
    Holnap szeretettel várlak!
    Puszi

    VálaszTörlés