2009. december 18., péntek

A mai napom II

Délelőtt fél 11 van. A Fifth Avenue és a 42. utca sarkán vagyok a New York Public Library-ban.
Már vagy százszor elsétáltam mellette, de csak most először jöttem be.
Nem sokkal New Yorkba érkezésem után csináltattam olvasójegyet egy a 23. utcában lévő kis könyvtárban, és akkor ott mondták, hogy azzal ide is járhatok.

Megnyílik New York. Olyan szabadságot érzek, mint még soha ezelőtt. Most, hogy vége lett a sulinak, nagyon sok szabadidőm lett, és oda mehetek ahová csak akarok. Lényegében minden délelőtt 5 óra szabadidőm van. Ez alatt New York bármely pontjára eljuthatok, és időben visszaérek.
Persze ilyen hidegben talán jobb ha otthon maradok, de mint 2 nappal ezelőtt, ma is dupla forgatás miatt el kellett jönnöm.

Fél9-kor indultam. A forgatás 8-kor kezdődö tt, de hála Istennek csúszott 40 percet.
Hogy miért nem lehetek ilyenkor otthon???
Mert a szobámba a studión át vezet az út, és ha a studióban munka van, akkor nem lehet átmenni rajta, azaz ha reggel nem jövök el, akkor otthon ragadok és nem tudom felvenni a piciket suli után. Ez meg ugye egy au-pairtől óriási nagy hiba lenne.
Délután pedig mindig kapok sms-t, ha vége a forgatásnak, és haza lehet menni.

Tehát ma reggelt fél9kor jöttem el, a kislányt leraktam a suliban, majd 1-es metróval irány a Times Square.
Kopogott a szemem az éhségtől. Otthon nem tudtam megreggelizni, mert mikor lementem a konyhába, már ott voltak a színészek, és hát mégse kéne az ő társaságukban kenyeret kenni :) . De egyébként sem volt otthon semmi ehető.
Tehát a Times Square környékén kerestem alkalmas reggelizős helyet. Percenként belebotlottam egybe, de egyik sem volt az igazi. Végül elsétáltam a kedvenc helyemre ami a Fifth Avenue és a 37.utca sarkán van. Ott aztán csodás panorámával fogyasztottam el a reggelimet és ittam meg a teámat.
Ó, ha minden reggel ott reggelizhetnék, minden napom tökéletesen indulna :) .

Innen a könyvtár csak 5 blokknyira(=5 perc) van.
Simán besétáltam. Az előttem és az utánam lévő táskáját ellenőrizték, de az enyémet nem. Ezen meglepődtem. Akár terrorista is lehetnék, nem?

Megszólítottam egy srácot(akinél sok könyv volt) az előcsarnokban, a tipikus szöveggel: "Szia, új vagyok itt, tudnál segíteni?" Persze segített. Mondtam neki, hogy egy kellemes nyugodt helyet keresek, ahol lehet tanulni. Visszakérdezett, hogy a "Reading Room"-ot keresem?
Hmmm.... igen!

Felmentünk lifttel a 3- emeletre, és ott bevezetett az olvasóterembe.
A Reading Room óriási és káprázatos. Ez is olyan tipikus New York-i hely, ami jó pár amerikai filmbe bekerült.
Ja és van ingyen wifi. Tehát ha legközelebb "kidobnak" otthonról, ez a hely tökéletes "csövező hely" lesz.
De ha nem dobnak ki otthonról, akkor is el fogok néha jönni ide. Tanulni. Ma kicsit angolozni fogok, de az lenne a legjobb, ha sikerülne megkérni egy pesti ismerőst, hogy küldjön nekem egy implantológia könyvet...

Na abbahagyom az üres fecsegést, és szétnézek a teremben. A belső magassága szédítő, és a mennyezetet gyönyörű freskók díszítik...
Legközelebb lefényképezem és megmutatom miről írok.

Holnap reggel megyek Washingtonba két napra. Közben egész New York a közelgő hóviharról beszél. Dóritól ezt az sms-t kaptam Washingtonból: "Holnapra hóvihart jósoltak, 30 centit, remélem rendben lejutsz. Azért figyeljük az időjárás jelentést. Puszi "
A host mamám is aggódva jött oda hozzám, hogy lehet holnap nem tudok eljutni Washingtonba.
Majd később Dóri telefonon is hívott, hogy az ő host szülei azt üzenik nekem, hogy ők szívesen látnak Washingtonban bármeddig, és esetleg készüljek föl arra, hogy nem fogok időben visszajutni New Yorkba.

Na köszi :) .

Azért remélem, hogy mindenki csak túlparázza. Minden esetre elviszem magammal azt a sínadrágot, amit múlt héten vettem arra az esetre, ha nagyon-nagyon hideg lenne.
Vicces ugye? Egy New York központjában lévő au-pair sínadrágot vesz a hideg ellen.
Biztosra akarok menni, hogy nem fogok fázni :).

5 megjegyzés:

  1. Hajnali 1:30, itt ülök az ablakban, és nézem ahogy esik a HÓ!!!! Elég komoly mennyiség lesz itt reggelre, bár már takarítják az utakat. Azért vicces, hogy az amcsiknál hó=pánik :) Mindenki ment ma bevásárolni, mintha legalábbis a 3. vh. közeledne xD Na mindegy, mi tudjuk, hogy egy kis havazás meg se kottyan, és holnap este már DCben fogunk italozni, ha esik, ha nem. Good Luck az utakra.

    VálaszTörlés
  2. Itt is eszméletlen milyen nagy ügye csapnak a hóból. Elég durva, de egész Oxfordshire-nek egyetlen egy darab hótolója van! Az embereknek hólapátjuk sincs igazán. Eszméletlen! :) Nagyon szép hétvégét kívánok mind a kettőtöknek! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Évi!
    Remélem odaérsz W-ba szerencsésen, és jól fogjátok érezni magatokat.
    Vidám, tartalmas hétvégét kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  4. baaze.beszereztem méregzöld, csillogós starbucksos travel mugot ^^
    a bejegyzésed még nem olvastam el csak nagyjából, de rohanásban vagyok mert nekem kb 2 napom maradt hátra az au pairségemből, szal kiélvezem...
    de jó utat és szórakozást ;)

    VálaszTörlés
  5. na elolvastam tisztességesen a bejegyzésedet
    a könyvtár mekkora feeling lehet már
    nem ott játszódik a Holnapután? :P jólenne :D
    már látom írtál is washingtonról.remélem sikerült eljutnod
    és nem is ragadtál ott.majd mindjárt kiderül számomra is ;)

    VálaszTörlés