2009. december 12., szombat

Hanuka és tűz a házban

Péntek este kezdődött Hanuka. Zsidó ünnep.
Nem megyek bele a részletekbe, de a lényeg, hogy egy isteni csodáról szól, hogy egy napra elegendő olaj 8 napon át égett. Erre a zsidók úgy emlékeznek, hogy 8 napon át minden este eggyel több gyertyát gyújtanak meg. Hagyományosan mind a 8 estén ajándékkal köszöntik egymást.

A Hanuka első estéjén vacsorameghívása volt a fogadócsaládomnak a nagyihoz. Természetesen engem is szívesen vártak. Csak a piciknek vettem ajándékot, valkie talkie-t.

A nagyi olajban sült ételeket készített. Ez a hagyomány. Olajban sütés.
Az ajándékokat vacsi után akartuk átadni, de a picik túl izgatottak voltak.
Meggyújtották az első gyertyát majd énekeltek héberül. Megható volt. Most először láttam a családod zsidónak. A 6 éves kisfiú éneklés közben megkérdezte: "Apu, mi zsidók vagyunk?"
Nehéz volt visszafojtani a nevetést.

Én is kaptam ajándékot, amire nem számítottam. A gyerekek is nagyon-nagyon örültek a valkie talkie-nak. Pókemberes minta van rajta, ami a 4 éves kislány kedvence.
A kisfiú egyszer csak elkezdett játszani a menórával(kilenc ágú gyertyatartó), és kigyulladt miatta az ajándékom. Jó magasra felcsaptak a lángok. Az apuka fölkapta, és elkezdett vele rohangálni és fújogatta. Nem sikerült eloltania. Én ekkor megnyitottam a csapot, és kiabáltam, hogy jöjjön oda. Odafutott, ajándék a víz alá, a tűz elalszik. Könnyes szemmel röhögök a történteken, a tűzriasztó sivít, a kislány sír az ijedtségtől. Annyira, de annyira vicces volt, kár hogy nem vette föl valaki videora. Ha Hanuka minden évben ilyen, akkor én mostantól Hanuka-rajongó vagyok (: .

A vacsinak elég későn lett vége a nagyinál. Még csak utána indultam el Bronxba, de előtte hazaugrottam a családom otthonába, és becsempésztem egy kis ajándékot és levelet a szülők ágyába a párnák közé. Az ajándék egy könyv volt, ami magyar és angol nyelvű, a címe: A zsidó Budapest. A levélbe írtam nekik, hogy mondták korábban, hogy szívesen megnéznék ezt a könyvet, és emiatt megkértem édesanyámat hogy küldjön egyet Magyarországról, és nagyon boldog Hanuka-t kívánok nekik.

Este 10 múlt mire odaértem Papishoz Bronxba, akivel két napos filmmaratont rendeztünk. Kaptam a fogadóapukámtól egy olyan dvd-t, amit még csak most játszanak a mozikban. Megvannak neki a filmek hamarabb, gyakran még a mozi előtt. Az apuka rendező, producer. Meg kell néznie a filmeket majd pontozni őket. Sajnos nem adhatja nekem ide a filmeket, csak most az egyszer tett kivételt. De mondta, hogy nyugodtan itthon nézzem meg mindet, csak ne vigyem el őket a studiobol, és ne kerüljön más kezébe. Lemásolni pedig eszembe se jusson :) .
Nem is jutott eszembe.

Mikor vasárnap hazajöttem Bronxból, a szülők meghatottan mondták, hogy köszönik a csodás ajándékot amit a párnák közt találtak, és hogy nagyon-nagyon szép volt tőlem.
Semmi szükség nem volt arra, hogy meglepjem őket, de tudtam, hogy sokat fog nekik jelenteni. És igazam lett :) . És nagyon örülök, hogy örülnek.

Az új barátom: Snowman

Ja és még valamit: a kigyulladt ajándékomnak nem lett baja, csak a csomagolópapír égett le róla :) .

7 megjegyzés:

  1. na de mi volt az ajándék? :D
    ez a könyv a párna alá a szülőknek eeeeeeeeeeeeez irtóóóó kedves tőled szerintem ^^

    VálaszTörlés
  2. A nagyitól kaptam valami szuper kézkrémet, aminek nagyon szép a doboza, ez volt becsomizva csomagolópapírba, ami leégett róla. :)

    VálaszTörlés
  3. A fogadóapukás már látta az It's Complivated című filmet?^^ ha igen akkor milyen volt??pls
    (annyira várom ezt a filmet már dec.24-én adják moziba éss imáddom ezt a filmet más a bemutatójától ELÁJULTAM! bocsi a hosszú hsz-ért.^^ Merry Christmas and Happy NEW YEAR!!(L)
    xoxo:Virág

    VálaszTörlés
  4. bocsi a sook helyesírási hibáért!:D

    VálaszTörlés
  5. Én is, én is Hanuka-fan vagyok. Jövőre, ha összejön a család, akkor összevonhatjuk a Hanukát a Karácsonnyal, és rendezhetünk ajándék- és fenyőfagyújtogatást :D :D :D

    VálaszTörlés
  6. Ha-ha-ha Dóri!!!
    Csak ne az ajándékokat gyújtsuk fel :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Virág!
    Tök jó a neved :).
    Biztosan minig jóillatod van :D .

    Nem tudom látta-e a filmet. Szerintem nem, mert nem láttam a filmek között. Tudom mit kap meg mert látom őket. Egy dobozban vannak a szobában.

    VálaszTörlés