2009. december 16., szerda

A mai napom

Reggelente 7.20-kor szoktam kelni. 8-ra kell készen lennem, persze mindig hamarabb hívnak. Gyorsan eldarálja a mama, hogy kit viszek ma suliba. Ma a kislányt, 9-re. Elvittem. Utána irány a Union Square.
Kellemes reggeli tömeg van.
Itt, a föld alatt a legfontosabb metró vonalak futnak össze. Fontos átszállási csomópont. A felszínen a téren heti többször van piac. Ezt látjátok a képen. Farmer-market. Farmerek hozzák gyönyörű bio áruikat. Csak méregdrágák. Ennek ellenére mégis sok a vásárló.

Lemegyek a föld alá, felszállok a befutó Q metróra. Irány Brooklyn!!!
A metró átmegy a Brooklyn hídon. Gyönyörű a kilátás. Nyomon lehet követni ahogyan elhagyja a metró Manhattant. Látni a felhőkarcolókat, majd eltűnnek. A folyó túloldalán már Brooklyn. Ez is New York, de magas épületek nélkül.

Manhattan falhőkarcolói.

A Q metrón.

Leszállás a Prospect Parknál.

Tipikus brooklyni kép.

Brooklyn.

A Maple Street-re tartok, ott lakik Csilli barátnőm. Tőle kocsival mentünk egy bankhoz, ahol csináltattunk nekem bankkártyát. Azért megyünk együtt, mert így kapunk a banktól tíz-tíz dolcsit mind a ketten :) .

Csilli a hibrid-autóban.

A bankkártyát elintéztük. Utána Csilli kirakott egy plázánál. Vettem egy ronda de nagyon meleg sapkát. Ezek után ismét metrón vagyok, irány vissza Manhattan-be. De nem haza, mert otthon forgatás van és emiatt nem tudok bemenni. Ezt nem szeretem, mert ilyenkor kint kell eltöltenem az egész napot. Igaz, hogy süt a nap, de hideg van, és szívesebben neteznék vagy olvasnék a szobámban.
Egyébként a házban ma Jon Bon Jovi, és a studioban Tia Leoni van.
Kettő körül csak hazaugrottam.
Mikor látják a színészek, rendező stb... hogy otthonosan mozgok a házban, akkor gondolom egyből azt gondolják, hogy itt dolgozom(ami igaz is), ezért szépen köszönnek, meg arrébb mennek ha éppen kell valami onnan ahol vannak (pl. hűtő). Nos, csak ennyire avatkozom bele a studio életébe. Nem sok.
A szobámba persze nem tudok feljutni. Lehetetlen. Felvétel van.
Ezek után kiviharzok a házból. Van még egy kis elütni való időm munkáig. Sétálok egyet a Fifth Avenu-en. Úgyis csak egy blokkal van lejjebb a Broadway-tól.

Fifth Avenue, hátul pedig az Empire State Building.

Fifth Avenue

Később felvettem a piciket a suliból, elmentünk pizzazni, hogy elüssük az időt. Négykor kaptam az sms-t, hogy haza lehet menni, vége a forgatásnak.
Otthon hamar elrohant az idő.

Este munka után 7-kor elindultam au-pair meetingre, de végül hamarabb leszálltam a metrórol a Times Square-nél. Egyébként pedig a Central Parkba kellett volna mennem.

Times Square

Most, hogy van ronda de meleg sapkám, nem fázom többé. Sétálni támadt kedvem. Emlékszem, anno azt mondtam a szüleimnek, hogy azért lesz jó New Yorkban, mert ott sose fogok unatkozni. Ha mást nem, este majd munka után csak elmegyek sétálni. Igazam lett. Végtelen látnivaló van.
Ezért szeretem New Yorkot.

A Times Square-ről elindultam a 42. utcán keletre. Nem messze van a Briant Park. És most éppen karácsonyi vásár van :).

Briant Park

Sajnos a képen nem látni, de jobbra van egy óriási koripálya ami tele van emberekkel. A pálya mellett van egy hatalmas karácsonyfa, és szól a karácsonyi zene. Nagyon hangulatos.
Ez az egyik kedvenc parkom.

Innen továbbsétáltam kelet felé a 42. utcán. Hamar belefutok a Grand Central-ba. Tudjátok, ez az a pályaudvar ahol az összes amerikai filmben a bomba robban :).

A Grand Central, és mögötte magasodik a Chrysler Building.

A Grand Central-nál metróra szálltam és elmentem a Central Parkba. Ott van ma este au-pair meeting. Korizós au-pair találka. Találkoztam Zsófival is, hiszem egy cégnél vagyunk. Béreltem korit. Ahhoz képest, hogy egy éve nem volt a lábamon kori, nagyon szuperül ment. Úgy látszik ezt nem lehet elfelejteni :).

Én a Central Parkban a kori pályán a ronda de meleg sapkámban.

Mikor már Zsófi nagyon fázott és nagyon fájt a lába a korizástól (bocsi Zsófi, de tényleg úgy sajnállak :)) és már nekem is elég volt, elmentünk és beültünk egy amolyan nagyon tipikus New York-i kajálós helyre. Ezeken a helyeken rendszerint van pizza, muffin, panini...stb.
Isteni pizzát ettünk és még valami csokitekercset is, közben pedig hosszan elbeszélgettünk.

Zsófi

Én. És nem vágok mindig ilyen fancsali képet :).

Utána a 6. sugárúton sétáltunk el a Times Square-ig, ahol metróval hazamentünk. Én a Union Square-re, Zsófi Brooklynba.

Nos, így telt el egy napom. Persze nem megyek minden nap Brooklynba és nem korcsolyázom minden este a Central Parkban. Holnap ismét dupla forgatás (nem lehetek otthon), így úgy döntöttem megnézem New York leghíresebb könyvtárát és elütöm ott az időt olvasással.

Tudom nem túl izgi elolvasni egy napomat, de amikor én majd sok-sok év múlva visszaolvasom, engem érdekelni fog.

6 megjegyzés:

  1. Szia Evi!

    De igen, izgi elolvasni a napodat! :) Szemely szerint en azert olvasok blogokat mert erdekel h mik tortennek veletek, es en pl kifejezettten nem szeretem az "utikonyves" beszamolokat! Szoval en orultem a posztnak, es vegre utolertem magam a blogokkal! Korcsolyazni kotelezo a Bryant Parkban! :P :) Puszi

    VálaszTörlés
  2. Szia,

    NY-ban biztosan van olyan kávézó, ahol kényelmes fotelek és kanapék vannak meg Wifi és ahol tudsz olvasni, amíg nem lehetsz otthon... Nem? Én biztos azt csinálnám. :)

    VálaszTörlés
  3. Jajjénnis imádom olvasni amiket írssz!!!^^
    jövőre énis megyek ki New Yorkba egy évre cserediáknak:D és nagyon jó olvasni amiket írsz!!(L) xoxo:Virág:D:D

    VálaszTörlés
  4. Szia Évi,

    szuper bejegyzést, szuper nap! :)

    VálaszTörlés
  5. áh.hallod.én a blogodnak vagyis főleg neked fogom betudni ha mégiscsak egyetem után-ha valaha is befejezem a szlavisztikát- kiugrom énis egy évre au pairnek new yorkba :P
    de csak a fél év belgiumom után xD
    az a jó ilyenkor hogy még rohadtul skóciában vok xD na de én am is a jövőben élek.sajna.vagy nem :P
    még két napig tart a hanukka ne feledd :P
    és nincs is fancsali képed
    üdv

    VálaszTörlés
  6. Csajok!!!
    Köszönöm a hozzászólásotokat.
    Így olyan a blogírás, mint ha beszélgetnék veletek. Én írok valamit, Ti visszaírtok. Ez nagyon tetszik :) .
    Szép hétvégét!!!

    VálaszTörlés