2009. december 2., szerda

Karácsony?

Suli után a kislánnyal a könyvtár felé tartottunk, mikor felhozta a témát:

Macy: Éva, te ünnepled a Karácsonyt?
Én: Igen.
Macy: De miért a Karácsonyt ünnepled, mikor a Hanuka sokkal jobb? Hanuka-kor 8 estén át kapunk ajándékot, Karácsonykor pedig csak egy este.
Én: Szerintem a Hanuka nem jobb, hanem mind a kettő egyformán jó.
Macy: De a Hanukka jobb.
Én: Én keresztény vagyok, tehát a Karácsonyt ünneplem. Te zsidó vagy, tehát a Hanukát ünnepled. De idén én is fogok Hanukát ünnepelni, mert veletek lakom.
Macy: Tudom, tudom, tudom...

A kiscsaj spéci zsidó suliba jár, ami szerintem klassz, mert így megtanulja saját vallásának a hagyományait...stb.
Ami nem tetszik, hogy úgy próbálják a gyerekek fejéből kimosni a Karácsonyt, hogy azt mondják nekik, hogy "a Hanuka jobb mint a Karácsony, mert a Hanuka 8 estényi ajándék, a Karácsony pedig csak egy".

New York zeng a közelgő Karácsonytól. Mindenhol díszek, szól a karácsonyi zene, árulják a fenyőfákat... és ezt látva, hallva nem csoda, hogy a zsidó kisgyerekek is elkezdenek beszélni a Karácsonyról, felveszik a karácsonyi készülődés izgalmát, amit viszont a szülők nem néznek jó szemmel, hiszen ők zsidók lévén nem ünneplik a Karácsonyt. Nos, Good Luck minden kisgyerekes zsidó családnak!!!

A Hanuka zsidó ünnep, de számukra az egyik legkevésbé jelentős. Semmi köze sincsen a Karácsonyhoz. Sokat tévesen azt hiszik, hogy Hanuka a zsidó Karácsony. Ezt amiatt hiszik, mert az ideje közel esik Karácsonyhoz. Egy héttel van korábban, ha nem tévedek.

Tiszteletben tarom mindenki vallását, szokásait és ünnepeit. Nagyon szívesen együtt ünneplek bárkivel bármit, egyszerűen azért, mert csodálom és érdekelnek a különbségek.
Egy valamit viszont én is mindenkitől elvárok, mégpedig az, hogy tartsák tiszteletben az én szokásaimat is. Számomra a Karácsony szent. A legfontosabb ünnep. Nem akarok róla rosszat vagy bugyuta összehasonlításokat ("Hanuka jobb mint Karácsony mert több ajándék bla-bla...") hallani.


Még reggel kinéztem egy délutáni bábozós programot, hogy elviszem rá a gyereket. Apuka persze szólt, hogy ne vigyem el rá, mert karácsony témájú lesz. Na puff...

Hiányzik a Karácsony! Hiányzik, hogy nincsen teleaggatva a ház karácsonyi kütyükkel. Rossz, hogy itthon nem beszélhetek a Karácsonyról.

Hála az Istennek itt van New York. Ha a jelenlegi otthonom nem is, de a jelenlegi városom ünnepli a Karácsonyt. Nem is akárhogyan!

A családomnak múlt pénteken feladtam a karácsonyi csomagot. Ma reggel(kedd) megkapták. Hiperszuper gyorsan odaért. Persze csak Karácsonykor bonthatják fel.

Ma este elmentem a Briant Parkba megnézni a karácsonyi vásárt. Már megint vettem valamit. Holnap fel is adom anyáéknak. Anya, ezt nyugodtan felbonthatjátok azonnal!

A vásár után találkoztam Csillivel és Zsófival. Nagyon jó volt látni őket. Kiscsaládom...
Együtt fogunk karácsonyozni! Lesz Karácsony! Hurrá :) .

9 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. nem fogok hebraisztikai elemzésekbe bonyolódni hanuka ügyileg...de azért hibás a dolog
    a csőrömet meg nekem is bökné ez a felfogás...
    de még gyerek
    most valljátok be ti is, mért szerettétek gyerekként a karácsonyt :P

    ha azt nézzük a nagy kapitalizmusban hogy tökmindegy hogy 8 nap alatt kapja meg adagolva a többhalom játékot vagy egy nap alatt az összeset...

    azért éld meg teljességében az ádventet meg az ünnepeket vallásod szerint, ne legyél elnyomva mintha jugoszlávia lenne...
    én azért majd dec 12én feljövök a blogodra írni egy Chag Sameach!-ot ;)

    VálaszTörlés
  3. mellesleg erről a számról mindig te jutsz eszembe:
    http://www.youtube.com/watch?v=bm61weFrK4c

    VálaszTörlés
  4. Igen, lesz karácsonyod Évi, itt nálam! :) A karácsonyfát nem tudom még garantálni (lehet hogy nem vesznek a szülők, mert elmennek otthonról), de felőlem akár a szobanövényt is feldíszíthetjük :) Nem leszek depis ha nincs fenyő. Díszek tuti vannak. Anyu küld bejglit, lesz ajándék is. :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  5. Ja, most írtam meg az egyik dvd-t, remélem holnap tudunk talizni!

    VálaszTörlés
  6. Egyszer az egyetemen kellemes Karácsonyt kívánt az egyik tanárunknak egy csoporttársam az óra végén. A tanár visszakérdezett: "Milyen Karácsony? Nekem nincs Karácsony." Szerintem ő Hanukát sem ünnepelt, de érezni lehetett hangjából az indulatot, az ellenszenvet irántunk. (Ennek ellenére is kedveltem.)

    VálaszTörlés
  7. Üdv New york boldog karácsonyt és új évet.Egyszer ugyis ott leszek puszi.

    VálaszTörlés
  8. Vicuka Tom vagyok és örülök neked .

    VálaszTörlés