2009. november 26., csütörtök

Thanksgiving


Times Square, New York (többi kép a szokott helyen)

Sok mindent láttam már New Yorkban, de a Thanksgiving-i parádéhoz foghatót még nem. Képzeld csak el, ott állsz a Times Square-en a felhőkarcolók között, és a fejed fölött gigantikus mesefigurák repülnek.

Pont úgy lettek méretezve, hogy beférjenek Manhattan égig érő épületeinek falai közé, bár amikor a figurák befordulnak a sarkokon, hozzá-hozzá ütődnek itt-ott az felhőkarcolók oldalainak.

A Hálaadást ünnepli így a város. Tudjátok, ez az az ünnep, amikor minden amerikai család sütőjében ott sül a pulyka. Szegény pulykák (: . Nem szeretnék egy másik életemben Amerikában pulykaként megszületni :) .

Az Újvilágba érkező első telepeseknek az indiánok segítettek túlélni. Megtanították őket halászni, vadászni, kukoricát termeszteni... Majd a telepesek vezetője az őszi bőséges termés után hatalmas ünnepséget szervezett, ahová az indiánokat is meghívták, hogy hálát adjanak a segítségükért.

Mikor megérkeztek a telepesek, nem igazán volt mit enni, de pulyka az volt bőven. Emiatt kerül hagyományosan az asztalra pulyka.

Az ünnepi vacsinak pulykának, kukoricakenyérnek, áfonyaszósznak, édesburgonyának... kell lennie.

Az ünnepet a családdal töltöttem. Elmentünk a nagyihoz, aki már egy teljes napja sütött-főzött. Minden amit az előbb felsoroltam, ott volt az asztalon. Mikor asztalhoz ültünk, szépen sorban mindenki elmondta miért ad hálát. Én a családért adtam hálát. Aztán rájöttem, hogy többet kellett volna mondani, mert mindenki beszélt vagy 2-3 percig. És mindenki kiemelt engem,hogy hálát adnak hogy itt vagyok velük, és hogy ezt a vacsit is velük töltöm... Nagyon-nagyon jól esett. A kicsik poénosak voltak, például a kislány az asztalon lévő gyertyáért is hálát adott.

7 megjegyzés:

  1. Ezek az óriás mesefigurák nagyon bejönnek nekem. :) Meg ez a hálaadósdi is.

    Tök jó családot fogtál ki Te is!!

    VálaszTörlés
  2. Én hálát adok a blogodért:)És persze Csilli,Dóri blogjáért is,mert mindegyiket olvasom:)Bár én is a Triótok tagja lehetnék:)

    VálaszTörlés
  3. Szabina! Én meg hálát adok a kedves hozzászólásaidért így ismeretlenül is. Ha hazamegyek, majd mindenképpen találkozni szeretnék Veled. Én látatlanban beveszlek ;)

    Évi te meg gyere gyorsan látogatóba, hadd süssek még egy kis répatortát :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  4. Gondolom oda meg vissza voltál, mikor a hatalmas Snoopy repült feléd :D már csak a katicák hiányoztak :P
    Pusziiiiiiiiiiiiiiiii

    VálaszTörlés
  5. Csajok, hozzatok a formatokat mindannyian! :)
    Ennek orulok.
    Bocsi, hogy nincsen ekezet, de Philadelphiaban vagyok, es a hotel billentyuzete nem eppen magyaros :).

    Ha hazamentem, szivesen talalkoznek a tobbi orszagban levo blogvezeto vagy blogot nem vezeto au-pairekkel, mert szerintem nagyon izgi hallgatni a storykat a kulonbozo kulturakrol. No majd errol irok egy kulon bejegyzest... :)

    Dori, termeszetesen Snoopy volt a kedvencem :)
    Azsiaban van Snoopy? Biztosan... :D

    Szep hetveget mindenkinek, puszi: Evi

    VálaszTörlés
  6. Köszi Dóri!
    Aranyos vagy!Benne vagyok a taliban,addig is kérdezd meg Csillit mire számíthatsz:)
    (Nagy szó fosó vagyok:) )

    Évi!Én is mehetek az au-pair találkozóra?Én is félig-meddig az vagyok,itthon vigyázok rendszeresen egy lurkóra!:)

    VálaszTörlés
  7. Én olyasmi talira gondoltam, ahol összejövünk au-pairek, blogírók, és mindenki más akit érdekelnek a jó story-k.
    See you nyár végén vagy tavasszal!!!!

    VálaszTörlés