2010. július 5., hétfő

Függetlenség Napja és 37°C

Július 4, azaz Independence Day/Függetlenség napja. Az amerikaiak ezen a napon ünneplik a függetlenségi nyilatkozat 1776-os deklarációját, melyben országuk kinyilvánította függetlenségét Nagy-Britanniától.
Mivel az ünnepnap vasárnapra esett, kiadták a hétfőt szabadnapnak. Három napos hosszú hétvége, juhúúú!
Hála Istennek olyan jó fej a host családom, hogy az összes ünnepnapot megkapom szabadnapnak.
DC. Dóri, tudom, hogy most utálsz :) . De én azért szeretlek...

Már harmadik hete 30 fok fölötti a hőmérséklet New Yorkban. Tavaly is volt szerencsém megtapasztalni a New Y0rk-i nyarat, de nem emlékszem ehhez hasonlóhoz.
Pénteken 34, szombatos és vasárnap 35, hétfőn 37 fok volt ...ajjjjj!!!

Pénteken délután értem vissza a Citybe Fire Island-ről. Zuhi otthon, kimostam a hajamból a kiló homokot amit a szigeten szedtem össze. Este elmentem bulizni egy klubba(Marquee night club), ahol még sosem voltam. Imádok új helyeket kipróbálni. Egy brazil és egy ausztrál baráttal mentem. Mikor Naya(brazil au-pair) és én megálltunk a klub mellett, kinyílt a VIP ajtó, és egy nagy feka ajtónálló kiszólt nekünk, hogy ilyen csinos lányok nehogy beálljanak már a sorba, jöjjünk be itt.
Persze nem mentünk be, mondtuk neki, hogy promoterrel fogunk bemenni a főbejáraton. Így is lett. A promoter bevitt ingyen, és még ingyen italt is kaptunk, bár az alkoholt alig lehetett érezni benne, sebaj.
A zene nagyon jó volt, a legújabb zenéket keverték a régi nagy slágerekkel. Nagyon élveztem :).

És ha már hosszú hétvége van, "ne csak egyszer bulizzak" címszóval elmentem szombat este is partyzni. Két lengyel lány jött velem. A híres Juliet supper clubba mentünk, amiről azt hallottam, hogy pasiknak 500 dolcsi(110ezer Ft) a belépő. Bár ez nekem aránytalanul soknak hangzik, majd egyszer utána járok mi az igazság. Belépő ide, belépő oda, mi ma este is promóterrel mentünk be.

Juliet supper club

Van egy kedvenc klubom, a Greenhouse. A designja eszméletlen jó. Az egyik teremben kristályok százai lógnak le a mennyezetről, a másik teremben pedig a fal fűvel van befedve. Állati jó!

Greenhouse club

Greenhouse club

Még a Greenhouseban hallottam egy promotertől, hogy ugyanez a designer tervezte a Juliet supper club belsőjét is. Ez hónapokkal ezelőtt volt, és én azóta el akartam menni oda, így nagyon örültem mikor szombat délben jött az sms Wilson promotertől, hogy "Ma este buli a Julietben, jössz?".
A klub designja tényleg nagyon klassz(első beszúrt kép), viszont a zene... hát ahhoz sokat kellett volna innom, hogy élvezzem, és tudjak rá táncolni, de az ingyen italokban nem volt elég alkohol :).
Hajnali kettőkor hazatipegtem.
Újabban nincsen metrobérletem(spórolok), így gyalog járok mindenhová. A klubba elsétálni, majd haza, összesen 2,4 mérföld, azaz 3,8km. Ez tűsarkúban jó kis edzés :).
Szombatra nem volt tervem, így elővettem a B tervet, ami azt jelenti, hogy ha végképp nincsen semmi elfoglaltságom, akkor elindulok gyalog, neki a városnak, és fotózom. New Yorkban sosem fogy el a fotóznivaló. Csatlakozott hozzám Ilyes, egy francia au-pair barátom. Egy hónapja szakított vele a barátnője, és komoly szívfájdalmai vannak, velem pedig egyre kevesebb időt tölt a barátom, így nekem is hasonló érzéseim voltak, tehát megvolt a közös téma. Jót nyafogtunk egymásnak :D.
Ami szokatlan volt New Yorkban, hogy erre a hétvégére átalakult szellemvárossá, azaz eltűntek az emberek. Teljesen kihaltak voltak még a népszerűbb terek is. Gondolom a többség elhagyta a várost hétvégére, vagy a légkondis otthonába maradt foci vb-t nézni :). Azért a Times Square nem maradt tömeg nélkül. Hát igen. A világ főtere sosem fog kihalni.



Elsétáltunk a Union Square-től egészen a Central parkig, majd vissza. Ez összesen 8,5 km.
Mire visszaértünk a Union Squarere, mind a kettőnknek fájt a lába :).
Itt tartottunk egy kis pihit, majd újabb "gyalogtúrára" indultunk, irány a Hudson folyó(oda-vissza össz. 3,2 km), hiszen 9.20-tól függetlenség napi tűzijáték volt. Justyna(lengyel nanny) főnöke egy a folyóhoz közeli házban lakik, aminek szép tetőkertje van, oda voltunk hivatalosak.

Mire odaértünk, már éreztem, hogy baj lesz... Nem igazán volt erőm állni. Fájt a pocim, és borzasztóan fáradt voltam. Előző két esti buli, több órás gyaloglás 35 fokban... na igen, kicsit ki voltam merülve. Elkezdődött a tűzijáték, és nekem összefolyt a kép. Mielőtt elájultam volna, lefeküdtem egy napozóágyra, és pihentem pár percet. Néha fölültem, hogy nézzem a tűzijátékot. Közben mindenki értem aggódott. Jaj, ez nagyon ciki volt...
Orvostanhallgatói diagnózisom: napszúrás!
A tűzijáték klassz volt. A Hudson folyó felett egy hosszú sávban lőtték fel. Örülök, hogy nem a folyóparton álltam a nagy tömegben, hanem egy ház tetején. A kilátás tökéletes volt.

Bolygó alakú tűzijáték

Mire vége lett a tűzijátéknak, sokkal jobban voltam, de azért a biztonság kedvéért Ilyes hazakísért.
Zuhany, alvás.
Hétfő reggel nem bírtam enni, hulla voltam. Még jó, hogy a mai hétfő szabadnap.
Írt a barátom, hogy shoppingolni megy, tartsak vele.
Délben találkozunk a Herald Squaren, persze megint gyalog mentem, 37 fokban. Szerencsére a boltokban volt légkondi. Öt óra vásárlás után a pasim gazdagabb lesz egy szuper szexi inggel, két csini nadrággal, és egy pár nyári cipővel. Mondta, hogy majd Kaliforniában veszi fel őket először, aztán én gyorsan kiadtam az utasítást, hogy már jövő hétvégén látni akarom rajta a ruhákat :).
Miután elváltunk, elindultam vacsorát venni, hiszen egészen idáig csak egy fagyit ettem ma. Mit vettem vacsira?
Egy doboz fagyit... LOL.

9 megjegyzés:

  1. Szia Évi!

    Erről a bejegyzésedről eszembe jutott egy kérdés: Hogy állnak NY-ban a bicajjal? Mennyire népszerű ez? Szoktak járni bicajjal, vannak bicajutak? És az átlagember bicajra pattan, vagy csak sportmezben sportbringával sportolók (az is elvétve) a jellemzők?
    üdv
    Ildi

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Több bicikliút van. Ha akarsz, akkor a Broadwayon száguldozol, ha pedig nem akarasz a város szívében tekerni, hanem inkább nyugodtabb terültetekre vágysz, akkor ajánlom a Hudson folyó partját(Manhattan nyugati oldala). Itt vízparton tekerhetsz, és legtöbbször parkban.

    Én félek a bicajosoktól, mert míg az autók megálnak ha piros jelzés van, addig a bicajosok fittyet hányva rá, áthajtanak rajta, és néha elgázolnak pár gyalogost.
    Azt hiszed, mikor a gyalogosátkelőnél zöld jelzés van, nyugodtan leléphetsz az útra átkelni, pedig NEM!
    Mindig szét kell nézni. Tíz esetből jön egy taxi és két bicajos.

    A legtöbb bicajos munkába igyekvő mexikói :). Testükön keresztül van vetve a lánc a hatalmas lakattal. De az én host anyukám, és néha host apukám is biciklivel ugrik el ide vagy oda, néha munkába...
    Ha lenne itt biciklim, hétvégenként örömmel használnám :). Én nem ütnék el senkit :). Bukósisak kötelező!!!!

    VálaszTörlés
  3. Egyszer nekem is volt napszúrásom. 2 vagy 3 napig feküdtem a wc mellett egy összegyűrt törölközővel a fejem alatt (családom éppen Horvátországban volt)... elég nagy szívás :D, de remélem már teljesen jól vagy. Amúgy ez a tetőteraszos dolog nagyon vip :)
    Jah és én is 5 nap ettem reggelire fagyit múlthéten :D

    VálaszTörlés
  4. Napszúrásra-fagyikúra:hűtötted magad belülről.Ezek szerint használt.
    Prevenciónak inkább a fejedre kenjed a nagy hőségben,akkor nem forr föl az agyad.
    Ami lecsurog elnyalogathatod.
    Puszi: anya

    VálaszTörlés
  5. szia:) a klubbok marha jól néznek ki! Nem semmi, hogy ennyit gyalogolsz végülis van jó oldala többet sétálsz NY utcáin :)
    11 hónap 3 hét nem semmi milyen hamar eltelt ezaz egy év.
    kOrni

    VálaszTörlés
  6. Szia Évi!
    Ámulattal olvasom a blogodat már egy ideje- amit egyébként anyukám fedezett fel, aki nagy NY rajongó. :)
    Én idén érettségiztem, július 22.-én tudom meg, hogy sikerült-e a felvételim a Szegedi Tudományegyetemre. A jövőben én is szeretnék kijutni a Nagy Almába, és nem csak pár napra vagy hétre.
    Szerintem nagyon klasz, hogy ilyen vagány vagy, így belevágtál NY és Amerika "felfedezésébe"! Követendő példa! :)
    A továbbiakban is figyelemmel kísérem majd az írásaidat, nekem pedig egyenlőre marad az álmodozás... :)
    Sok sikert! :)

    Puszi, Zita

    VálaszTörlés
  7. DAISY,
    Vasárnaptól szerdáig voltam beteg, azaz 4 napig. Ez idő alatt folyamatosan hányingerem volt, ment a hasam, és csak hideg vizet tudtam inni, vagy fagyit enni. De végülis túléltem. A továbbiakban kalapban megyek a szabadba :).
    Két napja vége a két héten át tartó 33-38 fokos hőségnak, a mostani hét napjaira "csak" 30 fokot, plusz esőt ígérnek.
    New York, New York.... én így is szeretlek :)

    ANYA,
    Tetszik a humorod! Nemsokára találkozunk, dejó!!!

    KORNI,
    Imádok sétálni. Pláne New York utcáin. Csak ne lenne ilyen meleg.... :)
    A mostani hétre van metrokártyám(bérlet), mert a gyerekekért busszal megyek a táborba(napközi).

    ZITA,
    Örömmel olvastam a soraidat. Szurkolok, hogy sikerüljön a felvételi!!!
    Mikor szeretnél az USA-ba jönni?
    Szerintem akkor a legklasszabb itt lenni, ha már betöltötted a 21-et. Mert akkor biztosan bennegednek mindenhová....
    Persze ha az éjszakai élet kevésbé izgat, indulj útnak bármikor!

    Üdv,
    Évi

    ps.: Tudom, írni kéne már új bejegyzést, de a héten a New York blogomba írtam. Puszik!

    VálaszTörlés
  8. Szia Évi!
    Köszi a választ, mindenféleképp írok majd, hogy mi lett a felvételi eredménye. :)
    Azon gondolkodtam-pontosabban gondolkodunk a szüleimmel-, hogy 21-22 év körül lenne érdemes megpróbálkozni ezzel az au-pair "dologgal". Persze mindez még várat magára, meg gondolom a vízum ügy sem egyszerű.
    Remélem a jövőben fordulhatok hozzád kérdésekkel a témával kapcsolatban. :)
    Üdvözlöm a gyerkőcöket vigyázzatok magatokra! :)

    Üdv,
    Zita

    ui.:Egy régebbi bejegyzésedben olvastam, hogy mennyibe kerül egy színházjegy a Broadwayn. Kicsit "sokkot kaptam" :), de azért egyszer szeretnék megnézni ott egy előadást, főleg azért, mert magyar alapszak színháztudományi szakirányra jelentkezetm.

    VálaszTörlés
  9. Zita,
    Ha au-pairként jössz ki, akkor az ügynökség elintézi a vízumot, nem kell miatta aggódnod.
    Az én kinti au-pair koordinátorom az év során kétszer is tudott szerezni olcsó színházjegyeket a Broadwayra, 35-50 dolcsiért.

    De ha nem esti, hanem hétköznap délelőtti előadásra mégy, és ott előtte pár órával veszed meg a jegyet, mindig vannak akciós jegyek kb 40-50 dolcsiért.
    Üdv!

    VálaszTörlés