2010. július 21., szerda

Változások

Szerda este éjfél van. Mivel az elmúlt három éjszaka nem tudtam 4-5 óránál többet aludni, és ma már hányingerem volt a fáradtságtól, elhatároztam, hogy ma este legkésőbb 11-kor lámpát oltok. Meg is történt, de aztán hirtelen mondanivalóm támadt, így most elkezdek írni.

Először is készüljetek fel arra, hogy a blogom csodás zöld-kék-barna háttere egyszerre csak el fog tűnni. Kaptam erről egy figyelmeztetést a blogspottól...
Gondoltam, ha ez el fog tűnni, teszek fel egy másikat, de a honlap, ahonnan le szoktam szedni a háttereket, egyszerűen elérhetetlen. Szerintem túlterhelt, mert most több ezer blogírónak van 2 napja arra, hogy új hátteret tegyen fel az új listából...
Ezt túlmagyaráztam (: .
A lényeg a lényeg, hogy remélem rondán is szeretni fogjátok a blogomat :).

Amit még feltétlen meg akarok említeni (mielőtt még belevágnék a lényegbe), az az, hogy az előző két bejegyzésemre érkező kommenteket már háromszor is végigolvastam, és nagyon köszönöm őket, és ígérem, hogy reagálni fogok rá, csak most egy kicsit össze van "dőlve a világ", és még nem sikerült benne szabad perceket találnom.

Nos, akkor nézzük a tényleges mondanivalóimat :) :
Először is, a legutóbbi bejegyzésemben azt írtam, hogy " Vasárnap a feje tetejére állt minden. A részletekről majd később...".
És akkor nézzük a részleteket, de tömörítve: Három nappal ezelőtt megkértem a barátomat, hogy ne jöjjön velem Kaliforniába, és szakítottam vele. Aznap voltunk együtt pontosan 9 hónapja...

És akkor most nézzük a "nem tömörített" részleteket:
Az utóbbi hetekben sokkal kevesebb időt töltöttünk együtt, mint korábban. A találkozókat megbeszéltük, de többet az utolsó pillanatban lemondott, vagy le se mondta, csak elfelejtette. Én pedig otthon voltam, nem mentem sehová, vártam a hívására, ami nem jött.
A lemondásokkal az volt a baj, hogy már túl késő volt új programot szervezni, és végül egyedül maradtam aznap estére, vagy délutánra, de volt olyan is, hogy egy egész hétvégére.

Korábban ilyen sosem fordult elő. Amit megbeszéltünk, egyeztettünk, az úgy is lett azután.
Utálok minden egyes elpazarolt percet...
Néhány hete úgy érzem, hogy csak az időmet vesztegeti, nem lehet rá számítani, nem korrekt a megbeszélt dolgokkal kapcsolatban, de végül mindig "elfelejtettem" őket. És múlt vasárnap betelt a pohár.

Jó embernek tartom őt, mert az is, szeretem, és hiányzik. De az a helyzet, hogy saját magamat jobban szeretem, így úgy döntöttem nem kockáztatom meg azt, hogy a kaliforniai út közepén szakítunk.
Érdekes módon a barátaim szerint jó döntés volt lezárni a dolgokat, és éppen ideje volt már. Hmmm...
Ezek szerint volt valami, amit csak én nem vettem észre, haha.

És akkor nézzük a szakítás következményét, azaz hogy EGYEDÜL MEGYEK KALIFORNIÁBA.
Két hétig, városról-városra....egyedül.
Az elmúlt napokban alig aludtam, mert ugye teljes egészében át kellett szervezni a foglalásokat, törlés, majd újrafoglalás.
Egyébként itt megjegyzem a kíváncsiskodóknak, hogy egy dollárt sem buktam, mert minden közös foglalás olyan volt, hogy érkezés előtt 24 óráig vissza lehet mondani, és a teljes összeget visszaadják.

A változások:
-Nem fogok kocsit bérelni, mert egyedül nagyon drága lenne, így busszal fogok egyik városból a másikba utazni.
-Santa Barbarában nem csak néhány órára fogok megállni, hanem egy napot töltök majd ott.
Én ezt korábban is szerettem volna, de a pasim lebeszélt róla.
- Hogy még se legyek egyedül, hostelekben foglaltam szállást. Ezek olyan szállók, ahol diákok szállnak meg, akik között több az egyedül utazó, és ők össze szoktak verődni. Még nem voltam olyan hostelben, ahol ne találkoztam volna egyedül utazó diákkal. Tehát garantálva lesz a társaság.
Az, hogy mennyibe került az általam korábban San Diegoban lefoglalt hotel nekem+ a barátomnak 3 napra, azt nem írnám le, de abból a 3 napi hotel árból kijött 10 napi hostel szállás (: , plusz a városok közötti buszjegyek.
Egyedül a Las Vegas-i szálláson nem változtattam...

Az összes városban a központban fogok lakni, hurrá! Mindenhol lesz reggeli, ingyen internet(ez létfontosságú, haha)...

Úristen, szerintem még mindig nem fogtam fel, hogy mekkora kaland vár rám.
Egyedül, Kaliforniában, a magam uraként... és egy halom új ember.
Micsoda kaland lesz!!!

Persze hazudnák, ha azt mondanám, hogy nem félek, mert igazából a lelkesedés mellett egy nagy adag izgulás is megbújik bennem :).
Azt mondogatom magamnak, hogy én "tökös" csaj vagyok, nincsen lehetetlen. ÉS KÜLÖNBEN IS! -HA MOST, 24 ÉVESEN NEM VÁGOK NEKI EGYEDÜL KALIFORNIÁNAK, AKKOR MIKOR FOGOK? TEHÁT GYERÜNK!!!

Tudok 2-3 au-pairről, és egy magyar barátról is, akik ugyanekkor lesznek Kaliforniában mint én, de úgy néz ki, hogy nem ugyanazokon a napokon leszünk, ugyanazokban a városokban. Vagyis talán egy swéd barátnővel összefutunk majd Los Angelesben. Majd kiderül....
Egyébként a host családomtól tudom, hogy az előttem lévő au-pairük is egyedül ment Kaliforniába, amire a stúdió dolgozói csak úgy reagáltak, hogy "Nem értjük mi van ezekkel az au-pairekkel, mitől van ennyi bátorságuk..."

A programom:
Júl. 24: utazás San Franciscoba
Júl. 25: San Francisco
Júl. 26: San Francisco
Júl. 27: busszal Santa Barbarába, délután/este Santa Barbara megnézése
Júl. 28: délelőtt Santa Barbara, kora délután busszal Los Angelesben, délután már városnézés LA-ben
Júl. 29: Los Angeles
Júl. 30: Los Angeles
Júl. 31: busszal irány San Diego, délután már városnézés
Aug. 1: San Diego
Aug. 2: San Diego
Aug. 3: reggel repülővel Las Vegasba, délután már városnézés
Aug. 4: egy napos Grand Canyon túra, este vissza Vegasba...
Aug. 5: irány New York...

Ez összesen 13 nap(közel 2 hét).
Huh...
Nagy falat lesz egyedül :).

Mikor fáradt leszek, nem lesz ott Csilli, hogy megkérdezzem tőle: Csilli, mikor indul a gépünk?, és nem lesz ott Dóri, hogy: Dóri, hogy van a szívószál angolul? És ha már úgyis tudod hogy van, nem kérnél nekem egyet?
Zsófi is hiányozni fog, vele szoktam ágyat megosztani: Zsófi, aludhatok én az ablak mellett?
Na és nem lesz ott a pasim, aki ágyba hozza a reggelit :) :( .

Most szerda este van, azaz csütörtök hajnal, tehát holnap után indulok :D.
Holnap este még elugrom lefénymásoltatni 2-3 példányban az útlevelemet és a vízumomat, mert ha olyan béna lennék, hogy hagynám, hogy ellopják tőlem az irataimat, akkor legyen majd legalább egy fénymásolatom róluk.

Jajjj és egy jó hír, összepakoltam(95%ban)/Kaliforniára és haza/, és befért minden cuccom két nagy bőröndbe. A host szüleim mondták, hogy a tavalyi au-pairnek 5 bőröndje volt.
Hát igen, van aki vásárlásra, van aki pedig utazásra költi el a pénzét, aminek az az előnye, hogy nem lesz túl sok cucca, amit haza kell valahogy juttatnia :)

Az utolsó dolog, amiről be kell számolnom, az a fogadócsaládomtól való búcsú.
A nagyi még múlt héten szólt, hogy ezen a héten kedden várja a családot egy vacsira, hogy tőlem elbúcsúzzon. Készültem is ajándékkal. A családnak egy fényképalbummal(40 db fényképpel), a nagyinak pedig egy fényképpel, de azt szép keretbe raktam.
Ők is készültek ajándékkal. A nagyitól kaptam egy kis női tükröt, amolyan szuper designja van, és még 35 dolcsit(8ezer Ft). A családtól kaptam egy nagy fejhallgatót. A dobozára az van írva, hogy: Professional Studio Headphones . Kipróbáltam, állatian jó. Most értettem csak meg, hogy minek jár annyi ember az utcán nagy fejhallgatóval a fején.
Mivel az elmúlt évben egy stúdióban laktam, azt hiszem ez egy ezt jelképező "studios" ajándék volt :).
Ja és még kaptam egy grapefruit kést/kanalat. A hostmamámnak van egy, és sokat használtam, és mindig mondtam neki, hogy mennyire szeretnék egyet. Vett egyet :).
A családtól kaptam egy kis levelet is:
"Kedves Éva,
Megtiszteltetés volt számunkra, hogy a családunk tagja voltál.
Mindannyiunknak nagyon-nagyon fogsz hiányozni, és azt kívánjuk neked, hogy mind azt a sikert elérd az életben, amint méltán megérdemelsz.
Köszönünk mindent,
David.

Köszönöm Éva! Te vagy a legjobb!!!
Violaine. "

Legközelebb Kaliforniából írok...
Ölelek mindenkit:
Évi

22 megjegyzés:

  1. Szia Évi!

    Ezer éve nem kommenteltem, bocsánat.
    Elég zsúfoltnak tűnik a program, szóval nem bombázlak hosszú megjegyzéssel.
    A lényeg, hogy én már aludtam hostelbe Cardiffba, és a társaság általában nagyon jó! A cuccaidra viszont két szemed, az ausztrál lánynak a szobánkból ellopták a ényképezőjét és egy-két ruháját, pedig a mi szállásunk nagyon modern volt, de hát sose tudni, igaz?! Szóval minden értéket mindig hordj magaddal, ami nem "replaceable".
    Továbbá én személy szerint 100 százalékosan szupernek tartom, hogy egyedül mész! Nekem is vannak kirádnulásaim, amiket egyedül akarok megtenni (ausztrál csaj motivációja), szerintem fantasztikus élmény, plána ha jól el vagy önmagaddal :-) Szóval sok sikert, nagyon vigyázz magadra, most nem írnám, hogy ne állj szóba idegenekkel, de legyél nagyon körültekintő!
    Kalappal!
    Melinda

    VálaszTörlés
  2. Szia! :)

    Nem tudok sok mindent mondani, Melinda pedig ellátott tanácsokkal. Tényleg mindenre figyelj oda, de nem aggódok, talpraesett lány vagy.
    Szívószálás sztori nálam is van. :DD Tényleg, h van angolul a szívószál xD?

    Szakítottál a barátoddal. hmm hát tudom, h korábban is agyaltál azon, h s mint lesz majd veletek. Nem lett volna könnyű a reptéren búcsúzkodni és mondani, h jövő nyáron találkozunk.. miközben ez úgy sem lett volna igaz. egy óceán választott volna el titeket, és az ilyen távkapcsolatok am sem tartósak :S
    Jobb, h így lett vége, mégha most kicsit fáj is.
    Kalifornia pedig vár, tehát kalandra fel :))

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  3. Szia Évi!

    Nyár eleje óta olvasom a blogodat (utólag sokat visszaolvastam) és nagyon örülök, hogy szántál erre időt, mert mindig jó volt látni, ha újra írtál :) A hosteleket nagyon tudom ajánlani, múlt hétvégén mi is egy ilyenben szálltunk meg egy másik au pair-rel Spanyolországban és a világ minden részéről ismertünk meg fiatalokat, akikkel aztán este együtt mentünk bulizni :)
    Vágj bele és érezd nagyon jól magad Kaliforniában, hidd el, annyira fog tetszeni, hogy a barátod eszedbe sem jut :)

    Lili

    VálaszTörlés
  4. Hugi, nekem ebből semmi sem új, mert kommentálom az életedet napi rendszerességgel személyesen skypon...de tudom jól esik a visszajelzés, hogy OLVASTALAK :)
    Igen, valóban ronda a háttér, de szépnek ott vagy Te :)
    Büszke vagyok, hogy kirugtad a pasidat, már nem tart vissza semmi attól, hogy valami jobb történjen veled :)
    Have fun, I wish you all the best, may your Californian dream come true (very soon) :D
    xoxo

    VálaszTörlés
  5. Szia Törpilla!

    Még egy utsó nagy kaland aztán irány haza :) !
    Készülj fel egy nagy ölelésre :) ! Vigyázzzz magadra! Puszi, Dr. Gyöngyevő ;)

    VálaszTörlés
  6. Szia Évi Drága!

    Nyugi nem lesz rossz, hogy egyedül mész! Ügyes jány vagy Te majd találsz ott sok sok új barátot!!! Érezd nagyon jól magad és persze vigyázz magadra!;) Már nagyon várunk!:)
    puszi Barbi

    VálaszTörlés
  7. Évikém!-ha már így alakult a barátoddal,élvezd az egyedüllét jó oldalát,azt csinálsz amihez kedved van,új barátokat szerezhetsz.
    Egyetemistaként Amszterdamban én is aludtam hostelben/ az útlevelet,pénzt éjszakára a bugyinkba tettük/.Érezd jól magad, puszi: anya

    VálaszTörlés
  8. Szia Évi,
    Ha az írást kijelöljük, úgy el lehet olvasni ezzel a barna háttérrel is :)
    Ne aggódj, hogy egyedül mész, én fél Angliát bejártam egyedül.Én szeretek egyedül utazni, nem kell senkihez alkalmazkodni, és azt nézek meg amit akarok, akkor mikor akarom és addig vagyok ott míg akarok. Nem kell hallgatni senki nyavalygását.

    Én Svédországban aludtam hostelekben, azok is 10-12 ágyasak voltak, ja és arra készülj fel, hogy fiú lány vegyesen van :) , jó tanácsként annyit, hogy legyen nálad egy kis pici táska amibe belerakod a fontos iratokat, pénzt, telefont, fényképezőgépet (ha belefér), és rakd a párnád alá éjjel!

    Jó szórakozás, vigyázz magadra, és csinálj sok képet!
    Ági

    VálaszTörlés
  9. Szerintem a modernebb hostelekben már van kóddal zárható széf, úgyhogy ne aggódj, nem kell a bugyidba tenni az összes értékes cuccodat :)

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok,
    ilyen hamar ennyi hozzászólást még sosem kaptam. Akkor tettem fel a bejegyzést mikor lámpár oltottam, és most keltem fel, és mennyi hozzászólás!!!
    Jó tanácsok, bíztatások, jó barátok... :)
    Nagyon köszönöm őket!!!

    Direkt olyan szállókat kerestem, hogy legyen a vegyes(fiu-lány) szoba mellett "csak lány szobá"-juk is, és ilyen lány szobákban foglaltam ágyat. Szóval bízom benne, hogy a lányok kevésbé lopnak, és kevésbé büdösek... hahaha :).

    Ahol foglaltam szállásokat, mindenhol írják, hogy van lakatos szekrény. De a vendégek visszajelzéseit elolvasva az derült ki, hogy néha vannak gondok ezekkel...
    Szóval én a biztonság kedvéért már be is raktam 3 különböző féle lakatot :).

    De végülis a pénzem, fényképezőgépem, irataim mindig nálam leszenk(viszem majd őket zuhanyozni is :). Hehehe.

    Sikerült megnyitnom végre a háttérletöltős honlapot, de csak ezt a ronda barnát tudtam letölteni, majd igyekszem szebbet keresni...

    VálaszTörlés
  11. Szia a többiek már mindent leírtak, de azért én is leírom:) jó utat , jó szórakozást!

    kOrni

    VálaszTörlés
  12. Szia Évi!

    Nem nagyon tudok mit hozzátenni a már elmondottakhoz... csak azt, hogy "rondán is szeretni fogjuk a blogodat"!!!

    Vigyázz magadra és az értékeidre és nagyon-nagyon jó szórakozást Kaliforniában!

    Niki

    VálaszTörlés
  13. Összevont komment: Gratulálok az egy évhez!!

    A szakítás valóban jó döntés volt, nem is ragozom tovább, ezt már vagy 5x átbeszéltük úgyis :))

    California girl!!!! Szuper lesz, olyan kaland, amire mindig emlékezni fogsz! És nem azért, mert mondjuk összevesztetek Papissal a sivatag közepén (tudom, h oda pont nem ment volna, de ez tök jól hangzik:).

    Mondtam, hogy elég lesz a bőrönd, és hogy megdöntöd a rekordomat :D

    Nagyon köszi, hogy ma együtt örültél velem! Ha Ti nem lettetek volna, és nem bíztattok, lehet, idén se adom be. Nah, abbahagyom, mert a végén még megint sírni fogok :)

    Már naggyon szeretnélek látni megint, de biztos, hogy hamarosan az a pillanat is eljön.

    Soksok puszi, legyen szép időd, jó társaságod, és fergeteges hangulatod Californiában!!

    Dóri

    VálaszTörlés
  14. Szia,

    Először is nagyon jó utat Kaliforniához!!!
    Adnék tippeket SF-hoz, de nekem 5 perc múlva le kell lépnem és 10 napig én sem leszek.

    - Javasolt a hopon-hopoff buszok használata. Vegyél egy kétnapos jegyet valamelyikre és használd az közlekedésre.
    - A cable car-on este sokkal kevesebben vannak.
    - SF-ban elég hűvös tud lenni, még ha süt is a nap. Utóbbi esetben könnyű leégni.
    - Ha van időd, Goldengate parkba menjél el. Nekem nem jutott rá időm, csak buszról láttam, de gyakorlatilag szebb, mint a Central Park és nagyobb is!
    - a parton "olcsó" a homár. Fél homárt + sültkrumpit 19 dolcsiért ettem.
    - a sirályok pofátlanok, a fókák meg büdösek.

    Röviden most ennyi. Szólj, ha hazaértél és összefutunk Bertrammal is (nem, mintha nem látnám minden nap (((-: )

    VálaszTörlés
  15. Bon voyage!

    Biztos hatalmas élmény lesz egyedül is bejárni Kaliforniát, sőt... A hostelek remek találmányok:), én is aludtam már jó párszor hostelben és mindig hatalmas élmény volt. Szóval mégegyszer jó utat, sok élményt és mégtöbb fotót nekünk:)

    Regi

    VálaszTörlés
  16. Dávid,
    -fókákat eddig még csak zoo-ban láttam :)
    -hopon hopoff buszok? már a nevük is jól hangzik

    Rádkattintottam, de a profilod nem elérhető :(.
    Hová mégy 10 napra? Jó utat hozzá :).

    Regi, még nem tudom, hogy oldom meg a fotókat, mert a memória...ajj, betelt. De majd kiötlök valamit.

    Köszi a bíztatást mindenkitől a hostelekkel kapcsolatban. Majd igyekszem vigyázni a pénzemre :).

    Puszik

    VálaszTörlés
  17. Szia Évi!

    Tényleg mindent elmondtak az előttem szólók, amiket én is szavakba öltöttem volna.

    Talán annyit még, hogy nagyon fiatal vagy, kár sajnálni, hogy most egyedül vagy, főként ha ez a fiú már ott így viselkedett, semmi esély nem lett volna rá, hogy ha haza jöttél, akkor valami más lenne.
    Lehet, hogy Californiában vagy valami váratlan helyen egy sokkal jobb pasi vár Rád!

    Biztos, hogy nagyon jó lesz! Az írásaidból kiderült, hogy nem vagy egy elveszett lány. Pörögj, ismerkedj, használd ki még az USA adta szabadságot és azt, hogy ott annyival másak, szabadabbak, kedvesebbek az emberek, mint idehaza!

    Minden jót, Have Fun!

    Chily

    VálaszTörlés
  18. Szia!Lehet,hogy kétszer megy el,de az előző elveszett valahol.
    Szóvel!Sose bánd,hogy egyedül mész,sokkal jobb igy,mint egy kihült pasival cvíderkedni az úton.Tudod Én is egyedü vágyom New Yorkba.Biztos vagyok benne minden helyzetet/ha lesz/megoldasz majd.Ezt az írásodat elszontyolodva olvastam,mert tudom nem sok lesz már.De addig is biztos vagyok benne,hogy fogok olvasni egy lélegzetelállító beszámolót az utadról.Hajrá!Üdvözöl: Judit

    VálaszTörlés
  19. Szia Évi!
    Csak most tudtam elolvasni a bejegyzésed. Sejtettem, hogy végül egyedül fogsz menni az útra, csak idő kérdése volt, hogy mikor mondod ki a "végső szót". Így sokkal felszabadultabb leszel, azt csinálsz amit akarsz az egész túra alatt. Ja, a Fisherman's Wharf-nál vannak állítólag napozó fókák :) )
    Azt hiszem guiness rekordot állítottál fel az au pairek között, 1 év alatt 2 bőrönd. Wow.
    Nagyon várjuk a beszámolót Kaliforniáról!
    Puszi, Csilli
    Ps: kommentelőnek: szívószál = straw :)

    VálaszTörlés
  20. Köszi Csilli a szívószálat! :)

    tudtam, h rád számíthatok :)))

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  21. majdnem megkönnyeztem a végét, a francba, meg is könnyeztem ... :$
    a fejhallgató pedig a legjobb találmány a világon, gondolom szerinted csak a gépfrútizélő után ;)
    Kaliforniához meg a legjobbakat kívánom és várjuk a beszámolót, a képeket, videókat
    jó utat blah blah többi közhely
    de te úgyis jól fogod magad érezni ;)
    és eddig se a hátteret néztük :D

    VálaszTörlés