2010. július 16., péntek

Visszaszámlálás, indul.

Visszaszámlálás, indul.
Haha, túl izgatott vagyok, napok óta nem tudok rendesen aludni.
Annyi mindent meg kéne még nézni amit még nem láttam az USA-ban, és amiket már láttam, azokat is legalább még egyszer látni szeretném :). Vészesen fogynak a napok, és bennem egy kis hang sikoltozik, hogy "Neeee!!!".
A hang napról-napra erősödik, és már olyan hangos, hogy aludni sem hagy :D.

1. Örülök, hogy néhány nap múlva indulok a barátommal Kaliforniába.
2. Szuper, hogy nemsokára találkozom a családommal, és
3. kicsit szomorú vagyok, amiért hamarosan elhagyom New Yorkot.
Egyáltalán miért megyek haza!?! Ezt a várost pont nekem találták ki... :).

Idióta képzelgéseim/ábrándjaim vannak, hogy majd otthon szeptemberben az egyetemen pont jön egy vendég-előadó Amerikából, aki felajánlja, hogy egy hallgató elmehet New Yorkba egy szemeszterre, és én leszek az első aki felugrik, hogy "Igen, én vállalom".
Tudom, röhejes... :).

Közben haza is akarok menni. Régi barátok, magyar kaja, saját(hos tcsaládmentes) élet, az lesz a hűtőben amit én akarok, nem kell minden pisilés előtt letörölni a wc-t, bömbölhet a zene :) ...stb.

Az elmúlt két héten alig dolgoztam, mert a kicsik táborban voltak. Ennek köszönhetően a munkámat délután fél3kor kezdtem, és általában este 7kor végeztem is. Ennek ellenére egy perc szabadidőm sem volt, mert ügyeket intéztem. Biztosítás a 13. hónapra, sulikba rohangálás papírokért, hogy elvégeztem a kurzusokat(kell az ügynökségnek), fodrász(rövidebb lett a hajam), shopping, shopping, shopping, útikönyvek bújása, és egy kis pakolás(kidobtam ezt-azt, amiről tudom, hogy úgysem viszem majd haza).

Pasimmal pár nap múlva indulunk Kaliforniába, és nekem van Kaliforniáról magyar útikönyvem, de a pasimnak nincsen angol. Gondoltam szerzek neki, de nagyon sokba kerültek. Kiötlöttem valamit:
Megvettem(30 dollár) a legjobb útikönyvet , majd elmentem egy fénymásolós helyre, és kifénymásoltam a Kaliforniáról szóló részt, ami összesen 3 dollárba került. Ezek után visszavittem a könyvet a boltba, és visszakaptam a 30 dolláromat. Hehehe.

Shopping. Elszakadt a fekete szandálom, és legalább ezer boltot fel kellett keresnem, hogy találjak egy darabot, ami képes pótolni a régit :). Aztán még pár hete vettem egy kalapot(17 dolcsi), és most ehhez illő kézitáskát kerestem, de a legjobb amit találtam, 125 dollár. Ti megvennétek egy 17 dolcsis kalaphoz egy 125 dolcsis táskát? Öööö...

Találtam egy felsőt egy boltban, ami ultraszuper, de nem volt a méretemben, és egyébként is 40 dolcsi... Próba képen benéztem a város más részein elhelyezkedő üzletekbe, hátha....
Aztán a harmadikban volt a méretemben, ráadásul egy kis címke lógott rajta, hogy "Sale: 10 dollars".
"Odaföntre" üzenem, hogy "Köszi"!!! Megvettem :).
Most óriási nagy leárazás van New Yorkban, de akkora nagy, hogy már a leárazottat is leárazzák :) .


Tudom, már két hete nem írtam, pedig minden nap történt valami, amiről azt gondoltam, hogy erről feltétlenül írni fogok a blogomban. De sajna mindet elfelejtettem :).
A múlt hétvégém jól telt. A barátomnál töltöttem az egészet, ami nagyon jól jött, mert az azt megelőző két hétvégén alig volt egymásra időnk. A kedvenc mexikói éttermemben ettünk, jó filmeket néztünk, sokat aludtunk. Kivételesen elvittem hozzá a laptopomat, aminek köszönhetően Papis skypen beszélt a családom minden tagjával.
Anyukámnak azt mondta, hogy gratulál neki a lányához. Ez nagyon jól esett :).
Mikor a húgommal beszélt, húgomnak pont rohannia kellett valahová, amiből a pasim azt a következtetést vonta le, hogy a húgom túl félénk beszélni vele :).
A nővéremmel azonnal megtalálta a közös hangot. Aztán mutattam a pasimnak facebookon képeket a nővéremről, aminek következtében fél óráig csak azt hajtogattam, hogy "she is beautiful". Na oké...
Ha ez a reakció, a jövőben nem mutogatom a nővéremet a pasiknak :).
Csak viccelek....

Bronxban a barátomnál péntek estétől vasárnap reggelig voltam, majd vasárnap délben másfél óra metrózás után Governors Island ferry kikötőjébe érkeztem, ahonnan Ilyessel(francia au-pair srác), Justynával(lengyel nanny), neki egyik barátnőjével Orsival(magyar :), és az ő húgával Julival átkompoztunk Governors Islandra.
A sziget Manhattantől délre van, ingyenes komp visz át. A kilátás New Yorkra és a Szabadság-szoborra fenomenális. Turistáknak ajánlom!
És a legjobb a szigetben, hogy lehet biciklit kölcsönözni, és azzal körbe-körbe lehet tekerni a szigeten. Mi is ezt tettük, és nagyon-nagyon-nagyon jól szórakoztunk.




Governors Islandon készült többi kép itt: megnyitás .
Azért a linket adom meg, mert 99%-ban betelt a blogom memóriája, azaz már nem nagyon tölthetek fel képeket. Mostantól link formájában lesztek elkalauzolva a fényképekhez, remélem nem baj. Azt a maradék szabad 1%-ot pedig majd a Kaliforniában készült képekkel fogom kitölteni.
A múlt héten ide nem írtam bejegyzést, de a másik blogomba született egy új a new yorki shoppingról, szóval ha valaki a közeljövőben New Yorkba tervez, annak hasznos lehet :).

A jövő, azaz utolsó au-pair hetem nagyon kemény lesz, mert minden nap dolgozni fogok reggel8tól este 8ig, már most előre félek. Azt hiszem a hét végére az lesz a véleményem, hogy milyen jó, hogy már megyek haza, mert egy életre elegem van a babysitterkedésből :).
De egyébként olyan programokat tervezek, hogy a kölykök a játszótéren játszanak, én pedig ülök egy padon, és Kaliforniáról olvasgatok egy útikönyvben :) .

Tehát már csak egyetlen egy hét, és vége az au-pair életnek. Azt hiszem jó kis tapasztalatot szereztem az elmúlt 12 hónap alatt gyereknevelésből, aminek egyszer nagy haszna lesz :) :) :).
Mivel az utolsó hetemben végig munka lesz, nem tudom, hogy mikor lesz időm összepakolni. Két nagy bőröndnek kell tele lennie péntek estére. A "kisebben" a szombat reggel velem együtt Kaliforniába repülő cuccok, a nagyobban(azaz képzelj el egy szekrényt) pedig az egész éves cuccom lesz. A "kis" kézipoggyászba mennek a cipők. De azt, hogy hová fogom elpakolni a két télikabátot és gumicsizmát, még rejtély. Nagy esély van rá, hogy úgy fogok augusztus 16-án kimenni a JFK reptérre, hogy rajtam lesz az egyik télikabátom, plusz egy téli csizma vagy gumicsizma... hahaha :D. Reméljük nem lesz ismét 38 fok, mint pár napja volt :).
Valójában csak viccelek, mert itt lesz a családom, és majd ők segítenek hazavinni ezt-azt(majd ők viszik a szekrény-bőröndöt, de még ezt nem tudják :).

És, hogy a visszaszámlálás minden pillanatát tudjátok, íme:
- 7 nap múlva indulok Kaliforniába (San Francisco, Big Sure, Santa Barbara, Los Angeles, San Diego), majd innen repülővel Las Vegasba és a Grand Canyonhoz. A túra 13 napos lesz.
- 21 nap múlva megölelem a nővéremet, aki Malajziából jön New Yorkba,
- és 22 nap múlva együtt lesz az egész családom. Először elmegyünk Washington DC.-be, majd utána vissza New Yorkba 6 teljes napra, és ezek után, azaz
- 31 nap múlva(augusztus 16-án) repülőre szállok, és egy frankfurti átszállás után másnap reggel 8.40kor megérkezem Ferihegyre.
Miközben ezt írom, sikolt a kishang, hogy "Neeeeee!!!!".

15 megjegyzés:

  1. Már csak egy hét? Úristen... ez most olyan keserédes. Azért még van kaland, csak tényleg kicsit szomorú :). Mondjuk megértem, bár én direkt nem veszek tudomást a dátumról, így könnyebb :D
    Szép hétvégét!

    VálaszTörlés
  2. Szia Évi!
    Sok sikert az utolsó hónapodhoz, biztos élménygazdag lesz :)! Nagyon szeretem a blogod és megkérdezhetem, hogy milyen ügynökségen keresztül jutottál ki? Bocsi, hogy itt kérdezem, már biztos említetted korábbi bejegyzésben, de olyan sokat írtál már h egy örökkévalóság lenne meglelni.
    Előre is köszi!
    Csenge

    VálaszTörlés
  3. Szia Évi! Húú, annyira átérzem, hogy mit érzel... basszus, nem lennék most a helyedben. :(( Örülök,hogy már ezen túljutottam. Sajnos mi a barátommal nem tudtuk folytatni, de nangyon remélem,hogy nektek nagyobb szerencsétek lesz. (mondjuk már nem bánom, hogy így alakult, sőt... :D) Sok szerencsét és kitartást és várom a kaliforniai bejegyzést! Jó utat,biztos király lesz! :))

    VálaszTörlés
  4. Szia Hugi,
    Érzem, hogy nő az izgalom, gyorsulnak az események, biztosan sok olvasód is szomorkodik, hogy már nem leszel (én is)...de minden vég egy kezdet :). Hihetetlenül sokat láttál, tapasztaltál, igazán tanulhatnék Tőled...nekem fele ekkora sincs a lelkesedésem, hogy bejárjam az országot, ahol élek, szelektíven lelkesedem :P, csak az emberek és a művészetek érdekelnek.
    Alig várom, hogy megöleljelek, számolom a napokat, éppen ez tartja bennem a lelket. Nagyon sokat változhattál :)
    Megyünk Greenhouse-ba?
    Pasid jó fej, majd ne felejtse el hozni a hasonlóan jófej barátait a pénteki bulira :D :P
    Amúgy érdekes, hogy én nem tudok így beleszeretni helyekbe, minden csak addig izgat amíg ismeretlen és kihívás, majd mindig a következőn jár az agyam, és pontosam tudom milyen listát kell kipipálnom, ahhoz hogy örömmel továbbálljak, majd marad a nosztalgia, de vissza nem mennék soha, mert olyan már volt, mission acccomplished.
    Erről majd nyaggatlak személyesen :D
    Fanni félénk? :D Mi lenne, ha hagynánk Amerikában érvényesülni? Pl, hirtelen mindketten elfelejtenénk angolul? :D
    Kérsz valamit MalájFöldről? Hozzak majmot, gekkót? Sült tücsköt? Szárított gyíkot?... :P

    VálaszTörlés
  5. Huhúúú, lesz azért itt még kaland!!! Neked mekkora bőröndöt lehet feladni a repülőn?
    Tetszik a "megveszed a könyvet, aztán lefénymásoltatod és visszaviszed" taktika. Okos! :D
    Az "idióta képzelgésed" is jó, bírnám, ha tényleg így lenne. :)

    Kitartást erre az utolsó hétre és jó csomagolást!

    Dóri, szerintem mindenképp majmot vigyél. :))

    VálaszTörlés
  6. Szia Évi!

    Én már régóta készülök lélekben a búcsúra, de milyen poén lenne már ha vissza tudnál menni New Yorkba tanulni. Na az lenne ám az isteni áldás/csapás :D

    A bőröndre van egy tuti tippem, üljetek rá a gyerkőcökkel :D majd csak össze tudod cipzározni :D de Magyarországig ki ne nyisd, mert arra az esetre nincs tanácsom. :D
    (ha mégis úgy döntenél rajtad lesz a kabi, meg a csizma mikor kimész a reptére, akkor képet kérek!)

    Dóri feltétlenül gekkót vigyél! Évi már Mexikóban is akart egyet xD ugye?

    szép 13. hónapot!!

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  7. Hello Evita! Vééégre van számítógépem!!! :) Hallelujah, már nagyon durva elvonási tüneteim voltak. Ugyan már, leszel te még New Yorkban, emiatt ne aggódj! És California...juhuhúúúú! Plusz soha többé nem kell elkényeztetett, nyivákoló kisgyerekekre vigyáznod :) I know, I'm mean :) A bőröndöt bepakolni jó móka lesz, de ne aggódj túlságosan, hamar megvan. Nekem 2 óra a rekord, úgyhogy a tempódat ismerve simán ledöntesz a trónról xD Az utolsó héthez kitartást, és remélem, hogy hamarosan látjuk egymást DC-ben!

    Sok puszi,
    Dóri (happy owner of a brand new Macbook:)

    VálaszTörlés
  8. Szia Evita!
    Jó kis bejegyzés lett, én ezt ragadnám ki belőle: "Egyáltalán miért megyek haza!?! Ezt a várost pont nekem találták ki... :) " Ugyanezt gondolom. De Budapest is szuper, ott is nagyon jól fogjuk érezni magunkat. Nem tudom, hogy ezek után tudnék-e még kisvárosban vagy neadjisten' falun lakni... Ezt senki ne vegye magára, az én személyes véleményem. Úgy ahogy én imádom a mazsolát, és a legtöbb barátom utálja, attól még szeretem őket :)
    És ahogy Dorothy írta, még úgyis visszajövünk.
    Előre is jó utat kívánok Californiába. Nem írom, hogy csinálj sok képet, mert úgyis fogsz :) Várom már az élménybeszámolót!
    Puszi, Szilla from Brooklyn

    VálaszTörlés
  9. Szia Évi!

    Nagyon úgy tűnhet, hogy csak lányok olvasnak Téged, pedig én már lassan több mint fél éve állandóan látogatlak. Bár elég régen írtam utoljára bármely bejegyzésedhez. Ezért nem is várom, hogy emlékezz rám.
    Egyszerűen csak szeretek kikapcsolódni itthon, utazni általad a nagyvilágban. ÉS bár tudom, én is eljutok majd lassan oda, felüdülés volt és lesz is téged olvasni, kicsit élni az életed. Nyilván férfiként kicsit máshogy látom azt, amit Te, de emberként ugyanolyan az érzés. :)
    Nagyon megszerettem az írásaidat, a képeidet (jól fotózol, bár jó gép is kell hozzá). És nem csak a tiédet, hiszen párhuzamosan olvaslak Csillivel, csak most úgy jött, hogy Te már a búcsúra készülsz. Csillinek meg különben sem merek írni. :) Szép napot és utolsó hónapot! :)

    VálaszTörlés
  10. "Csillinek meg különben sem merek írni. :)" - Félelmetes vagyok? :)

    VálaszTörlés
  11. biztos tetszel neki xD

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  12. Hát...khm. Picit erős a jellemed, ami sugárzik :) Így neten keresztül, meg a jópár általam megnézett videóidon keresztül. De ígérem majd igyekszem nyitni, ha van rá kereslet. :)

    VálaszTörlés
  13. Szia Évi!

    Egy-két fura kérdés merült fel benne... Hova teszed a nagy bőröndödet, amíg Kaliforniában leszel? Hol fogsz lakni, amíg a családod megérkezik? Csillinél??? Nem igazán tudom elképzelni... 1 teljes év után nyilván kötődnek hozzád vagy ez csak business?!? Találkoztok a családoddal velük (host család)?

    Nagyon jó szórakozást Kaliforniában! Amennyiben van rá lehetőségetek, ajánlom a Six Flags Magic Mountain parkot. Eszméletlen jó hullámvasutak vannak. Most minden nagyon fel fog pörögni, de azért várjuk a bejegyzéseket, ha van időd rá.:) Élvezd ki még a hátralevő időt és mutasd meg New Yorkot a családodnak, ahogy te látod!!!

    Niki

    VálaszTörlés
  14. Szia Évi!

    Nagyon klasz lesz a Nyugati part, mint írtam én novemberben jártam ott. Két meglepetés volt, hogy San Francisco kicsit csalódás volt, Las Vegas meg egy nagyon nagy pozitív!! Valami állati jó hely Vegas, nem is gondoltam , hogy engem ennyire magával tud ragadni. A Grand Canyon meg magáért beszél.
    Sajnálom én is, hogy már nem lesznek ezek a jó kis beszámolóid, és a helyedben én is biztos vívódnék. De gondolom , hogy a vizsgáid után még nyugodtan vissza tudsz menni!
    Addig is kívánok nagyon jó kirándulást, és nagyon sok boldogságot, sikerüljön minden úgy, ahogy Te szeretnéd!
    Én meg készülgetek a szeptemberi N.Y- Miami nyaralásomra :-)

    Sok sikert, nagyon klasz volt a blogod!

    Köszönet a sok infóért!

    Chily

    VálaszTörlés
  15. Az egesz Csalad sírni fog :) bár nem hiszem, h van ezen mit csodálkozni...
    Személy szerint alig várom, h itthon légy, változtam annyit, h hidd el fogsz te még engem hivni Bpre:)
    Ééééééééén féélééénk??? félreértés. Azért nem beszéltem akkor Papissal, mert egyelég nagy veszekedésen voltunk tul a barátommal és ő épp kint várt rám. De ezt utánna el is mondtam neked Évi:) Ja és iigen, Csomi üzeni, h vár haza h megismerjen:))) számolom a napokat:17nap. szeretlek sis.

    VálaszTörlés