2010. május 24., hétfő

A hétvégém

Egy zsidó ünnep miatt a kislánynak szerdán és csütörtökön nem volt sulija, aminek az lett a következménye, hogy mind két nap dolgoztam reggeltől(08.00) estig(23.30 és 20.00).
Tehát jóval túlléptem a szabályokban leírt az au-pair napi maximum 10 órát dolgozhat, egy héten pedig maximum 45 órát. Egyébként nincs okom panaszra, mert sosem szoktam ledolgozni a napi 10 és heti 45 órát. A probléma csak ott van, ha összejön két nap reggeltől-estig való munka, mert akkor pl. zuhanyozni sem tudok két napig...
Erre a host családom is gondolt, mert az apuka csütörtök reggel 7-kor bekopogott a szobámba, hogy szóljon, ha zuhanyozni akarok most menjek, mert pár perc múlva itt lesznek az emberek, korán kezdődik a forgatás. Ugye én a lenti fürdőszobát használom, ami a stúdióhoz tartozik, azaz ha forgatás van, nem tudom használni. A fentit nem használhatom, mert az a családé. Egyszer zuhanyoztam ott, szóltak is utána, hogy én a lentit használjam, az az enyém. Oké, úgy lesz. Csak ugye a lentit néha nem lehet használni, de sebaj. Mert én büdösen is szép vagyok :).
Még hónapokkal ezelőtt fordult elő, mikor egész napra kizártak a házból, hogy pont az utcánkban sétáltam, mikor nagyon kellett pisilni, így hazajöttem. Bejöttem a házba, be a fürdőszobába. Mégis csak jobb itthon, mint a McDonalds-ban :). Nem?
Mikor kijöttem 1,5 perc múlva a fürdőszobából, a nagyi(éppen itt volt Párizsból) és az apuka összeráncolt homlokával találtam szembe magamat, és a nagyi rá is kezdte: "Mi az, hogy használod a fürdőszobát, mikor éppen forgatás van és az embereknek is kellhet?!"
Na kész... ettől a perctől utáltam a nagyit. Nem akartam mondani, de ő is éppen otthon volt, teljesen láb alatt, és biztos vagyok benne, hogy ő is használta a mellékhelyiséget néha.
Aki hülye, az hülye. Nem lehet rajta segíteni.

Tehát szerda és csütörtök után már elegem volt a világból, de aztán jött a megmentő péntek délelőtt, amikor is szabad voltam. El is mentem reggelizni a Whole Foods Marketbe, mert az ennivaló nagyon jó, és le lehet ülni az emeleten megenni amit vettél, ahonnan nagyon szép a kilátás a Union Squarere.

Reggelizés közben kilátás a Union Squarere,
leghátul balra az Empire State Building.


Reggelire muffin és joghurt, ez a tökéletes reggeli számomra.
Később benéztem pár üzletbe: Banana Republic, GAP, EXPRESS, Espirit - ezek pont olyan üzletek, ahová egyébként sosem járok, mert elég drága minden, és inkább egy picit idősebb korosztálynak kínálnak ruhákat. A férfi részlegre is szoktam vetni egy pillantást, de csak a poén kedvéért, mert mindig azonnal ki lehet szúrni, hogy melyek azok a cuccok, amiket New York nagy meleg társadalmának terveztek. Rózsaszín színű ing, virág vagy kiscica mintával, egyértelmű... :)
Amit nagyon szeretek New Yorkban, hogy az üzletekben szinte kinyalják a vásárlók seg*ét. Ezzel szemben otthon többször is előfordult, hogy megvető pillantásokat vetett felém az eladó, mert miattam, hogy beléptem az üzletbe, abba kell hagynia a mobiltelefonálást a barátnőjével, vagy a körömreszelést.

Kiemelném New Yorkban a Victoria's Secret-et. Nagyon vásárló-centrikus hely. Belépek, rögtön odajön valaki, hogy segíthet-e, adhat-e tanácsot...
Minden eladónak ott van a centi a nyakába, és azonnal leveszi vele a méreteidet. A próbafülke kb. akkora mint a szobám, és van bent csengő, hogy ha másik méret vagy szín kellene, vagy akár csak tanács, akkor a gombot megnyomva azonnal ott teremjen valaki segíteni neked.

Péntek délután miután felvettem a kölköket a suliból, beraktam őket a legközelebbi játszótérre, ott is maradtunk estig. Én addig útikönyvet olvastam, és befejeztem az augusztusba New Yorkba jövő családom városnézős programjának a tervezését. Wow, ez micsoda mondat volt :).

Este a család a kisfiú sulijának tavaszi-koncertjére ment, és pedig a barátomhoz Bronx-ba.
Szombat reggel bementünk Manhattan-be, benéztünk pár üzletbe, nacit kerestünk a páromnak, majd délután elmentünk a MOMA-ba (Museum of Modern Art). Még sosem voltam, de már hónapok óta tervezek elmenni, csak mivel a barátomnak ingyen belépése van(és engem is be tud vinni), így nem akartam korábban egyedül elmenni.
Állítólag ez a múzeum New York number one(legeslegjobb) múzeuma.

Első utunk a 6. emeletre vezetett, mert élő emberek voltak kiállítva, meztelenül. Kb. 10 emberke volt, főleg nők, és néhányan tényleg nem viseltek semmit. A legérdekesebb az volt, mikor egy lány feküdt az asztalon, és egy csontváz volt ráfektetve a testére, és ahogyan a lány lélegzett, vele együtt mozgott a csontváz is. Ha jól olvastam a leírást, akkor ez a "szobor" arról szól, hogy a lány szembesül saját halálával... vagy valami hasonló :).
Több video is volt a teremben, meztelen emberek csináltak érdekes dolgokat. Mint pl. egy nagyon nagy keblű nő a cicijeit simogatta, egy másikon pedig nők futkároztak egy mezőn zuhogó esőben, időnként lefeküdtek a fűre, és az égnek mutatták a *****jukat, hogy ráessen az eső. Közben sikítoztak. Aztán olyan is volt, ahol több férfi feküdt hassal a földön és szeretkezést imitáltak a fűvel.
A részleg érdekes volt, mert új volt, még sosem láttam hasonlót, de mikor kijöttem, nagyon furcsán éreztem magamat. Szerintem inkább visszataszítóak voltak a látottak, mint művésziek.
Az a részleg viszont nagyon tetszett, ahol Picasso, Van Gogh és más híres festők művei voltak kiállítva. A fényképeket feltöltöttem az albumok közé:
http://picasaweb.google.com/eva.tokai
Ezen a napon egy halom képet készítettem a barátomról. Napokkal korábban szólt, hogy majd hozzam a gépemet, mert kéne pár kép róla...


Szombaton múzeumozás és fényképezgetés után elmentünk egy Mexikói étteremben, amit már többször emlegetett Papis, hogy feltétlen ki kéne próbálni.
Nem tudtam rá nemet mondani, mert rajongok a mexikói konyháért.

Megrendeltük a vacsit, be is csomagoltattuk, mert ugye sokkal kényelmesebb otthon, ágyban enni. Így is lett.
A guacamole (avokádókrém) olyan finom volt, mint amilyet Mexikóban ettünk Csillivel.

Vasárnap korán kellett kelnem. Suliba kellett mennem, ami Manhattan déli részén van. Az óra 10-kor kezdődik.
Bronx-tól nagyon messze van Manhattan déli része. Ha azonnal jön a metro, és az szerencsémre express(gyors járat, azaz nem áll meg mindenhol), majd amikor átszállok a 125. utcánál, ott is azonnal jön a metro és szintén express, akkor is minimum egy óra alatt érek be a suliba.
Mikor felébredtem jutott eszembe, hogy mára prezentációt kell csinálnom. Felébresztettem a még alvó pasimat, és a segítségével egy óra alatt készen is lett a házi dolgozat. Persze így egy órával később indultam suliba, és egy órával később érkeztem meg. Amint beestem a tanterembe közölte a tanár, hogy pont én következem. Gyorsan elhadartam a prezentációt, ennyi is volt.
Az óra, amire járok, amolyan történelemféle óra. A kurzus címe: Niagara Kurzus, méghozzá azért, mert a tanórákon(3 db összesen) a Niagara vízesés, New York és Amerika történelméről oktatnak, a kurzus végén pedig van egy 3 napos túra a Niagara vízeséshez. Hurráá! Tökéletes kurzus au-paireknek, akiket igazából az utazáson kívül semmi sem érdekel.
Suli után hazamentem, megnézem DVD-n az It's complicated című filmet, majd este újra összefutottam a barátommal egy órácskára, mert hívott telefonon, hogy itt van a közelben...

Nos, ennyi történt a hétvégén.
Most hétfő délelőtt van, és már el is kezdtem tervezni a jövő hétvégét. Az azt követő hétvégén pedig megyek a Niagara vízeséshez :). Zsófi is jön, ő is ugyanezt a kurzust végzi.

Mindenkinek szép hetet,
puszik,
Évi

8 megjegyzés:

  1. húú ez a MOMA nagyon érdekes lehetett..így a leírásodból is visszajött az eklektikája :)
    nagyon szép vagy a múzeum előtti képen..jól állnak a fehér holmik
    Reggelinél meg én is ilyen kilátást szeretnék..
    na majd holnap próbálkozok (becsukom a szemem)
    mexikói kaja meg yammii, én ma kínait ettem :P

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Évi!
    Nagyon jól sikerültek a képek. Jó fényképarca van a Barátodnak. :)
    Victoria's secret? Egyik álmom a fashion show-jukra eljutni...mindig megnézem a neten. Másik álmom az egyik boltjukban vásárolni. :D
    Vásároltál már ott? Tényleg extra push-up-osak a cicifixeik? :D
    puszi
    Anikó

    VálaszTörlés
  3. Évi köszi, h a dupla kommentemből törölted az egyiket (márha te vtál, és nem a rendszer szórakozott megint), tegnap este nem akarta megjeleníteni a kommentemet és emlékezetből leírtam mégegyszer ugyanazt, de aztsem mutatta.
    na mind1 ma reggel már látom itt van, szóval csak köszit akartam mondani. :)

    VálaszTörlés
  4. Fruzsi:
    Igen, és töröltem az egyiket, mert biztos voltam benne, hogy hiba történt :).

    Aniko,
    úgy tudom Victorias Secret Magyarországon is van(pl: 1024 Budapest, Lövőház utca 12.). Van mindenféle melltartójuk, és most nem túlzok. Igen, van nekik az az extra push up-os is, legutóbb kíváncsiságból megnéztem, hát, le is esett az állam.

    Nincs olyan melltartó típus, amijük ne lenne. Én alsóneműben ugyanez a helyzet. Tehát ha bemégy, hgy keresel valamit, azt biztosan meg is fogod találni, és vásárolni fogsz.
    Nagyon jó hely, ímádom.
    És a barátom is értékeli amiket ott veszek, hahaha :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj de szupi, nem tudtam, hogy van Magyarországon is! :D
    Vizsgaidőszak után megjutalmazom magam, az biztos. Köszi az infókat :)))
    Anikó

    VálaszTörlés
  6. Szia Évi!
    Elég érdekes lehetett az élő-szobor kiállítás!Én tuti zavarban lettem volna:)
    A barátod nagyon helyes,tök jó portrékat készítettél róla!Neked is jól állnak a fehér ruhák,hát még neki!Másod állásban modellkedhetne!:)

    VálaszTörlés
  7. Jó képeket csináltál Papisról!!!
    A Niagara gyönyörű, Nektek is biztosan tetszeni fog!!!
    Guacamole RULEZ!!! :)
    Itt tényleg sokkal kedvesebbek az eladók, mint otthon. (tisztelet a kivételnek). Mármint aki kedves, az is extrakedves. Tetszik, hogy néha "Sweety"-nek vagy "Baby"-nek hívnak(eladólányok is) , mintha már ezer éve barátnők lennénk. :)
    Puszi, Szilla

    VálaszTörlés
  8. szia!
    Végre tudok kommentálni is :) A képet tényleg jól sikerültek. MOMA-ba én is is szivesen elmennénk annyian irnak már róla. Hát igen itt Mo-n hiányzik (legtöbből)az eladokbol a kedvesség . Várom a következő írást :)

    ui: Köszönöm, hogy válaszoltál az emailre!
    Korni

    VálaszTörlés