2010. május 5., szerda

Megjegyzésekre válaszolok

Ákosnak, Juditnak és (Kuala Lumpur) Dórinak.

Az előző bejegyzésemre érkező hozzászólásokra reagálnék.
Először is, köszi őket :).
Igazak, őszinték, elgondolkodtatóak.
Válaszom túl hosszú lett, így bejegyzést csináltam belőle.

Szeretném leírni, hogy hogyan élem meg a kint létet, és közben válaszolok Ákosnak, Juditnak és (Kuala Lumpur)Dórinak:
Otthon fogorvosin tanultam(még nem fejeztem be, egy év van hátra). Suli mellett dolgoztam is. Kicsit kezdett sok lenni, úgy éreztem nem "élek" eleget. Nincs időm olyan dolgokra, amikre az én korombelieknek általában van. Több bulit, kalandot, világlátást akartam. Úgy gondoltam, ha végzek az egyetemen, jön a mókuskerék, indul a nagy hajtás. Munkahely, páciensek, rezidensképzés....
Ez mind szép és jó, tudom, hogy szeretni fogom ha benne leszek. Ezt az utat én választottam, és nem bántam meg. Soha nem is fogom.

De! Egy éve rám jött egy érzés:
" MINDJÁRT VÉGZŐS LESZEK AZ EGYETEMEN. MÉG MI ELŐTT BELÉPEK A NAGYBETŰS ÉLETBE, KÉNE EGY HATALMAS, ÉLETRE SZÓLÓ KALAND." Azt hiszem ez a mondat volt a válaszom azoknak a kérdésére, akik azt kérdezték, hogy "Tulajdonképpen te miért is mégy ki egy évvel az egyetem vége előtt au-pairnak Amerikába?"

Azért választottam Amerikát, mert angolul beszélnek, és itt még sosem voltam. New Yorkba évek óta vágytam, mert sokat olvastam róla, és kíváncsi lettem miért hívják olyan sokan a "világ fővárosának".
Miért pont au-pair munkát választottam? Mert ezt találtam a legkönnyebbnek. Egy amerikai családnál élhetek(= biztonság, ami nagyon fontos), a munka nem lesz nehéz, hiszen néhány gyerekre odafigyelni, hogy ne gyújtsák magukra a házat, nem lehet nagy dolog(azóta ezt máshogy gondolom, hehehe).

Mondtam a szüleimnek, hogy csak akkor fogok kimenni au-pairkedni menni, ha nagyon jó családot találok(minimum 3 évesek a kölykök, és maximum 2-3 van belőlük), és ha a család nagyon jó helyen lakik(New Yorkban, vagy egy másik óceánparti nagyvárosban). Ha ez nem jön össze, nem fogok menni. Nem leszek hülye saját magamat szívatni 5 gyerekkel egy isten háta mögötti amerikai farmon. Azért ettől én sokkal okosabb vagyok :) .

Sikerült, kint vagyok. Sosem fogom megbánni, hogy belevágtam, mert rengeteget ad ez az év.

Mi lesz ha hazamegyek?
Igen ÁKOS, lesz sírás, lesz depi, de reméljük nem sokáig.
Igen JUDIT, nagyon pörgős lány vagyok, és nagy igazság van abban, hogy minden személyiség függő, de lehet, hogy az én személyiségem is le lesz győzve. Vagy mégsem? Majd meglátjuk. A próféta szóljon belőled, és ne legyek majd depis :).

Amit már most érzek... most, hogy megvan a hazafelé szóló repjegyem, minden nap, és egyre többet gondolok arra, hogy mi lesz majd otthon, milyen lesz majd New York után.

Hogy hány zsepi fogok elhasználni a hazafelé tartó gépen, még nem tudom megmondani :).
És persze mosoly is lesz az arcomon. Miért? Hát mert megyek HAZA!!!
Augusztus 17-én reggel 8.40-kor száll le a gépem Budapest- Ferihegyen. Már elterveztem, hogy kakaós csigát fogok reggelizni. És milyen jó lesz újra "osztani az észt" a pácienseknek az egyetemen. És milyen jó lesz 3 nappal hazatértem után megnézni az augusztus 20-i tűzijátékot a Batthyány Térről :).
Persze közben óriási űr lesz a szívemben. Valami nyomni fogja a mellkasomat, hogy "és hol van New York? Nem kaphatnám vissza? Nem lehetne idehozni?"
(Most mosolygok.)

ÁKOS,
Még mielőtt kijöttem, keresztanyám ezt mondta: " Miután visszajöttél, már csak egy szép álom lesz az egész."
Tudom, hogy igaza van. És mivel tudom, fel leszek rá készülve.

DÓRI,
Persze, hogy tudod, milyen külföldön élni, miután gyerek korod óta folyton költözöl. Franciaország, majd Anglia, Spanyolország, újra Anglia, most pedig Malajzia...kihagytam valamit :) ?
Nagy igazság van a hozzászólásban, amit írtál. Az álomnak vége lesz, de azok a tapasztalatok, amiket csak külföldön élés során lehet megtapasztalni, soha senki el nem veszi. Az enyémek, és azt kezdek velük, amit csak jónak látok.
Könnyű kimenni Amerikába au-pairnek. Bárki megteheti. A kérdés az, hogy ki hogyan használja ki az au-pair évét, és utána mikor hazatért, hogyan kamatoztatja a kint tanultakat.

JUDIT és DÓRI,
Nekem is nagyon pozitívak a tapasztalataim a tekintetben, hogy hogyan fogadnak Amerikában, mint külföldit.
Először is: Olyan nincsen, hogy amerikai!!! Itt mindenki származik valahonnan, és mindenki tudja is, hogy honnan , mindig mondják is, és büszkék rá.
Amikor kérdésükre az válaszolom, hogy én magyar vagyok, minden másodiknak ez a reakciója:
"Nahát, hogy ez mennyire klassz! Az én nagyapám/nagymamám/szomszédom/legjobb barátom/férjem is Magyarországról származik."

És igen, itt az ember jobban büszke lehet arra, hogy magyar, mint bárhol máshol. Mert ezek a New York-i emberek olyan nép, ahol annál menőbb vagy, minél érdekesebb/messzibb helyről származol :).
Persze ez csakis New York. Nem ismerem én az igazi, nagy Amerikát :). Tudom, jobb is. Ugye ÁKOS :) ?

ÁKOS, én azért vagyok szerencsés, mert nem azért jöttem ki Amerikába, mert " otthon már semmi sem volt számomra, talán Amerikában szerencsét találok". És nem azért fogok hazamenni, mert "nem jött össze semmi, csalódás volt az egész".

Azért jöttem ki, mert kalandra vágytam. Megkaptam.
Azért megyek haza, mert otthon dolgom van, vár a suli, majd minden más, ami az után jön.
Nincsenek olyan terveim, hogy majd visszajövök munkát találni. Budapesten szeretnék dolgozni, de ha nagyon alulfizetnek, akkor esetleg egy másik európai országban(nem Amerikában!!!) szerencsét próbálok, de csak pár évig, míg összeszedem magamat. Most pillanatnyilag ezt gondolom. Persze majd változik.
Ha változik a környezet, az embert körülvevő baráti kör, és új pofonokat kapsz az élettől, akkor attól változik maga az ember is. Majd lesz valami.

A lényeg, hogy hozd ki magadból a maximumot, majd elégedj meg azzal. Ne legyenek elérhetetlen céljaid, mert akkor sosem leszel boldog.

ÁKOS, JUDIT és DÓRI, köszönöm a hozzászólásaitokat az előző bejegyzésemhez. Máskor is írjatok!

Üdv,
Évi

u.i: Már a következő bejegyzést is megírtam, a yankees videot előzetesként itt megnézhetitek:

Let's go Yankees!!! from Eva T on Vimeo.

37 megjegyzés:

  1. Éva!Te egy nagyon klassz lány vagy!Eddigi írásaidból is éreztem,de ez az írás nagyon emberi lett!!!/nem hiába szemeltelek ki,hogy gyakorlati kérdéseket tegyek fel neked New Yorkkal kapcsolatban/.Büszke lehetsz magadra,és csak remélni tudom,hogy az itthoni nagybetűs élet nem tör meg.De hiszem,hogy akkor is tudod mit kell tenned.Élvezd ki a hátralevő idő minden percét.Sokszor üdvözöllek:Judit/az idősebb!/

    VálaszTörlés
  2. évi köszi amit az előző bejegyyésed kommentjében írtál: h aranyos vok :)
    és igen sokat mosolygok. jó tulajdonság az biztos. örülök, h olvashatlak. sajnálom, h eddig nem kommenteltem (pedig tum, h szereted a kommenteket :P )október óta olvaslak szal rendszeres olvasód vok :) énis készülök au-pairnek egyelőre csak angliába, de New York a kedvenc városom és egyszer oda is eljutok mert: the world is mine :)) hahaha
    Fruzsi

    VálaszTörlés
  3. Szia Évi!

    A legemberközelibb írásod eddig. Végre érzem, hogy szíved-lelked benne van. Jó rég írtam neked, de most kihoztad belőlem. Véleményem szerint vissza fogsz még menni. Végtére is nem kényszerből jössz haza és nem azért mert rossz. És hát ott van neked Papis...Vele mi lesz? Irigyellek persze, mint mindenki más. Pont azt érzem, amit leírtál és amiért kimentél. Monotonitás - és én már a mókuskereket hajtom. Seemi izgalom, semmi új, csak a hajtás és a pénz. Nem keresek rosszul, de az ember kikészül bele. Kívánom, hogy leld majd örömöd a munkádban és ha úgy adódik és tele a tank, lépj le egy picit. Monjuk Cancúnba. :) Szép napot!

    VálaszTörlés
  4. Szia! Sok igazságot és okosságot leírtál ebben a bejegyzésben. Köszönöm, mert tanulságos! Jó, hogy olvashatom. :)

    VálaszTörlés
  5. Hupsz! Az előző is én voltam, de véletlenül a sulis címmel. :)

    VálaszTörlés
  6. Évi szerintem is klassz lány vagy!
    Én biztos nem tudtam volna ennyi mindent kihozni ebből az évből, amennyit már te kihoztál...(respect!!!)...és még van hátra jó pár mozgalmas hónapod. :)
    Az biztos, hogy jól feltöltődsz az végzős fogorvosis évedre. :)
    Örülök,hogy rátaláltam a blogodra,mert nagyon jó olvasni.

    Judit

    VálaszTörlés
  7. Szia Évi!

    Nagyon tetszik a bejegyzésed (mint mindegyik). Igazat adok abban, hogy a mókuskerékbe való bekerülés előtt szerettél volna egy kicsit kizökkenni. Még pár évem van hátra, de már előre félek az utána következő monotonitástól.

    A blogod olvasva nagy kedvem lett ahhoz, hogy kimenjek egy időre...... amikor elkezdtem olvasni, egyből ki szerettem volna menni, olyan átéléssel, és izgalmasan írsz. Respect! :o)
    Attól szerintem ne félj, hogy mi lesz itthon, miután hazajössz. Az utolsó évben biztosan sok elfoglaltságod lesz, ami eltereli majd a figyelmed a keletkezett "űrről".
    Utána pedig indulhat a mókuskerék, és megkeresheted a pénzt egy következő new yorki útra ;))
    Anikó

    VálaszTörlés
  8. Szió! A bejegyzés szuper, de ezt már többen elmondták előttem :)). Az én lányom a 2008/2009-s tanévet töltötte ösztöndíjjal Amerika egyik legjobb magán középiskolájában. Hasonlóan lubickolt a kinti életben, mint Te, nagyon élvezte minden kint töltött percét.
    Ő ugyan nálad fiatalabb, de sok a hasonlóság köztetek, neki, amikor hazajött,legjobban a kint tapasztalt mosolygósság, jókedv hiányzott.
    Gyanítom neked is ez lesz az egyik, ami nagyon fog hiányozni. De majd Ti, akik világot láttok és tapasztaltok megteremtitek majd itthon is a mosoly országát :))).

    VálaszTörlés
  9. Előre is nagyon sok sikert kívánok az utolsó évedhez és az államvizsgádhoz!
    Utána pedig persze a többihez.
    Én csak azért vagyok szomorú, mert annyira szeretem olvasni a blogod (meg a barátnőidét is), hogy ha mind hazamentek ez elmúlik...
    Ági

    VálaszTörlés
  10. Az utolsó két bejegyzést és a kommenteket olvasva elkezdett könnyezni a szemem... Nekem mindig elakad a lélegzetem mikor csak úgy a semmiből eszembe jut, hogy már csak pár hónapom maradt. Furcsa, hogy egyre jobban élvezem az itteni életem, egyre boldogabb vagyok, de közben egyre közelebb is kerülök a végéhez és ez kicsit elszomorít.
    De azt azért elmondom (hátha hasznos), hogy én nemrég voltam otthon és odafelé a repülőn azért sírtam mert itt kell hagynom Londont, visszafelé pedig azért mert otthon kell hagynom aput :D
    Ilyen ez.

    VálaszTörlés
  11. Hát köszönöm szépen,hogy egy egész bejegyzést szántál a kommentjeink megválaszolására.Megtisztelő.Én is New Yorkkal kezdtem,aztán jött Florida majd utolsó évben a nyugati part.Hát nem tudom titeket mennyire bűvölt el Amerika,de engem teljesen megbabonázott,levett a lábamról.Buta elhízott emberek,büdös new yorki utcák,gengszter négerek Harlemben,őrült sofőrök,dudáló taxik,kaliforniai fürdőruhás lányok akik csizmában járnak :) és még sorolhatnám mindenestől Amerikát nem lehet összehasonlítani semmivel.Igen érződik a hangvételből,ahogy írsz,hogy szomorú leszel,de ugyanakkor te fel is vagy készülve rá,ha eljön a búcsú.Ha valaki egy olyan országban él,amit könnyen és egyszerűen meg lehet közelíteni,talán nem lesz annyira szomorú,mint az,aki Amerikát hagyja el.Én úgy voltam,ok hazamegyek,de úgyis visszajövök.Egyrészt rengeteg pénzbe kerül visszamenni,másrészt már nem ugyanaz.Turistaként menni és ott lakni,ezt a kettőt nem lehet még csak összehasonlítani sem.A másik dolog,ha visszamész az eléggé szívfájdító tud lenni.Úgy érzem 2 éve értem el arra a szintre,hogy örömmel tudok itt élni Mo-on.Van egy nagyon jó állásom brókerként dolgozom,megtaláltam a szerelmet (aki mellesleg ausztrál),így nem hiányzik már az,hogy nem beszélhetek angolul.Aki ragaszkodó típus,mint én az nagy ívbe kerülje el Amerikát,de még ha ki is megy naívan,akkor kerülje el a szerelmet.Nincs annál rosszabb,amikor valakit nem önszántadból kell ott hagynod.Ülsz mellette és magadban azt gondolod,hogy "kérlek mondj valamit,vagy tégy valamit,amitől meggyűlöllek".Vagy a reptéri búcsú,amit sosem felejtek el.
    Elnézést,ha túl szomorúnak hangzott ez a hozzászólás.Everyone be happy :)
    Ákos voltam.

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok! Szia Évi!

    Én is rendszeres olvasód vagyok és nagyon élvezem a bejegyzéseidet, melyeket minden alkalommal nagyon várok.
    Én cserediákként voltam 11 hónapot Kaliforniában egy kisvárosban. A program elég hasonló, családnál laktam, iskolába jártam és élveztem az Amerikai életet minden örömével, gondjával együtt. A kintlét alatt voltak nagyon nehéz időszakaim – családcsere, iskolacsere. Nem tudnám elképzelni, hogy ott éljek, de mégis hiányzik. Nem telik el úgy nap, hogy ne gondolnék a családra, barátokra, bár ennek már 9 éve. A következő fél év borzalmasan nehéz volt. Most megvan mindenem család, barátok, szerelem, de mégis hajt az a valami… és újra a kimenetelen gondolkozok, bár már ismerem minden szépségét, nehézségét, buktatóját.
    Továbbra is nagy izgalommal várom az írásaidat.

    Niki

    VálaszTörlés
  13. Szia! Én is régóta olvaslak, azóta, hogy Csilli felrakta a te blogod címét is az oldalára. Én is gondolkodom, hogy au pair legyek. Írtad, hogy téged támogatnak a szüleid otthonról, de mi van azzal akit nem? Ők is el tudnak menni nyaralni az utazós hónapjukban is? (engem nem tudnak) Mert az ok, hogy évközben spóroltok, de hogyan marad a végére annyi pénzetek, hogy több helyre is elmenjetek? Csilliékkel terveztetek már valami új utat?

    Üdv, Rita

    VálaszTörlés
  14. Dóri (DC-ből)2010. május 6. 8:48

    Érdekeseket írtok. Nekem nem fog hiányozni az itteni életvitel. Az életszínvonal valószínűleg fog, de soha, semmi pénzért nem élnék itt életem végéig. Persze, barátságosak az emberek, meg mindenki máshonnan jött, de az baromi nagy tévedés, hogy ez itt a szabadság országa. Tessék már egy kicsit körülnézni a hírekben (nem a híradóban este fél 7kor!!), hogy milyen törvényeket hoznak, és hogyan próbálják fenntartani ezt a nagy, rózsaszín buborékot. Nem más ez az élet itt, mint egy biztonságos(nak hitt) buborék. Ami még a mi életünkben ki fog pukkadni, és akkor aztán majd lesz nagy csodálkozás.

    Nyilván jó a pörgés, a sokszínűség, és a tapasztalat szerzés amíg itt vagyunk, de nekem senki ne mondja azt, hogy Európában, vagy Magyarországon csak unatkozni lehet, meg siratni az ittlétet. Nyilván szar a helyzet otthon, mindenki gürcöl a megélhetésért, de akkor nézzünk körül még egyszer. Most is kiket szavazott meg otthon a szamarak országa? Nem politizálni akarok, csak amíg nincs kellő mennyiségű ember otthon, aki GONDOLKODIK, nem pedig irányítják (szennymédia főleg), addig miről beszélünk? Amíg nem lesz meg az, hogy segítünk a másiknak érdek nélkül, nem pedig még aláteszünk egyet, addig nem fog változni SEMMI! Nem a felső vezetéstől kellene elvárni a változást, mindenki kezdje a saját háza táján. Mert azzal rá lehet kényszeríteni őket is majd.

    Ákos: ha az itteni szerelmed annyira szeretett volna, és viszont, akkor még ma is együtt lennétek. A szerelem érzése kémia, a többi egy döntés: HŰSÉG, TOLERANCIA. Egyébként meg van zöldkártya lottó, és sok más lehetőség is, hogy valaki itt élhessen. Aki nagyonnagyon akarta, az itt is van. Pont. Nem bántásból írom mindezeket, csak én így látom. Mindazonáltal én is tudom, hogy a depi mennyire képes eluralkodni néha az emberen, és akkor aztán csodásan tudjuk önmagunkat cselekvés képtelenné tenni.

    Mindenkinek szép napot!

    VálaszTörlés
  15. Ha valaki külföldön élt, legyen az Anglia vagy Amerika... ha jól érezte magát, örökké szép emlékként fog visszagondolni az eltöltött hónapokra, egy kicsit mindig hiányzni fog, hiszen élete egy darabja ott maradt.
    Mindig vissza fog vágyni, és mikor végre újra visszatér, akár csak túristaként, könnyezni fog a szeme a repülőn, amikor az újra földet ér ott, ahová attól a perctől fogva visszavágyik, hogy eljött onnan.

    És... aki úgy élt külföndön, hogy nem érezte jól magát(ne tudjátok meg hány au-pair van, aki 2-3 hónap után sírva megy haza, hogy "Nem bírom Amerikát!), az nem fog visszavágyni.

    Ahol én élek, az nem a tipikus Amerika. New Yorkban, Manhattanban, a felhőkarcolók között, a Broadwayon, a Fifth Avenuetól egy blokkra...hát, szóval...persze, hogy nekem jók a tapasztalataim, és (szinte) csak a szépet látom.
    Mindig van mit csinálni szabadidőmben, így sosem fogok unatkozni, persze, hogy sosem lesz elég belőle, és ezekután természetes, hogy vissza fogok vágyni.

    Azért a 99,9% nem ilyen helyen lakik. Sőtt, ha kevésbé izgalmas helyen él, és emellé még hozzátartozik egy rémes host család, nos, ő tudni fogja, milyen az igazi Amerika. Ahogyan (DC.)Dóri írta, egy nagy, rózsaszín buborék. Az életszínvonal jó, de az emberek...no comment.
    És én örülök, hogy ezt nem kell megtapasztalnom.

    Mi lesz a barátommal, Papissal? Ne kérdezzétek, nem tudom. A kapcsolatunk nem egy szivárványszínű habos torta. Néha vannak hullámvölgyek. De amikor hullámhegyek vannak, és a jövőről beszélünk, akkor annak mindig az a vége, hogy mind ketten elszomorodunk. Arról már beszéltünk, hogy ha hazamentem, ő néhány hét múlva majd ellátogat Európába, és ott találkozunk. De ez még csak terv sem, épp hogy csak beszéltünk róla.


    RITA!
    A szüleim támogatása nélkül nem jutnék el ennyi helyre, ez így igaz.
    De ha semmi támogatást nem kapsz otthonról, akkor is össze tudsz gyűjteni elég pénzt, hogy közel annyi helyre elmenj, mint én.

    Támogatást kaptam a szüleimtől akkor,mikor Floridába mentem. Hiszen még Magyarországon voltam, mikor Csilli itt kint már megvette nekem is a repjegyet(+ szállás előlege). Ez 600 dollár támogatás volt a szüleimtől, (DC)Dóri anyukája vitte ki Csillinek egy boritékban.

    A többi úthoz teljesen az au-pair fizetésből tettem félre: Philadelphia, Boston, Washington DC.(háromszor), Mexico, Chicago(ide egy hét múlva megyünk).

    Hétvégén saját pénzből fogom lefoglalni a repjegyeket az au-pair év végi 13 napos Kaliforniai/Hawaii útamhoz(közel ezer dollár lesz).

    Mire kapok támogatást a szüleimtől?
    Pl. a Gym, ahová járok, a szüleim fizetik. De a legtöbb au-pair(pl. Csilli, Zsófi, Dóri) olyan helyen lakik, ahol otthon tud tornázni DVDre, vagy el tud menni egy közeli parkba futni. Nekem ez lehetetlen amiatt, mert ici-pici a szobám, nem csaphatok zajt (forgatások miatt), és olyan rossz a levegő Manhattanban, hogy öngyilkosság lenne kimenni futni, na és annyi az ember, hogy gyalog is nehéz haladni.
    Támogatást kaptam még akkor, mikor pl télen télikabátot vagy csizmát vettem...
    De én fele annyi cuccal jöttem ki, mint a megengedett súly volt, tehát ha ezt kihozod magadnak, már nem kell venned.

    Én az au-pair munkámon kívül nem dolgozom semmit, de sok au-pair dolgozik extra pénzért más családoknak, vagy olyanokról is tudok, akik bárokban, kávézókban szolgáltak fel. Így lehet még több pénzt keresni.
    Ezenkívül.. én Manhattanben lakom, ez az USA legdrágább városának a központja, tehát ha valamit veszek magamnak, annak kétszeres-háromszoros az ára, mint máshol.

    Tehát... ha úgy jössze ki, hogy már lesz egy kis félrettet pénzed(pl 1000 dollár),
    hozol ki elég ruhát, hogy alig kelljen az év során vásárolnod,
    nem Manhattanban fogsz lakni, így a pénz amit kersel a kétszeresét fogja érni,
    szabadidődben néha babysitterkedsz máshol is,
    nem költöd el ruhákra az összes pénzedet(mint a legtöbb au-pair),
    mindig otthon eszel(nem pedig a McDonalds-ban, amit magadnak kell fizetni)
    ...stb, stb,
    így még sokkal több pénzed lesz,
    és sokkal több helyre el fogsz tudni jutni, mint én.

    Üdv,
    Évi

    VálaszTörlés
  16. Hello Mindenki,
    Dóri (DC) megjegyzéséről ez jutott eszembe: "Ask not what your country can do for you - ask what you can do for your country." - ezt Kennedy mondta. És mennyire igaz.
    Pusziii, Csilli :)

    VálaszTörlés
  17. Évi!
    Mit dolgoztál a suli mellet mikor itthon voltál?
    Judit

    VálaszTörlés
  18. Jajj, Évi, hozzád nem is írtam semmit, bocsii!!! :) De mi sokszor talizunk, engem annyira nem hatott meg a bejegyzés, mint a többieket, mert ismerlek, haha :) De azért jó lett, ügyi vagy! Bár én tuti nem fogok sírni ha hazamegyek, úgy ahogy nem sírtam akkor mikor kijöttem. This is me.. legalább spórolok a papírral, védjük a környezetet :) Most jó kedvem van nagyon, nem tudom miért, pedig ma sokáig dolgozom.
    Éviiii, kérek tőled karácsonyfát Chicago-ban (ő tudja, hogy miről beszélek :) )
    Juditnak üzenem előre (ha Evita nem haragszik - de ha igen, törölje ki ezt a kommentet nyugodtan :) ), hogy ő fogorvososat és hostesseset dolgozott, és ha kíváncsi vagy, Zsófi büféset + eladósat, Csilli (én) eladósat a ZARA-ban, meg belekóstoltam a biztosítás/befektetés business-be is :) Mind részmunkaidőben fősuli/egyetem mellett. Szóljatok ha vmit kihagytam Csajok, túl sok a munkahely, olyan kis "dolgos méhecskék" vagyunk :) Dóri is majd talál valami jót, de először is iratkozzon be az ELTE-re :) Lehetnél Csernus asszisztense,hm?! :)
    Puszi, szép napot Mindenkinek
    Süt a naaaaap New Yorkban :)

    VálaszTörlés
  19. Dóri (DC-ből)2010. május 6. 14:45

    Csilli, először vegyenek föl :)) Csernus jó arc, annyira bírom a stílusát :)) Nem feltétlenül értek egyet minden megszólalásával, de ahogy előadja az roppant szórakoztató. Amúgy én meg nyári gyerektáborokban meg kórházban dolgoztam :) Annyi fura emberrel, amennyit a szél összefúj egy kórházba amúgy sem nagyon lehet máshol találkozni, úgyhogy a tanulás már elkezdődött :))


    És az Évi tényleg azért kap támogatást, mert Manhattan a legleglegdrágább az összes hely közül. Ha már átmész Brooklynba, a Vitamin Water ára zuhan két dollárt :))

    VálaszTörlés
  20. A kis new yorki családom(Csilli, Dóri...) is megszólalt, és nagy mosolyt csaltak az arcomra :).

    JUDIT, Csilli már leírta mit dolgoztam egyetem mellett. Egyébként először nem a pénzért, hanem csak tapasztalatszerzésből és "buliból", de aztán a későbbiekben rájöttem, hogy milyen jó szaga is van a pénznek :).

    (DC.)DÓRI, ezen a mondaton nagyon jól szórakoztam:
    "Ha már átmész Brooklynba, a Vitamin Water ára zuhan két dollárt"
    - ez így van.
    Emlékszem egyszer mikor Brooklynba indultam, még a metrora felszállás előtt vettem egy muffint, ami 3 dollár volt. Mikor megérkeztem Brooklynba, még éhes voltam, így bementem egy boltba, ahol ugyanazt a muffint adták, de 4 darab volt becsomagolva 2 dollárért. Na puffff...
    Gyorsan vettem egy dobozzal, gondolva jó lesz a manhattani ínséges időkre :). Hahaha.

    VálaszTörlés
  21. A pink színű (strawberry+kiwi flavor) Vitamin Water RULEZ! Hetente megiszom kettőt, nem is voltam még beteg :)
    Még mindig dolgozom, de most jó kedvem van, úgyhogy nem érdekel. Előbb főztem Livie-vel isteni spárgás rizottót. Minden BIOOOO volt benne, tudjátok :), hogy egészséges legyen :) Még Bea is megette, aki szinte semmilyen zöldséget nem eszik. Whooo :) Buzogánnyal is jó csapatot alkotunk :) Na, de ez nem az én blogom, most megyek is, összeszedem a kicsit az udvarról.
    Puszi
    és gyertek Brooklynba, mert itt csak 1,5dolcsi (300Ft) a fél literes Vitamin Water :) (néha 1,75!!! Botrány :) )

    VálaszTörlés
  22. Hogy Ti milyen jokedvuek es viccesek lettetek!:)
    En pl ugy sporolok Brooklynban,hogy nem iszom vitamin water-t (heti ketszer 1,5 $) ,itthon van viz es repa, hummus-szal,az pedig tokeletes vacsora!:). Hozzafuzve a penzes dolgokhoz...siman meg lehet elni otthoni tamogatas nelkul ugy hogy felreteszel nyaralasra es ruhavasarolgatasra is. Bar amikor kijottem en is kaptam otthonrol egy kis indulot,de ismerek olyat aki 200 $-ral jott ki es nem szenved semmi hianyban. Sot vannak olyanok akik nem mennek el az utazos honapban nyaralni es hazamennek helyette. Ez arra jo,hogy ossze tud sporolni maganak annyit,hogy kifizeti belole a sulijat,elso par havi lakberet...akarmit.
    Szoval mindenkinek egy kalappal,meg lehet csinalni,nem kell Apu es Anyu!!!

    VálaszTörlés
  23. ZSÓFI,
    Igen, te sosem iszol Vitamin Watert, de ellenben Csillivel beteg is vagy mindig :).

    Egyébként mikor jössz velem gymbe?
    És akar ma este valaki bulizni?
    Tudok egy jó helyet(Rooftop party, Hudson Terrace), ingyen belépő és ingyen ital...
    Nos?

    VálaszTörlés
  24. Szia!
    Az egyik legjobb bejegyzést, tök jó, hogy így állsz a dolgokhoz és mindenek a jó a oldalát nézed.
    ez a része tetszet a legjobban:
    "A lényeg, hogy hozd ki magadból a maximumot, majd elégedj meg azzal. Ne legyenek elérhetetlen céljaid, mert akkor sosem leszel boldog."
    puszi KOrni

    VálaszTörlés
  25. Na, akkor holnap veszek egy olyan Vitamin Watert, itt is van, de még sosem vettem.
    Ági

    VálaszTörlés
  26. Nekem a DRAGONFRUIT -os a kedvencem. Sötétrózsaszín :).

    VálaszTörlés
  27. Szia!

    Hú, nagyon tetszik a blog. :) Csak ma találtam rá véletlenül, de végig is olvastam az elejétől. :) Régebben gondoltam rá, hogy kipróbálnám az au-pair munkát, de rájöttem, h nem tudnék mit kezdeni egy gyerekkel. Viszont mindenképp utazni szerettem volna, így idén nyáron egy amerikai gyerektáborban dolgozom majd a mosodán, utána pedig utazgatok egy kicsit. Kár, hogy már nem leszel kint mikor New York-ba érek, mert jó lett volna összefutni. Szép napot!

    Üdv: Cintia

    VálaszTörlés
  28. Szia Évi! Megint Rita vagyok :-) Köszi az előző válaszodat! Még egy kérdés eszembe jutott. Mexikó után hogy tudtál 1000 dollárnyi pénzt összespórolni, hogy már foglalod is a nyári utat? Megnéztem és 1 hónapja jöttetek haza. Akárhogy is nézem, az 4szer 200 dollár. Voltatok Yankees meccsen, buliban, gondolom néha hétvégén is költesz. Vagy a barátod is segít anyagilag?
    Köszi, Rita

    VálaszTörlés
  29. Nem az én blogom, és nem az én anyagi helyzetem firtatják. De miért kell mindig az anyagiakról kérdezni? Ez olyan durva... Szerintem azért nem napról-napra élnek a lányok, és már a mexikói út előtt is tehettek félre más utazásra. Amúgy meg teljesen mindegynek kell lennie, hogy miből mennek. A lényeg, hogy mennek, mi pedig olvashatunk jó kis beszámolókat és csodálatos képeket láthatunk. :) Remélem, nem bántottam meg senkit.

    VálaszTörlés
  30. Évi (nem NYC Évi),

    teljesen egyetértek veled, már pár napja bennem is megfogalmazódott, hogy megkérdezem miért a pénznek kell a központi témának lennie? Szerintem egyértelmű, hogy ez a blog miről szól, és anélkül is hogy mindig mindenről megkérdeznénk, mi mennyibe, hogyan miből és miért egyértelműen kitűnik, hogy meg lehet csinálni! Nem hiszem, hogy a lányok bankot raboltak volna, nem hiszem, hogy mindegyiket anyu-apu, barát stb. támogatné és mégis mind a négyen tudnak menni nyaralni, bulizi, meccsekre.Nem? Bocsi Évi, hogy én válaszolok, de a Yankees meccsre azt hiszem Csilli kapta ajándékba a jegyet és Ő osztotta meg Évivel is. Szóval én is remélem, hogy most nem gyalogoltam bele senkinek a lelkivilágába, de próbáljunk már egy kicsit leszakadni erről a témáról, így is eleget leírtak már! Regi

    VálaszTörlés
  31. RITA:

    Szerintem egyáltalán nem érezted át, hogy mennyire sértőnek tűnnek a szavaid.
    Tudom, hogy nem rosszindulatúsából írtad, hanem pusztán kíváncsiságból.
    Ez abból gondolom, hogy a hozzászólásodat neved aláírása követte.
    Korábban írtuk a lányokkal, hogy ha valaki neve aláírásával kérdez "pofátlan" dolgokat, azt sokkal jobb szemmel nézzük, mint a név nélkülieket.
    Rita, kérlek ne írj anyagi jellegű kérdéseket a blogomba. Ezt csak azért kérem, mert egyszerűen nem szeretem őket. Ha kíváncsi vagy, mert au-pairnek készülődsz és tudnod kell, hogy anyagilag mik a lehetőségeid kint, kérlek írj privát úton( giling@citromail.hu ), és válaszolok, persze csak ha nem lépik túl a határaimat.

    Hogy kíváncsiságodat kielégítsem, kérdéseidre itt vannak a válaszok:
    1. Mexikobol úgy jöttem haza, hogy maradt néhány száz dollárom.
    2. Yankees meccsre Csillinek volt két ingyen jegye, ő hívott meg magával.
    3. Bulizni mindig promoterrel meghívásával megyek, azaz ingyen belépő és ingyen pia vár a klubban. Maximum ruhatárra költök, de mióta itt a jóidő, már arra sem kell.
    4. A pasim nem segít ki anyagilag!!! Saját magamnak fizetem az utakat, saját magamnak veszem a ruháimat.

    Mikor hétvégenként együtt vagyunk, ő fizeti az ennivalót(de alkalmanként én, ha sikerül rávennem), és mikor moziba megyünk, ő hív meg. De azt hiszem, ebben nincsen semmi kivetnivaló, mert ez az ő döntése.

    VálaszTörlés
  32. Évi, megkérdezhetem milyen típusú fényképezőgéped van?

    VálaszTörlés
  33. Panasonic LUMIX DMC-FZ35

    Főleg akkor jó egy ilyen gép, ha nagyon messzire lévő dolgokat is fotózol, mert az optikai zoomja(18X) kitűnően alkalmas rá.

    VálaszTörlés
  34. Tudsz esetleg internetes oldalt ahol jó áron vannak fényképezőgépek? Lehet használt is. Egy Nikon Coolpix L110-est szeretnék.

    VálaszTörlés
  35. Nem ismerek ilyen oldalakat. Még sosem vettem netről fényképezőgépet.

    VálaszTörlés
  36. Itt az igazság pillanata:
    A hugom vett egy 5 dolcsis replikát a gyémántóra helyett, amit a pasijától kapott, az igazit meg eladta Bronxban vasárnap templom előtt. Ennek az árából vette jegyet Kaliforniába. :D

    VálaszTörlés
  37. Igen Dóri, így van!!! :D
    De nem volt könnyű eladni. Van egy hely Bronxban, a helyiek csak úgy hívják, hogy a "Black Market". Na oda mentem, és ott egy sötét sarokban találtam egy gyanús alakot, ő vette meg tőlem az igazi órát. Aztán rögtön vettem is tőle egy hamisat. Most azt hordom, hála égnek a pasim nem vette észre a különbséget.

    :-D
    X-)

    VálaszTörlés