2009. szeptember 14., hétfő

Forgatás, gazdagok, buli, Top of The Rock and happiness.


VACSISTRESSZ

A hét fő történése a gyerekekkel kapcsolatban, hogy Macy-nek is elkezdődik a suli.
Mivel még csak 4 éves, iskola előkészítőbe jár, ami átmenet az óvoda és az iskola között.
Az első nap csak "szoktatós" nap. A gyerekkel bent marad a szülő is,és csak másfél órás a "tanítás".
Az apukával ketten vittük a kislányt suliban. 10 percre van gyalog.
Az iskola nagyon spéci. Gyönyörűen van berendezve. Csak is értelmes, tanító jellegű játékok vannak.
A tanárnő és több szülő is megkérdezte, hogy én vagyok-e Macy-nek az anyukája, David meg az apukája-e. Rögtön egyszerre mondtuk, hogy: Neeeem, és a család új au-pairje vagyok. Great!(Nagyszerű!)- ez volt a tanárok reakciója. Felvettek listára, ami azt jelenti, hogy most már nekem is kiadják a gyereket, amikor jövök érte. Itt, New Yorkban(de lehet az egész USA-ban?) nagyon nagy a védelem. A sulik környéke tele zsarukkal(minden sarkon és bejáratnál egy-egy).

Mivel az anyuka most Washington DC-ben van, megkértek, hogy ma én főzzek vacsit. Már legalább 3 napja lefixáltuk, hogy mit fogok készíteni.
Olyan stresszben voltam, hogy ha kettesben maradtam volna egy percre a kispárnámmal, tuti elbőgöm magamat, haha...
Először is, nincsenek olyan fűszerek, amiket otthon használok. Másodszor, mindent egy picit másképpen készítenek el, tehát lehet az én főztömet a picik nem fogják megenni. Na meg ugye ez az első vacsi amit én készítek, tehát úgymond most vizsgázom szakácsmesterségből a család előtt. Ááááááá!
Végül kiderült, hogy teljesen feleslegesen aggódtam, mert ízlett nekik. Mindenki vagy százszor megköszönte az ízletes vacsorát.

Kedden van az első nap, hogy Macy is rendesen megy iskolába(tegnap ugye csak szoktatós nap volt). Apuka elvitte suliba Iggy-t, majd Macy-t is, én pedig otthon maradtam. Mostantól így lesz. Mindkét gyerek suliban, és pedig szabad vagyok... Vagyis nem sokáig, mert 28-án nekem is kezdődik a suli. Heti három alkalommal az egyetemen leszek (Columbia University), a többi napon pedig várost nézek, vagy csak relaxálok otthon.
A mai szabad délelőttömet a Broadway-, és a Fifth Avenue-n való sétálgatással töltöttem.

Délután fél3-kor kell a kislányért mennem.
A kér gyerek különböző suliba jár. Mind a két suli egyforma távolságra van otthontól, de az egyik a Broadway-tol kelete, a másik pedig nyugatra, azaz épp az ellenkező irányba. A nagyival megbeszéltük, hogy én Macy-ért, ő pedig Iggy-ért megy.

Később a Madison Square Park-ban találkoztunk(a Broadway mellett van). Nagyon szép a park, és van egy szupi ultramodern játszótere.

A kölkök :)

Elesés közben

A parkban általában egy órát vagyunk. Én csak pihizek, amolyan ebéd utáni alvásnak fogom fel, haha. A gyerkőcök jól elvannak. Néha kitalálják, hogy bevonnak engem is a mókába, de nem szokott nekik sikerülni :D.
Játszótér után általában fél5-5-kor szoktunk hazamenni, ami csak pár perc. Otthon a piciket egyből "felhajtom" az emeletre, mert ilyenkor még mindig dolgoznak a studioban. Fönt aztán fél7-ig eljátszanak, amíg mami(anya) meg nem jön. Én közben hol besegítek a legózásba nekik, hol teszem a dolgomat...
Ha anyuka megjön, néha segítek neki vacsit készíteni, majd vacsizás + elpakolás után végül 7.45-8-tól vagyok szabad. Persze igazából fél7-től, miután megjön az anyuka már el vagyok engedve, de inkább maradok, és velük vacsizok, mert ugye én is családtag vagyok.

Ma este muszáj volt még valamit csinálnom, így kitaláltam, hogy folytatom a délelőtt megkezdett sétát. Gyönyörű késő-nyári idő van odakint, és még fiatal az este.

MP3 lejátszó bekapcs, 93,2 MHz......Welcome to New York City!!!
Imádom mikor a bemondó mondja...

Elindultam északi irányban a Fifth Anenue-n, végül a Bryant Parkban a 42. utcánál kötöttem ki.
A Bryant Park szerintem az egyik legjobb hely Manhattanban. Bárki erre jár, ide mindenképpen el fogom vinni.

Bryant Park

A Bryant Parktól csak néhány percre van a Times Square, így elmentem oda is. Természetesen tele volt turistákkal, mégis csak a Times Square...
Ilyenkor este mérföldekkel elviselhetőbb a hely mint hétvégenként délután.
Néhány rövid kis felvétel a térről:



GAZDAGOK

Már kedd délután bolondok háza volt a studioban, majd szerda reggel a tetőpontjára jutott az őrület.
Sony reklámot forgattak.

Egyszerre forgattak mindkét helyen. Fent is, lent is. A szobám az alsó studió felső részén van, tehát lényegében a két studió között. Már hajnali hatkor felébredtem az "égzengésre", tologatták fölöttem a kellékeket. Mikor a pici lánnyal lejöttünk a galériáról, már tele volt a hely.
Mindenki kedvesen mosolygott ránk, még sem lehet figyelmen kívül hagyni egy a kellékek között lépkedő 4 évest.
Sasszézva mentünk végig a 19.utcán a kislánnyal. Nagyon poén volt, de hát neki ehhez volt kedve, én meg ugye jó au-pair vagyok :) .
Miután leraktam Macy-t a suliban, még hazaugrottam némi harapnivalóért, amit magammal vihetek a "kirándulásra". Míg a picik suliban vannak, gondoltam elmegyek turistáskodni, és megnézem a Central Park jobb oldalán lévő Upper East Side negyedet. Jó 5 órám van rá, az elég lesz.

Az Upper East Side negyed Manhattan észak-keleti részén fekszik.
Itt laknak az igazán GAZDAGOK. Már régen terveztem, hogy belevetem magamat a negyed közepébe, és megnézem milyen emberek járkálnak Upper East Side utcáin.

Az Upper East Side a Central Park keleti oldalán fekszik.
Én a Flatiron(narancssárga) részen lakom,
annak az észak-nyugati csücskénél.


Az Upper East Side a Central Park jobbján.

Subway-el mentem a Central Park dél-keleti csücskéig. Ott leültem egy padra reggelizni. Valahogy itt az "erdő" szélén nyugodtabb volt a levegő mint otthon a studio-ban.
Irány a Madison Avenue.
Na igen. Elég feltűnő...
Csak hogy néhány üzletet megemlítsek: Valentino, Roger Vivier, Ralph Lauren, DonaKaran...
A környéken szinte nem is láttam turistát. Talán mert még reggelt volt. A kirakatok üvegei tökéletesen csillogtak. Se egy ujjlenyomat, se egy porszem. Tökéletes az összkép. Ha lenne, én is szívesen elköltenék itt néhány ezer dollárt, kac-kac.




A legszuperebb lakások a Fifth Avenue-t és a Madison Avenue-t összekötő utcákban vannak. A "gazdagok és szépek" csak kilépnek a lakásuk ajtaján, és egy perc múlva már a Central Parkban kocoghatnak.



Ezt néztem ki magamnak. Ki veszi meg nekem? :D

Sok bejáratnál áll egy öltönyös portás. Ha fényképezőgéppel mászkálsz, akkor azt jól megnéz, majd a fényképezőgéped méretéből rájön, hogy te csak egy turista vagy, és ekkor köszön. Persze az a tipikus amerikai mosoly sem marad el tőle.

Gondolkoztam azon, hogy laknék-e itt, de ennek a környéknek a szelleme annyira távol áll tőlem, hogy inkább maradok SoHo-nál és Greenwich Village-nél. Nem mintha ott bármikor is tudnék venni egy lakást :) . Egyébként itt, az Upper East Side-n olyan lakás árak vannak, hogy...
http://www.trulia.com/property/1058770889-22-E-71st-St-New-York-NY-10021 (a linket Dávid találta, köszi!).
Igen, jól látjátok: 75.000.000 dollár.

A Central Park ezen oldalán rengeteg múzeum van. Benéztem a Metropolitan Museum of Art-ba.
Persze nem vettem belépőt, csak addig mentem be, ameddig anélkül is lehet. Múzeumot majd akkor fogok nézni, ha meg lesz a diákigazolványom(úgy olcsóbb lesz), és rossz lesz az idő. Amíg nincs hideg és süt a nap, inkább sétálgatok és kirándulgatok a szabad ég alatt.

Metropolitan Museum of Art

Central Park

Central Park

A sok mászkálástól nagyon megéheztem. Keresni akartam egy kisboltot. Kisbolt ezen a környéken? Áhhh, dehogy. Ha itt valaki éhes, tuti nem egy kisboltba akar leugrani zsemléért és parizerért, hanem beül egy étterembe. Van rá pénze, és itt hemzsegnek az éttermek és a kávézók.
Végül találtam egy süteményest, ami nagyon cuki volt, és ami fontos, hogy tele volt emberekkel. Ha egy helyen sokan vannak, akkor az rossz nem lehet. Én is vettem egy sütit, és nem csalódtam. Persze továbbra is hiányoltam egy kisboltot, hogy vegyek valami innivalót. Kisboltot csak a negyedből kiérve találtam.

Egészen a 103. utcáig sétáltam el. Itt már nyoma sem volt a gazdag negyednek. Metroval mentem haza a Union Square-re. Még volt időm, így bementem pár boltba. Vettem ezt-azt...
Mielőtt elindultam a picikért a suliba, még hazaugrottam ennivalóért. Már a folyosón ki volt írva, hogy csend legyen mert forgatnak. Tele volt a ház színészekkel. Hogy fölmenjek a szobámba, arra esélyem sem lett volna. Persze reggel lehoztam mindent ami kellhet estig.

Irány a suli, majd a Madison Square Park játszótere, végül pedig a nagyihoz mentünk. A forgatásnak 6-kor lett vége, nem sokkal utána megérkeztek a szülők is.

Csütörtökön ismét szabad volt a délelőttöm. Berohantam fél Manhattant, hogy jó, de olcsó USB WIFI ADAPTER-t vegyek. Találtam. Amint beszerelem, erősebb lesz a wifi, jobban működik majd a skype. És ha már a boltban voltam, vettem egy csomag írható DVD-t(hogy legyen mire kiírni a képeket) és kamerát is. Miután azt is beüzemelem, az ősök láthatnak majd skype-olás közben, és annak mindenki nagyon fog örülni.

Pénteken a kislánynak nem volt sulija(ünnepnap), így a délelőttöt velem töltötte. Elmentünk a piacra almát venni. Nagyon poén volt, ahogyan cipelte a zacskó almát.
Délután szokás szerint irány a Madison Square Park. A két gyerek ismét nagyot alakított.
Néhány nappal ezelőtt egy alkalommal a kislány annyit ugrált, hogy hányt egyet. Ez nagyon poén. Néztem rá, kérdeztem: jól vagy? Ő meg csak annyit mondott, hogy "Fúúúj!", majd ment is tovább a dolgára. Na erre emlékezve ma a két gyerek elkezdett ugrálni, hogy sikerül-e vajon hányniuk. Hát nem sikerült. Ugye milyen viccesek? Imádom őket.
Ja, a parkban a padon ülve hirtelen átfutott egy mókus a vállaimon. Kisebb szívrohamon estem át. Errefelé a mókusok egyáltalán nem félősek. Nem bánnám ha félősebbek lennének. Aranyosak meg minden, de ne ijesztgessenek.

Este munka után elugrottam a Bleecker Street-re, hogy elköszönjek Dávidtól, aki holnap hátrahagyva New York-ot Londonba repül. Mutatott egy klassz cukrászdát, ahova még jó párszor el akarok menni. Na és elnéztünk az egyik kedvenc helyemre, a Father Demo Square-re, ide is sokat fogok még járni. Elköszönés után hazaindultam, de még nem volt kedvem hazamenni. Elsétáltam az Empire State Buildinghez, majd végül hajnali 2-kor értem haza.

Szombat reggel be kellett mennem a suliba(beiratkozási elintéznivalók), majd délután elmentem shoppingolni. Közben összefutott a triumvirátus(Dóri, Csilli and Me). A csajok lebeszéltek egy felsőről, hogy megvegyem(igazuk volt). Később picit elváltunk, mert haza kellett mennem egy rövid időre, de aztán újra találkoztunk a Union Square Park-ban, és elmentünk könyvesboltozni. Dóri segítségével kiválasztottam életem első angol nyelvű könyvét. Persze nem vettem meg 13 dolcsiért, hanem majd Dóri megrendeli nekem neten, úgy olcsóbb lesz(spórolok Mexikóra). Köszi Dóri!!!

Amerikában is lehet kapni :)

...Hungarian name of a flat cake...

Mászkálás után már alig álltam a lábamon, hazamentem, buli előtt aludtam egy órácskát, majd este pontosan 11-re odaértem a Union Square-re. Már gyülekezett a csapat.

Azt hiszem eddig a pontig tartott a "triumvirátus" története, hiszen megérkezett New York-ba Zsófi. Vele már Budapesten találkoztam az ügynökségen. Brooklyn-ban lesz(vagyis már ott van) au-pair, és egy utcával lakik arrébb Csillitől. Máris irigylem őket, hogy ilyen közel laknak egymáshoz. Ugye én Manhattan-ben lakom, és itt alig vannak au-pairek, azaz egyedül vagyok.

Végül 11-en indultunk el BULIzni. Hová? Természetesen a Webster Hall-ba.

Move your body!!!

Kaptunk lufikat a bohóctól :D

A csapat egy része

A kedvenc tequila pultunk :D

Buli után hazafelé

Vasárnap Roosevelt Island-en kirándultunk Csillivel. Libegővel mentünk át Manhattan-ről a szigetre. Igazából nincs ott semmi érdekes, de isteni pizzát ettünk. Fantasztikus volt az idő. Csatlakozott hozzánk Mono is, aki New Jersey-ben au-pair. Felültünk egy buszra, ami körbevitt a szigeten, de nem láttunk semmit sem, mert végig beszélgettünk az út alatt, egyszer sem néztünk ki az ablakon.

Késő délután mentünk vissza Manhattanba, ahol Ifath-al(costa rica-i au-pair) felmentünk a Rockefeller Center felhőkarcoló tetejére, hogy végignézzük, ahogyan lemegy a nap Manhattan felett.

TOP OF THE ROCK
A felhőkarcoló tetejét Top of The Rock-nak( = A szikla csúcsa) hívják. Azért érdemesebb ide felmenni az Empire State Building helyett, mert innen láthatod magát, az Empire State Building-et is. Csodás a kilátás Manhattan-re, és végre láthatod az épületek tetejét is.
Mikor fölmentünk, még világos volt(már elkezdett sötétedni), és addig tartottuk a szemünket a városon, amíg korom sötét nem lett. Nagyon nagy élmény volt.

Igen, az ott az Empire State Building.
Central Park


Felkapcsolják a fényeket Empire State Building-en.

Egyre sötétebb...

Ragyog New York City.

STUDIO II.
Este mikor hazaértem, a család még sehol(Fire Islandre mentek hétvégére), de Dan még dolgozott a studióban. Dan-nel reggel együtt reggeliztünk, és most folytattuk a még akkor megkezdett beszélgetést. Mondtam neki, hogy még nem láttam a felső stúdiót(az sokkal nagyobb, mint a lenti). No persze egyből felpattant, és felvitt megmutatni. Éppen akkor lett vége egy rap-klipp forgatásának. Egy halom sötétbőrű emberke rohangált ide-oda. Van a galérián egy úgymond "figyelő szoba". Jó tágas, fotelekkel és néhány asztallal van berendezve. A fala egy óriási nagy üvegfal, innen tökéletesen lehet nyomon követni a forgatás menetét. Klassz volt látni a jelmezbe öltözött táncosokat. Persze mindegyik tökéletesen nézett ki. A pasik mind szívdöglesztőek, a csajok mind bombanők voltak :).

HAPPINESS
Szeptember 20. van. Kereken két hónapja vagyok itt.
Az elmúlt két hónapot értékelve csak annyit mondhatok, hogy nagyon-nagyon jól érzem magamat, nagyon boldog vagyok, és a kalandnak még közel sincs vége...

Üdv, puszi, ölelés:
Évi

7 megjegyzés:

  1. Guszta Macy. fujj^.^
    hiányzol sis!!
    Talákoztál már híres emberrel?
    puszi! szeretlek

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szupi bejegyzés lett!!! A játszótéres hányós sztori nem semmi :)
    Puszi, Csilli

    VálaszTörlés
  3. Látom jól telt a heted.
    Várom,a kamerát beüzemelve,kíváncsi vagyok a buksidra.
    Tehát a "Columbiára " fogsz járni-nem rossz.
    Puszillak:anya

    VálaszTörlés
  4. Hey!

    Az en egyik kedvenc helyem is a Bryant park, es ott sokkal jobban lehett kormot festeni mint a CPben :) Nem most van a NY-i divathet? Ott szoktak megrendezni, valamint nyaron a Broadwayrol a szinhazak tartanak eloadast. Nah es a kori telen. Hm majd irigykedek :D

    VálaszTörlés
  5. De jó olvasni a soraitokat!!!

    Azóta átnéztem és kijavítottam a bejegyzés hibáit is :). Bár még tuti maradt...stilisztika.

    Anyu a kamerát még nem telepítettem fel.
    Mono, divathét? Hmmm...most valami autokiállítás van a parkban.
    A hányós sztori...lol. Imádom a kölyköket :).
    Csók mindenkinek :D

    VálaszTörlés
  6. Nem tudom h iden hol volt, de sztem ott mert olvastam magyar tervezokrol akik a GRACE elott fotoztak, ami a Byranttel szemben van. Szoval tessek, lemaradtunk a divatrol :) Nah de korizni menjetek majd, meg csekkoljatok HBO filmvetites is szokott lenni. A kedvenc parkom, orulok h neked is tetszik.

    VálaszTörlés
  7. Szia Évi!

    Érdekes volt a bejegyzésed!Nekem a mókusos rész tetszett:)Azon mosolyogtam!Én is irigyellek hármotokat.Olyan ez az egész,mintha nyaralnátok,és közben pénzt is kerestek,no meg jól érzitek magatokat:)Tök jó!További szép napokat!
    Szabina

    VálaszTörlés