2010. június 20., vasárnap

Munka, munka, munka, munka, munka,.......buliii!!!


VAKÁCIÓ? NEEE!!! CSAK VAKÁCIÓT NE!!!

Két hete bekövetkezett az, amitől minden au-pair félt. Kitört a nyári szünet.
A gyerekek ezelőtt a nap egy részét suliban töltötték(az enyémek 9-től 2.30-ig), ami idő alatt az au-pairek szabadok voltak.
Én ez idő alatt jártam gymbe, látogattam New York különböző részeit, shoppingoltam, blogot írtam. És akkor most már értitek, hogy miért nem tudtam írni hosszú ideje.

A hétköznapjaim a vakáció kezdete óta úgy néznek ki, hogy dolgozom reggel 8-tól este 7-ig(ha szerencsém van, néha 6-kor végzem, de ha nem, akkor este 11-kor), és munka után este megyek a YMCA-be úszni. Uszi után bezuhanok az ágyba.
Mivel naponta átlagosan 10 órát dolgozom, túllépem a hivatalos 45 órás munkaidőt(azért nem túl sokkal).
Péntek délután már visszaszámoltam az órákat.
Még nem szólok a családnak a túllépett órák miatt, mert egész évben szabad hétvégéim voltak, ami egy au-pairnek többet ér az aranynál, és szinte minden héten kevesebbet dolgoztam mint 45 óra(volt, hogy 30-at). Így igazán megtehetem, hogy egy picit most tűrök(2 héten át). Holnaptól kezdődik a nyári tábor a kölyköknek, így újra lesz egy kis szabadidőm, yessss!

Mivel egész nap dolgozom, néha úgy érzem, hogy kölykök szándékosan próbálnak kikészíteni, de aztán mindig rájövök, hogy ez egyáltalán nem így van, mert nagyon-nagyon szeretnek, és igyekeznek jól viselkedni.
Nincsen bennük egy csepp rosszindulat sem.
Hogy miért lehet elfáradni a gyerekcsőszködéstől?
Mert a gyerekek beszélnek. Folyton. Sokat. Még többet. Jönnek a buta és végtelen kérdések. Mindenre válaszolni kell. Ha azt mondom nekik, hogy "ezt én sem tudom", nem hiszik el. Addig kérdezik újra és újra, míg nem kapnak egy kielégítő választ.
A héten többször is felhívtam (Washington DC.) Dórit, hogy "elegem vaaan!". Ilyenkor mindig megnyugtatott, hogy neki is elege van.
Ha tudod, hogy nem egyedül szívsz, akkor mindjárt jobban érzed magad. Hahaha.
Csillinek is köszi a telefonos tanácsokat(Csilli = tudakozó plusz, haha).

Kieszeltem egy tervet, hogy hogyan tudnám a saját malmomra hajtani a vizet az egész napos munka alatt. Azt találtam ki, hogy olyan helyekre fogok elmenni a kölykökkel, ahol még én sem jártam, többek között azért, mert nem akartam belépőt fizetni. Viszont ha a gyerekekkel megyek el oda, akkor a belépőmre költött pénzt visszafizeti nekem a host anyukám. Hurrá!!!
Ez az elmúlt héten nagyon jól működött. Állatkert, botanikuskert, múzeum... :)

Macy az állatkertben :)

Péntek este mikor végeztem(6-kor), "örültem mint majom a farkának" . Hurrá, hétvége!
Elmentem sushizni(bio sushi: barna rizs, avokádó, rák). Olyan fáradt voltam, hogy többször is kiesett a sushi a pálcikáim közül, pedig tudok pálcikával enni.
Mikor a Columbiára jártam egy angol kurzusra, volt néhány japán osztálytársam, akiket megkértem, hogy tanítsanak meg pálcikával enni.
Ekkortájt volt, hogy Papis(a pasim) először hívott el randizni, ráadásul egy japán étterembe. Ez volt az oka annak, hogy megkértem a japán osztálytársakat, hogy tanítsanak pálcikával enni. Emlékszem, ment az óra, én pedig két pálcikával radírokat rakosgattam az asztal egyik feléről a másikra :) .

Péntek este sushi-zás után elmentem úszni. Nagyon fáradt voltam, de ennek ellenére nagyon jól esett az úszás. Végre jól kinyújtóztathattam(de hosszú szó!) minden végtagomat. Mikor a vízben vagyok, nagyon könnyű a testem, elszáll minden stressz. Tökéletes zárása egy fárasztó hétnek.

NŐVÉREM ÁZSIAI CSALÁDJA
Szombat reggel későn keltem. Hála Istennek sokat tudtam aludni, mert a család elment a szigetre, így csend volt. Reggel nem sikítoztak a gyerekek, nem szólt a telefon, nem futkároztak a szülők fel-alá a recsegő lépcsőn.
Nem sokkal 12 óra után a Union Squaren találkoztam Barnával. Még sohasem láttam őt ezelőtt, de annál többet hallottam róla. A legtöbb blogolvasó talán tudja, hogy van egy nővérem, Dóri, aki Ázsiában él. Dóri úgy szokta Barnát emlegetni, hogy: "Ő az én az itteni(ázsiai) családom."
Barna Szingapúrban él, és gyakran találkoznak a nővéremmel. Ő is olyan világjáró mint a tesóm, élt már néhány országban, így ezek után nem is csodálkozom azon, hogy megtalálják a közös hangot egymással. Dóri pár hete szólt, hogy az ő nagyon jó barátja jön pár napra New Yorkba, nehogy elhalasszak egy találkát vele.
Nem lett elhalasztva :).

SELLŐ PARÁDÉ
Barnával Q-metrora pattantunk, irány Coney Island(Brooklyn), hiszen ma van a híres Mermaid Parade, azaz Sellő Parádé.
Sok (idióta) New York-i beöltözik sellőnek, vagy valamilyen vízi akárminek(kalóz, hal, medúza...), és felvonulnak. Annyira vicces jelmezek voltak, haláli volt :). Barnával igyekeztünk helyet találni a tömegben, ahonnan jól tudunk fényképezni.
És most ismét hálát adok azért, hogy nagy zoom-ja van a fényképezőgépemnek.

A parádé vicces volt, de nem volt olyan nagy őrület, mint azt korábban vártam. Ez Amerika, nem tudják az emberek hogyan kell igazán jó bulit csinálni :).
Ami hiányzott, az a zene. Furcsa volt, hogy miközben ment a felvonulás, nem szólt semmi. Pár jelmezesnél volt hangszer, vagy zajkeltő eszköz, de azt nem igazán lehetett hallani a nagy tömegtől. Sebaj...
A képekből készített vidóból viszont nem maradt ki a zene :).
Hat perces, enjoy! :

Mermaid Parade/Sellő Parádé (New York, 2010) from Eva T on Vimeo.

A felvonulás után Barnával lenéztünk a partra, sétáltunk egyet a mólón, majd visszamentünk Manhattan-be. Hazafelé úton az estét tervezgettük. Buli!!!!

BULI!!!
Este 11.15-kor a 14. utca és 8. sugárút sarkán találkoztam a lengyel nanny-vel, Justynaval, akivel gyakran együtt visszük a "gyerekeinket" játszótérre. Már régen jó barátok vagyunk, de még sosem buliztunk együtt. Mindig csak beszéltünk róla, hogy kéne.
Amint megérkezett Justyna, megcsörrent a telefonom, Barna volt, hogy ők(Ő és a haverja Nick) már ott vannak a klub előtt, bemennek.
Nem sokkal később már Justyna és én is bent voltunk, aztán egy picivel később befutott még két kínai lány. Csak az egyik nevét jegyeztem meg, Huan Wang.
Barna haverja Nick ausztrál, de Angliából költözött öt hete New Yorkban. Neki már van felesége és két gyereke(ma este a bulira kimenőt kapott), így poénból mondtam is neki, hogy ha babysitterre van szüksége, most fogjon egyet, mert én, Justyna, és a két kínai lány is gyerekcsőszök vagyunk. Mondta, hogy nem kell babysitter, mert már van egy nagy darab fekete nanny-jük, akitől megijedtek a gyerekek, mikor először meglátták.

A srácok hoztak egy tequilát, majd még egyet, majd egy harmadikat is...
Korábban mondtam Barnának, hogy ha megiszom 3 tequilát, akkor számomra garantáltan jó lesz a buli. Nos, Barna erre a korábban mondottakra hivatkozva adta a kezembe a harmadik tequilát :).
És igen, tuti lett a buli. A zene nagyon ott volt, ismét nem csalódtam a Highline Ballroom DJ-iben :). Kettőkor éreztem, hogy rezeg a telefonom a táskámban, Papis volt az: "Where r u?". Ő is itt volt a klubban, és engem keresett.
Nem írtam neki vissza választ, hogy hol vagyok, úgy sem találna meg a nagy tömegben, elindultam én őt megkeresni. Mivel magas, gondoltam majd hamar kiszúrom, így is lett.

Nightlife in New York (Highline Ballroom, 2010 june) from Eva T on Vimeo.

Tovább maradtunk a klubban, mint én általában szoktam, és végül mind együtt indultunk haza. Mire Papissal Bronx-ban ágyba kerültünk, már felkelőben volt a nap...

Vasárnap reggel négy óra alvás után keltünk fel. Papis mondta, hogy ő elugrik valahová, majd hamarosan jön, kérdeztem hová megy, mondta, hogy meglepetés. Fél óra múlva tálcán hozta be a reggelit. Hát nem édes? Azt hiszem még megtartom egy darabig, haha.
Fincsi reggeli közben néztük az HBO-t, ahol éppen a Mamma Miat adták, majd utána visszabújtunk a takaró alá aludni. Kora délután bementünk Manhattan-be. Neki találkozója volt egy baráttal, én pedig megbeszéltem Livi barátnőmmel, hogy kettőre skypon leszek. Kicsit késtem, de Livi még elérhető volt, így sikerült végre beszélgetnünk. Jó volt egy otthoni barátnő hangját hallani :). Pont most fejezte be a jogot, GRATULÁLOK LIVI!!!!

Egyébként klassz hetem volt, mert több otthoni barát is írt. Feltétlen gratulálnom kell a volt egyetemi csoportomnak is, mert ettől a naptól kezdve fogorovosok.
GRATULÁLOK A FRISSEN VÉGZETT FOGORVOSOKNAK!

Livivel be kellett fejeznem a skypolást, mert folyamatosan félremondtam a szavakat a fáradtságtól. El is aludtam rögtön, este keltem fel. És akkor most végre nem vagyok túl fáradt, és van időm blogot írni.
És már el is olvastátok :).

20 megjegyzés:

  1. Haha, általában igyekszem Barnát moderáltan emlegetni, mert lassan így a személyiségi jogait sértem :)
    A gyerekek édesek lehetnek, milyen szerencsés vagy, hogy éppen kérdezős korszakukat élik :D :P
    Lassan látlak Hugi, alig várom! xoxo

    VálaszTörlés
  2. Szia Évi!

    Már nagyon vártuk ezt a bejegyzést.
    Hova mennek a gyerekek táborozni? Napi bejárós vagy ottalvós(ha van ilyen kisgyerekeknél???)? Úgy veszem észre a blogjaitokból, hogy nagyon népszerű kint a táborozás, mindenki megy valahova.
    Kitartást a nyári iskola szünet idejére!!!

    Niki

    VálaszTörlés
  3. Szia Törpilla!!!!!!!!!!
    Itt az ideje, hogy végre egy sotés is írjon Neked itt a blogodon!!! Főleg így, hogy szereplünk is az írásodban!!! Ígérd meg, hogy ha hazaértél bulizunk egy hatalmasat, mert hiányoztál ám a bankettről, de nem kicsit!
    Nagy ölelést küldök! Puszi,
    Gyöngyevő ;)

    VálaszTörlés
  4. Ha a gyöngyevő lány olvasná a kommenteket tudná hogy más sotés (sőt csopitárs) is szokott írni:)! A bulit én is támogatnám! :))
    Szupi a bejegyzés mint mindig, már nagyon vártam! Neked most kezdődik csak az igazi buli, nyaralás, kirándulás....:) irigyellek. Itthon sapka sál és gumicsizma, mert "nyár" van.:)
    puszi
    Barbi

    VálaszTörlés
  5. Brooklyn - Tudakozó Plusz. Miben segíthetek?! :)
    Tök jó, hogy olyan programokat szervezel, ahova te is elmennél, így ingyen belépőd van. Én is akarok majd pár ilyet csinálni Bea-vel, bár már nem sok ilyen dolog maradt. A MOMA-ba még mindig nem mentem el...szégyen. Pedig a családnak van membership card-ja is.
    A szünet tavaly nálunk is ilyenkor kezdődött, de átiratták a két lányt állami suliba, ezért csak június 25-én ér véget. Halleluja. Neked kitartást, sok energiát, de legfőképpen sok türelmet!!! (a 10-ig számolás nekem beválik)
    Jók a videók, és a képek, örülök hogy jó party volt a Highline-ban. Remélem mikor legközelebb megyek akkor is jó lesz és nem hiphop-ot fog nyomni a DJ. :)
    Evita, jövő ilyenkorra már Te is fogorvos leszel, addig rajtam (is) gyakorolhatsz :)
    Puszii, Csilli

    VálaszTörlés
  6. Évikém!-nagyon jó lett az új blogod,"New York".
    Szenzációsan összeszedted az élet dolgait,ha valaki el akar menni.A legjobban- a hülyék maradnak-megjegyzés tetszett.Te hazautazol-okos vagy!!?
    Csoda,hogy olyan árak mellett tudtál spórolni.
    Vigyek sok-sok dollárt augusztusban?
    Szuper lesz ha a leírtak nagy részét meg tudjuk nézni.Naaagyon vááárom a találkozást!
    A fogorvoslás várhat még egy évet, ha végeztél csak dolgozni és dolgozni kell, szabadidő kevés, de azért van.
    Gyűjtsed az élményeket/ én a pénzt/!,puszi:anya

    VálaszTörlés
  7. NIKI:
    Szeptembertől a gyerekek magániskolába fognak járni. Ez az iskola szervezett egy 2 hetes tábort. A gyerekek nem alszanak ott, csak bejárnak délelőttönként, pont úgy, mint ha suliba járnának.

    Most a kislánynak torna tábora van, azaz minden hétköznap 12.30 és 3.20 között.
    De ez idő alatt el kell mennem a kisfiuért suliba felvenni(neki a héten még van tanítás), ami Manhattan túlvégén van, így végül csak 1 óra szabadidőm van, de is nagyon szupi, a lényeg, hogy tudok picit szusszanni a nap közepén. Ha elkezdik a magánsulis tábort, sokkal több időm lesz mint egy óra, hurrá!

    VálaszTörlés
  8. GYÖNGYEVŐ ÉS BARBI:

    Csajok, annyira klassz olvasni a sorairokt!!!
    De tényleg! Írjatok máskor is!

    Sajnálom, hogy nem lehettem ott a banketten. De valósznüleg csak a könnyeimet törölgettem volna, hogy milyen nagyon fogtok hiányozni szeptembertől :( .

    VálaszTörlés
  9. CSILLI:
    A 10ig számolást ki fogom próbálni :).
    És alig várom, hogy "gyakorolhassak" rajtad.
    Nem félsz?

    DÓRI,ANYA:
    Igen, lassan-lassan találkozunk.
    Örülök Anya, hogy tetszettek a másik blogom új bejegyzései. Még írok bele párat mielőtt megérkeztek NYba,és akkor mindent tudni fogtok. És nem kellek majd nektek mint idegenvezető :)

    VálaszTörlés
  10. Szia Évi!

    Én véletlenül találtam a blogodra, mivel szeptemberben megyünk New-Yorkba és Miami-ba így folyamatosan keresek a neten.
    Nagy álmom válik valóra N.Y-al és ahogy a blogodat olvastam és a képeidet néztem megfogalmazódott bennem, hogy megírjam neked ismeretlenül is, hogy : Mennyire irigyellek és egyben örülök neki, hogy Te mindezeket a dolgokat átélheted! Én ugyan erre vágytam egész életemben, csak sajnos mikor én ennyi idős voltam erre még nem volt lehetőség.Most 41 évesen egy férjjel pedig esélyem sincs, pláne , hogy a férjem nem olyan nagy USA rajongó, mint én. Tavaly novemberben a 40. szülinapomra elvitt a nyugati partra, Los Angeles-Las VegasGrand Canyon-San Francisco kört jártuk be, ami maga volt a csoda!! (az első dolog , amit vettem egy nagy amerikai zászló volt :-))Azóta vissza vágyom és örülök, hogy sikerült a férjemet rábeszélni erre a szeptemberi útra.
    Gratulálok a sok élményhez, s ahhoz , hogy ennyire jól és tudatosan építed az életed!

    Bocs, ha untattalak!

    Egy másik Chily :-)

    VálaszTörlés
  11. Szia Chily!
    Én Csilli vagyok :) Csak azért írok, mert ha szükségetek van útitervre, akkor nekem vannak előre gyártott 2-3-4-7 napos New York túráim, amiket barátoknak/ismerősöknek/érdeklődőknek állítottam össze. Ha megadod az email címed, tudok küldeni - word dokumentumban vannak. Vagy írj az én címemre: csillavrd@gmail.com
    Szép napot! :)

    VálaszTörlés
  12. CHILY:
    Imádni fogod New Yorkot, és Miamit is. Ha még nem foglaltatok szállást Miamiban, akkor foglaljatok South Beach-re, mert az a legjobb hely :). Bár máshol én sem voltam South Beach-en kívül, de aki volt, az állítja, hogy Suth Beach a legjobb :).
    Csilli utitervei egészen biztosan szuper jók, feltétlen írj neki, hogy küldje el őket.
    Én is elkezdtem írni egyet, de mivel jövő héten olyan helyen leszek, ahol lehet nem lesz net, így csuszni fog az utiterv írásának befejezése. De előbb-utóbb készen lesz, és akkor majd felteszem a másik blogomra :).

    VálaszTörlés
  13. A cím mindent elmond. Minden au pair szívéből szóltál :) Nem baj, már csak 4 hét, és mész Californiába! Mi meg még akkor bőven húzzuk az igát :) Nade a lényeg: nekem is te leszel a fogorvosom, és gyakorolhatsz is, de a tűket tartsd távol :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  14. Pedig a tűs rész a legjobb!

    VálaszTörlés
  15. Szia Évi!

    Én már most imádom New Yorkot és félek, hogy ez csak fokozódni fog, aztán kedvem sem lesz haza jönni! :-) De hát ez a pár nap is több,mint a semmi.

    Miamiban is van már szállásunk a Marriott South Beach!! :-) Ocean View :-))) Remélem jó lesz!!!
    N.Y-ban pedig a Hampton Inn Madison square Garden.

    Köszi a bíztatást, alig várom már!!

    Másik Csilli, Neked küldöm a mailt privibe és nagyon köszzzziiiii előre is!

    Chily

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok lányok!
    Nagyon jó a blogotok, végig mosolyogva olvastam:)
    Októberben készülök ki New York-ba dolgozni és szeretném a véleményeteket kikérni, hogy közvetítő céggel érdemes-e kimenni (megbízhatóak-e a cégek, ill. melyik céget ajánljátok), vagy inkább ismerős által? Szeretném a tanácsotokat kérni az indulással kapcsolatban.
    Válaszaitokat előre is köszönöm!
    Megadom az e-mail címemet: pluntyi@freemail.hu
    A legjobbakat kívánom Nektek!
    Üdv: Györgyi

    VálaszTörlés
  17. Györgyi, küldtem neked mailt.
    Sok sikert!

    VálaszTörlés
  18. Évi!
    Köszönöm az információt!!
    Györgyi

    VálaszTörlés
  19. Szia Évi!

    Én is szeretnék kimenni New Yorkba dolgozni, és szeretnék egy kis segítséget kérni tőled, hogy hol kezdjem a munkakeresést! Vagy esetleg ha te tudsz valami állást ajánlani azt nagyon megköszönném! :) Kérlek írj! e-mail címem: allebanna@citromail.hu

    Üdv Süti

    VálaszTörlés
  20. Szia Évi!

    Először is gratulálok a blogodhoz,mosolyogva olvastam végig :)

    A közeljövőben(lehetőleg minél előbb) szeretnék kimenni New Yorkba dolgozni,ha nem veszed tolakodásnak,akkor szeretnék egy kis segítséget,tanácsot kérni Töled munka ügyileg.
    Te anno hogyan kezdted el?Mióta vagy kint?Mennyi angol tudás kell hozzá....MINDEN ÉRDEKEL!!
    Légyszíves írj e-mailt,a címem: kollerzs@freemail.hu

    Előre is köszönöm Neked,minden jót kívánok!
    várom leveled :)
    Üdv:Zsani

    VálaszTörlés