2010. június 26., szombat

New Yorkban nem csak az idő meleg :)


SUMMER!
Hosszú napok óta 30-35 fok van New Yorkban. Ezt az időjárást szeretem :).
Maradjon örökké így, ámen.

Szegény gyerekek alig bírják elviselni a forróságot. Ez talán azért van, mert a suliban, otthon, az összes boltban, üzletben, tömegközlekedési eszközön a maximumon nyomják a légkondit. A gyerek ebben nő fel, persze, hogy nem bír kimenni a szabadba, bizonyosan megviselné a hatalmas hőmérséklet emelkedés.
Már teljesen kétségbe esnek 33 fokban. A kisfiú a héten sírva fakadt nekem, hogy ez borzasztó, csináljak már valamit, mert ő nem bírja tovább.
Közöltem vele, hogy nyár van, teljesen normális, hogy forróság van, egyszerűen csak tűrje el. Miután elmagyaráztam neki, hogy az, ami most történik, az nem katasztrófa, hanem egy teljesen normális dolog, megnyugodott. Sajna a szülők mindig kétségbe esnek, hogy szegény gyerek hőgutát fog kapni, azonnal tegyük be őket egy légkondis helyre, tegyünk rájuk egy liter naptejet, és adjunk jégkockát a szájukba szopogatni...
Az a baj, hogy a kölyköket úgy nevelik fel, hogy a széltől is óvják őket, túl érzékennyé válnak.

New Yorkban a játszóterek fényévekkel korszerűbbek mint otthon.
Úgy néznek ki, mint kicsiny strandok(máskor majd teszek fel képet). Mindenütt van spriccelő és folyó víz, így a gyerekek lehűthetik magukat a nagy melegben.
A héten minden nap beraktam a táskámba a kicsik fürdőruháját és törölközőt, és irány egy játszótér. Tiszta party hangulat van mindig. A babysitterek jól elbeszélgetnek egymással(kivéve velem, mert általában én vagyok az egyetlen fehér), a kölykök pedig ugrálnak a vízben.

A kislány a héten is hozta a formáját, jöttek a vicces kérdései:
- "Éva, neked hány pasid van?"
- "Éva, ha a sperma az apukában van, a petesejt pedig az anyukában, azok hogyan tudnak találkozni? (Már régen tudja, hogy a kettő egyesüléséből lesz a kisbaba :). )
Mondtam neki, hogy ha papa és mama nagyon-nagyon-nagyon szeretik egymást, akkor ez megtörténhet, találkozik a petesejt a hímivarsejttel.
Szerencsére válaszomat kielégítőnek találta az 5 éves kislány. Minden esetre este szóltam az anyukának, hogy a gyereknek komoly kérdései vannak. Anyuka szeme rögtön tágra nyílt, és kérdezte tőlem, hogy akkor én most elmondtam a gyereknek mindent? Megnyugtattam, hogy nem.
Ezek után anyuka beszélt apukával, és arra jutottak, hogy lassan ideje felvilágosítani a gyerkőcöket :).

Apukával volt pár vitám a héten, azaz nem is viták voltak, hanem az apuka csak próbált engem kioktatni.
Ezek mindig hatalmas, égbekiáltó hülyeségek.
Ilyenkor mindig úgy érzem, hogy csak azért csinálja, hogy mondhasson nekem valami okosat, hogy éreztesse velem, hogy ő a főnök. Nos, az apuka olyan mint egy nagy gyerek, így sosem leszek képes teljesen komolyan venni őt.
Egyik nap mikor a kislány ebédelt a konyhában, elrohantam pi*ilni, mondtam is a gyereknek, hogy mindjárt jövök, mondta, hogy OK. Mikor 2 perc múlva jövök vissza a fürdőszobából, apuka ott áll a kislány mellett, és rákezd, hogy: "Nem szabad a gyereket magára hagynom mikor eszik, mert bármi rossz történhet".

LOL :) .

Általában akkor reggelizik a kislány, mikor anyuka már elment otthonról, én pedig még nem dolgozok, tehát apuka felügyelete alatt van. Tudjátok mit csinál az apuka? Lerakja a gyerek elé a reggelit, majd elmegy zuhanyozni. Otthagyja egyedül. Ilyenkor mindig hallgatom a szobámból, hogy a kislány kiabál az apukájának a fürdőszobába, hogy "Apa, kérek még müzlit!". Aztán végül én kelek fel és megyek oda adni még enni neki.
Szóval ez egy kicsit kiakasztó, hogy engem kioktat apuka, hogy el mertem menni a wc-be miközben a gyerek még evett, de ő meg rendszeresen magára hagyja a kölyköt.
Aztán még apuka rendszeres hülyesége, hogy mikor főzöm a vacsit, elkezdi ropival és kekszel etetni a gyerekeket. Később csodálkozik, hogy gyerek alig eszik vacsorát. Ilyenkor az jön, hogy megjegyzi nekem, hogy nem kéne olyan sokat enni adni a piciknek délután, mert emiatt most nem esznek vacsorát.

Szóval az au-pairnek sok-sok hülyeséget kell eltűrnie. Apukának visszaszólok, aztán ő jön is később elnézést kérni, de anyukának már nem merek szólni, mert ő nagyon lobbanékony típus, jobb elkerülni egy veszekedést.

SUMMER SALE(AZAZ LŐTTEK A SPÓROLÁSNAK :) )
Egész héten a gyerekekkel voltam, már alig vártam a péntek estét, hogy végre szabad legyek, találkozzak egy baráttal, beszéljek egy felnőttel. Már elegem volt a gyerektársaságból.
Barátomat felhívtam telefonon, aki közölte velem, hogy péntek este ne találkozzunk, mert borzasztóan fáradt, majd együtt fogjuk tölteni az egész szombatot. Okés... Aztán felhívtam szombat reggel, hogy akkor mikor és hol, de hát sehol, mert nagyon fontos meccsek(foci vb) mennek most a TV-ben, és azokat feltétlen meg kell néznie, de én elmehetek hozzá focit nézni, ha szeretnék.
Nem szerettem :).
Helyette Csillivel shoppingoltunk Manhattanben. Vettem is egy új napszemcsit és egy kalapot :).


Cipellőpróba :)

WE ALL LOVE THE BIG SUMMER SALE IN NEW YORK CITY!!! Hahaha. Még szerencse, hogy a legtöbb dologból már elvitték a méretemet, így azt már nem tudtam megvenni :).

Este elmentem Brooklynba, ahol Zsófival, Csillivel és még két másik au-pairrel(egyik angol, másik dél-afrikai) beültünk egy szuper thai étterembe vacsizni. Zsófi választotta a helyet, hiszen az ő közelgő szülinapját ünnepeltük. Az étel annyira jó volt, hogy azt nem lehet leírni :). Talán most, szombaton volt az első alkalom ebben a hónapban, hogy valami rendeset ettem. Zsófi, köszi, hogy elhívtál, remélem még visszamegyünk. Vacsi után a csajok elmentek bulizni, én pedig fellőttem a pizsit, és egykor lámpát oltottam.
Vasárnap reggel 8kor kelés... jaj ne, már megint! Nyolckor mindig kipattan a szemem, olyan vagyok mint egy élő ébresztőóra. Remélem egyszer kinövöm majd. Bárcsak tudnék délig aludni.

MELEGFESZTIVÁL
Nem csak az idő meleg mostanság New Yorkban.. :)
Fél 12kor a Union Squaren találkoztunk Csillivel, és amíg vártunk a hozzánk csatlakozó dél-afrikai au-pairre, bementünk a Forever 21 üzletbe, hogy körülnézzünk. Fél óra múlva úgy jöttünk ki, hogy mindenki gazdagabb volt valami új cuccal :).

A meleg felvonulás az Ötödik Sugárúton volt, délben kezdődött az 52 utcánál, onnan haladt délre.
Csillivel a 14 utcától sétáltunk észak felé, mikor én megálltam egy pillanatra fényképezni, és mire fölnéztem, Csilli már nem volt ott.
Csilli valószínűleg megtalálta Zsófit, én pedig a 15. utcánál maradtam(szupi helyet találtam fényképezni), és nemsokkal később csatlakoztak hozzám Justyna(lengyel nanny) és Ilyes(francia au-pair fiú).

Együtt néztük a felvonulást. Nagyon jó volt. Végig hatalmas party hangulat volt, a tömeg folyamatosan fütyült, tapsolt és ujjongott. Sosem láttam még ennyi meleget egy helyen, egy időben :).
A felvonulók közül sokan nagyon vicces, vagy szuperszexi jelmezt viseltek. Ezt nagyon szórakoztató volt nézni :). Sokan kis csomagokat és egyéb kütyüket dobáltak a tömegnek, és pedig el is kaptam rengeteg mindent. A körülöttem állók meg is jegyezték, hogy egyre csak nő a táskám mérete :). Elkaptam egy rózsát, nyakláncot, kitűzőket, rágókat, kis csomagokat.
Hogy mi volt a kis csomagokban? Otthon számoltam össze: 19 db óvszer és egyéb szerelmi kellékek :). Két óvszer "extra nagy", azokat tuti a fejemre is rá lehetne húzni :).
Sok felvonulónál tábla volt, különböző feliratokkal, mint pl. "Tegyék legálissá a melegek házasságát!".
Több pár is volt, akik gyerekkel voltak. Anya, anyu és gyerek, vagy apa, apu és gyerekek... :).

Gay Parade, New York 2010 from Eva T on Vimeo.

Háromra eléggé kiszórakoztam magamat, így a Union Square felé vettem az irányt, ahol hamarosan találkoztam a barátommal. Ettünk egy kis sushit a Whole Foods Marketben, majd elmentünk a Times Square, később pedig egy Zaraban kötöttünk ki. A barátom rajong a Zaraért.

Most vasárnap este van, elmúlt éjfél(hőmérő: 29 fok), és már össze is pakoltam Fire Island-re. A fogadócsaládomnak van ott egy második otthona. Hétfő reggel utazom a szigetre, és ott leszek minimum péntek estig. Legkésőbb vasárnap visszajövök a Citybe.
Jó kis hét lesz, mert Fire Island nagyon elragadó, de viszont munka szempontjából nagyon kimerítő lesz, mert nem lesznek ott a szülők, csak én, a két gyerek, és egy nagymama, wáááá.
Ha szerencsém van, tudok majd netet(wifi) lopni egy szomszédtól :)

Homokos óceánpart, itt jövök!!!

10 megjegyzés:

  1. Jó kis bejegyzés lett ez is. :) Kitartás a kölykökhöz, már nem sokat kell velük lenni. :)

    VálaszTörlés
  2. Évikém ! -tetszik a"fellőttem a pizsamát".
    Jó lett a videó.
    Érezd magad jól a szigeten, tartsd kordában a lurkókat és a nagyit.Mi is szigetelünk.
    Napfényes pusszancs: anya

    VálaszTörlés
  3. jÉÉ, Milyen hosszú a hajad Evita! :) Rég találkoztunk :( Nem baj, remélem hamarosan, vagy legalább még mielőtt hazamész. Július őrület lesz itt...meglátjuk mire tudom rádumálni az apukákat ;)
    Éljen, éljen a melegfelvonulás! Olyan aranyosak :) Örülök, hogy sokmindent elkaptál :D

    Huh, Fire Island...kitarást!! Csak egy hét. És amúgy is szép a sziget :)

    Ez a légkondi-mánia meg...no comment. Megfagyok a szobámban néha, és még az sincs, hogy akkor nyitok egy ablakot, mert akkor beriaszt az egész rohadt ház, apuka meg kiborul xD

    Sok puszi, remélhetőleg hamarosan 3D-ben is...

    VálaszTörlés
  4. Évi, a kislányod kérdéseiről mindig az jut eszembe, mikor Bea megnézett a National Geography-n egy dokumentumfilmet ami röviden arról szólt, hogy hogyan lesz az embrióból baba. A végén mutatták a szülést (persze nem durván) ekkor azt mondta: "I NEVER EVER wanna be pregnant!" :) Úgy röhögtem, vicces volt a szitu.

    VálaszTörlés
  5. Coool!!! Remélem már értitek, miért szeretek hetero létemre meleg klubbokba járni :D Sokkal szabadabban és több érzékkel fejezik ki magukat. Művészibbek, és kifinomultabbak (nem erre a felvonulásra gondolok):)
    Hugi kitartást, ami az apuka és gyerkőc nevelést illeti :) Megy ez neked :D
    See you very soon!
    PS.: Azok a gumi csinzmák nagyon rondák..., nem baj, ha nincs belőle méret :P

    VálaszTörlés
  6. DC. Dóri, ez a riasztó dolog nagyon komoly :).
    Már én is nagyon várom a 3D-s talit :)

    KL Dóri, ha egyszer végre sikerül egy időben Magyarországon tartózkodnunk, elmegyünk egy klassz kis meleg helyre bulizni, oké? Csak ne "csak csajos" helyre menjünk :).

    FRUZSI!!!
    Akartam, de végül kifelejtettem a bejegyzésből, így most utólag ide írom ki neked, hogy: GRATULÁLOK AZ ÉRETTSÉGIDHEZ!

    VálaszTörlés
  7. Sziiia Évi!!

    most jöttem haza Prágából, gazdagabb lettem én is egy kalappal ami írtóra jól áll, na meg életemben először Starbucks kávéztam egy csomót (közben rátok gondoltam) :)
    ugye eddig nem volt Starbucks Mo-on... Frappucino 4ever!!! :)
    most már úgy hallottam van Pesten de én debreceni vagyok :)

    Köszi a külön kommentet nekem, annyira aranyos vagy, már Dóri is gratulált.
    am még totál nem hiszem el az egészet, naponta többször is megkérem anyukámat, h csípjen meg xD

    A bejegyzés ismét szuper, elragadó az egész.
    Nem akarom, h vége legyen :( New York a kedvenc városom, te pedig az egyik kedvenc blogíróm vagy :) nade egyefene tudom, hogy mi a szitu: otthon édes otthon, nincs ennél jobb :) (mondom ezt 6 nap Prága után, miközben te már lassan egy éve nyomod az ipart dolgozva!!!)

    Fruzsi :)

    VálaszTörlés
  8. Szia Évi!
    Már 1-2x jártam itt a blogodon:érdekes bejegyzéseid vannak és szuper képeid/videóid hozzá, csak gratulálni tudok és további jó hosszú és élményben gazdag napokat a nagy almában:)
    Segítséget szeretnék kérni abban,hogy nem tudod(vagy más aki olvassa a megjegyzést tudja-e) esetleg,hogy valaki(főleg magyar) ír blogot San Francisco-ból?Mert kerestem de nem találtam de ez nem jelenti azt,hogy nem is létezhet:D(Murphy törv. alapján:P)
    Köszi előre is:Bence

    VálaszTörlés
  9. Köszi, és örülök, hogy tetszik a blog.
    Én is kerestem korábban San Franciscot, de én sem találtam :( :( :(

    VálaszTörlés
  10. Szia Évi!
    Jó volt olvasni a meleg fesztiválról,ill. képeket,videokat nézni!Tetszett,amiért ilyen színes,és ennyire empatikusak velük szemben az emberek! :)
    A képeslapot,és a pár sort köszönöm!Nagyon örültem neki,meg is lepődtem!
    Házhoz jöttek a blogírók :D

    VálaszTörlés