2009. augusztus 2., vasárnap

HÉTVÉGI SHOPPING NEW YORK-BAN


Sziasztok!

Az egész hétvégét New York-ban töltöttem. Hogy mivel telt el a két teljes nap? Ha megkérnétek, hogy foglaljam össze három szóban, azok a következőek lennének: Shopping, shopping és shopping.

De azért igyekszem bővebben is mesélni:).

Péntek este, miután hazaértem Fire Islandról, hajnali 4-ig neteztem. Ez gyakran így van. Köszönhető például annak, hogy amikor itt hajnali kettő van, otthon reggel 8, tehát anyuék ébren vannak, feljönnek skype-ra. Tehát hajnali 2 és 4 között tudok a legjobban családommal beszélgetni.
Szombaton későn keltem. Találtam a konyhában organikus(bio) müzlit és organikus tejet, az lett a reggeli. Korábban már írtam, hogy itt Amerikában organikus(bio) őrület van. Egyébként a tökéletes organikus reggelimbe beletettem egy kis nem organikus édesítőszert :) . Na pufff, lőttek a példamutató bio reggelinek :D. Csakazértis!!!

Leléptem itthonról. Kánikula, szikrázó napsütés. Wonderful!!!
Az utcán mindenkin napszemüveg. Ezt nem értem. A legtöbb helyen le a se jut a közvetlen napfény az utcára, mert ahhoz túl magasak az épületek. Na mindegy. Az ő bajuk, ha nem látnak rendesen :) .
Az első cél az volt, hogy vegyek europa-->america dugót. Mert ugye az ember lánya elhozza a laptopját, moblitöltőjét, de hiába, mert nem tudja beledugni az amerikai konnektorba. Az orientációs tábor alatt már vettem egy dugót, de azt elfoglalja a laptop, és hát ugye más elektronikus eszközöm is van.
Az amerikai konnektor lyukai nem kerekek, hanem laposak.

A képen jól látszik.
Az egyikbe már bedugtam egy europa-->amerika dugó módosítót.

Tehát szombat reggel az volt az első program, hogy szerezzek még kettő ilyet. Elmentem az Adorama-ba. Ez egy zsidó üzletlánc. Máshol is lehet kapni dugót, de máshol akár 17 dollárba kerül, náluk meg csak 2.
Az üzlet zárva. Na pufff, ennyit a nagyon fontos dugókról.
Az üzlet azért van zárva, mert szombat van, és a zsidók ugye szombaton nem dolgoznak. Na ezt is megtanultam egy életre.

A dugó dolgot föladva, elindultam vásárolgatni. Az a helyzet, hogy elég kevés cuccal jöttem ki, és nagyon nagy hiányt szenvedek ruhák terén. A cél, ezt a hiányt pótolni a hétvégén.
Jövő héten PÉNTEKEN IRÁNY A NAPFÉNYES FLORIDA!!! ORLANDO és MIAMI :).
Mégse mehetek el úgy nyaralni, hogy nincs egy göncöm sem.
Nem kell messzire menni a vásárláshoz, hiszen New York City-ban, Manhattanban, azon belül is a Midtown-ban , azaz a belvárosban lakom:).
Ennek nem győzök eleget örülni :D .
Lefordulok a 18 utcára, 1 perc séta, Fifth Avenue. A híres Ötödik sugárúton egymást követik a luxusüzletek. Bemegyek a Victoria's Secret-be, most már elmondhatom,hogy ott is jártam.
Ezen a környéken minden híres márkájú üzletet megtalálható. A legdrágábbtól a közepes árkategóriájúig. Persze igyekeztem csak a pénztárcámnak megengedhető boltokba betérni. Ilyen pl. az otthon is lévő H&M, de azért mégse kéne olyan helyen ruhát venni, ahol ugyanazok a darabok vannak, mint otthon. Azért valahogy mégis elpróbálgattam egy órát, de végül pénzköltés nélkül jöttem ki :). Boltokból ki, boltokba be.....sose fogynak el? Na meg venni is kéne valamit. Végül rátaláltam az OLD NAVY-ra, benne pedig 3 felsőre és egy pizsire. Korábban írtam, hogy kell még pizsit vennem, mert a host gyerekeim, akik szinte minden nap másikban alszanak, megkérdezték, hogy nekem miért csak egy pizsamám van. Na, most már van kettő.

A próbafülkében voltam, mikor hívott CSILLI.
Csilli velem egy idős. Ő is New York-i au pair. Brooklyn-ban lakik. Már hónapokkal ezelőtt felvettem vele a kapcsolatot. Már úgy jöttem NY-ba, hogy tudtam, egy barátom már van. Ez jó érzés, ad egy kis biztonságot. Már nagyon régen, és nagyon-nagyon várom a vele való találkozást.
Délután 5-kor futottunk össze a 18. utca és a Broadway sarkán. Már messziről felismertem :).
Puszi, ölelés, hurráááá!!!
A mellettünk lévő Union Square Parkban vettem banános sütit, gyümölcsöt, majd beültünk egy Starbucks-ba.
Csip-csip-csip-csip, bla-bla-bla-bla, csipi-csip-csip-csip, majd megint bla-bla-bla. Hát igen, ez van ha két magyar lány összefut New York-ban, pláne ha ugyanaz a sorsuk a városban.
Ezután együtt folytattuk a shoppingot. Említettem már, hogy a bolti eladók 90%-a fekete? Otthon egy sem volt...

Először is, szükségem volt egy közepes gurulós utazótáskára. Mégse mehetek a szekrény nagyságú bőröndömmel Floridába.
Csilli már előre szólt, hogy alkudni kell. Amúgy nem akarok márkásat, csak egy olyat, ami egy évig kibírja az utazgatást. Tovább nem kell.
Tehát egyedüli elvárás, hogy olcsó legyen. Csilli végül 39 dollár-ról 23-ra alkudta le. Csilli, nagyszerű voltál!!!
Mikor besötétedett, leültünk a Union Square Park-ban. Folytattunk a csipi-csip-bla-blá-zást.
Később puszi, pááá, holnap is találkozunk, folytatjuk a shoppingot.

Míg szombaton verőfényes napsütésre ébredtem, addig vasárnap reggel nem tudtam, hogy nappal van-e vagy éjszaka, annyira be volt borulva. Nagyon esett...vááá!



Az első üzlet a zsidó elektronikus bolt volt. Vasárnap van, dolgoznak. Persze nem volt amit akartam, így elmentem egy még nagyobba(szintén zsidó üzletlánc). Ott volt, megvettem a dugót.
Ezután irány a Herald Square. Csak végig kell menni a Broadway-n. Vicces, megállítottak turisták, és elirányítottam őket. Hurrá, ezek szerint már egy kicsit kiismerem magamat Manhattanban. Persze pl. Booklyn-ban elvesznék :).

Egyébként arról látszik, hogy ki a helyi és ki nem, hogy ki hogy megy át a zebrán. A turista megvárja míg zöld(itt New Yorkban fehér) lesz, amíg egy helyi rá se néz a lámpára, hanem csak az úttesten néz szét, és ha nem jön senki, akkor átmegy, piros ide vagy oda. Én a magam részéről, mikor elindulok otthonról, az első egy-két kereszteződésben megvárom a zöldet, de a következő százban, lámpa ide vagy oda, átmegyek mikor lehet.
Megérkeztem a Herald Square-re. Itt találkoztam Csillivel, és Dórival. DÓRI a New York államtól északra lévő Connecticut államban, Stamford-ban au pair.
Mikor összefutottam Csillivel és Dórival, már állt a víz a cipőmben, és a nacim térdig felszívta a vizet(New York összes szennyével együtt). Óriási zuhé volt. Az utcán ékszereket áruló színesbőrűek berakták a cuccaikat a kocsiba, és elővették az ott lapuló esernyőket. Hirtelen minden utcasarkon lett egy esernyőárus. És vitték az esernyőt mint a cukrot. Egy halom szembejövő embert megmosolyogtam, mert még az árcédula is ott lógott az esernyőjükön, úgy rohantak tovább New York járdáin.
A tömeg ugyanaz(ugyanannyian vannak) az utcán. Van aki esőkabátban, van aki esernyővel, és vannak akik félmeztelenül rohangálnak az esőben.
Azt feltétlen meg kell említenem, hogy attól, hogy órák óta zuhog az eső, még nincs egy fokkal sem hidegebb. Tehát mini szoknya toppal, teljesen elég. Sokan gumicsizmát párosítanak hozzá.

Mivel állt a cipőmben a víz, kitaláltuk a lányokkal, hogy jó New York-i létünkre, mi is veszünk gumicsizmát. Hiszen ez az egy lehetőség van arra, hogy ne ázzon át a cipőnk.
Boltba be(Daffy's), csizmát próba, fizetés, bolt előtt a gumicsizmát fel.


Balra Csilli, jobbra én. A fotós: Dóri :).

A továbbiakban száraz lábbal folytattuk a shoppingot. Forever 21...stb. Még egy ruha és felső...
Közben elállt a eső, csináltam is pár képet.







Legjobban az épületeket szeretem fotózni.

Irány a közeli vonatállomás. Dóri vonata 8.03kor indult, megy haza Stamford-ba.

Én és Csillivel metróval indultunk haza. Már képtelen lettem volna visszasétálni a 18. utcáig, pedig korábban megfogadtam, hogy csak gyalog fogok Manhattan belvárosában közlekedni.
Azonban két nap gyalogtúrás shopping után, este negyed kilenckor feladja az ember lánya.

Holnap reggel 9-kor kelés, indulás újra Fire Island-re.
Éjfél után megérkezett a nagyi, Loraence. Ő a mama anyukája(múlt héten a papa anyukájával voltam a szigeten), és francia(de beszél angolul), Párizsból jött.
Máris összekeverte Magyarországot Bulgáriával :) . Na tessék, pedig európai. Akcentussal beszéli az amerikai angolt. Mókás lesz vele és a gyerekekkel a következő hét Fire Islandon. Majd beszámolok.

Jóéjt,
üdv, puszi, ölelés: Évi

1 megjegyzés:

  1. Hi-hi, ez nagyon jellemző, nekem is hasonló tapasztalataim vannak, a franciáknak gőzük sincs róla, h eszik-e v isszák azt a Mo-ot, de ha vki más földrészről jön (jelesül amerikai), az keni-vágja.

    VálaszTörlés