2009. augusztus 4., kedd

FIRE ISLAND II.

Hello!

Ismét Fire Island-en vagyok, de csütörtök este visszamegyek a city-be, hiszen másnap repülök Floridába.
Az előző Fire Island-es bejegyzésem olyan hosszú volt, hogy most szöveg helyett csak képekben mesélek:

Sunshine. Fotonok billiárdjai...





Nagy kagyló, benne sok kiskagylóval.




Katica.





Kagyló.





Apálykor találtam a szárazzá vált homokban. Csodaszép növény!





Sok kis kagyló a homokban.




Tengeri fű. Mindig találni a parton.




Ez is tengeri fű.




Sand/Homok





Sirály!





Hullám.





Még egy hullám :).





Mekkora kagyló!





Life guard/Életmentők





Macy-vel






Macy mókázik I.





Macy mókázik II.





Iggy




Kicsi a rakás!




Tanítom grimaszolni. Tehetséges, ugye?




HÁTlakók.




LÁBlakók.




Macy fotózott, ezért lemaradt a fejem teteje.




Fire Islanden fényképeztem az eddigi legszebb naplementét.


Üdv, puszi, ölelés: Évi





ÚJRA NEW YORKBAN

Újra New York Cityben.
Az út Fire Island-ről haza, nem volt unalmas. Elsősorban azért, mert most egyedül utaztam.

A szokásos: hajó, taxi, vonat, újra vonat majd metro.
Persze szépen mindent elmondtak nekem a host szüleim, hogy mikor merre melyik hajó, vonat...stb.
Csak azt nem mondták, hogy ez most egy másféle vonat lesz, expressz. És ugye ebben az estben máshol kell átszállni. Babilon helyett Jamaica-n. Na igen. Long Island-en a külvárosok ilyen viccesen vannak elnevezve.
Szóval rossz helyen szálltam le, de mivel volt annyi eszem, megkérdeztem egy forgalomirányítót, hogy melyik vonat hol, hogyan... utolsó pillanatban visszaugrottam a vonatomra, így végül megúsztam a dolgot :).
Három óra utazás után megérkeztem New Yorkba, a Penn Station-re. Elhatároztam, hogy metroval(USA-ban: Subway) megyek haza a Union Square-re. Eddig csak egyszer utaztam NY-ban metroval, akkor is Csillivel.
A Penn Station-on röpke fél órát köröztem, mire megtaláltam a megfelelő metrót. Mert ugye itt millió metro van. Azt is úgy találtam meg, hogy végül megkérdeztem valakit...vagyis valakiket. Az első megszólított közölte, hogy NO ENGLISH...nah tessék. A második csak annyit, hogy bocsi de turista vagyok, a harmadik meg, hogy "nem vagyok New York-i"...ááá!!!
A negyedik lány hurrá NY-i, ráadásul arra megy amerre én, szóval ő igazított útba. Amúgy nem ilyen nehéz a dolog, csak én voltam túl lusta a kiírásokat böngészni, meg hát ugye ez volt az első alkalom..... magyarázkodom-magyarázkodom,mi? Ha gyalog mentem volna haza, kiigazodom. De így a föld alatt...

Azt tudni kell, hogy ha bemégy egy metróállomásra, 10 fokkal melegebb van bent, mint kint. Amikor pedig felszállsz a metróra, 10 fokkal hidegebb van bent, mint kint. Mert ugye a légkondi a metróról sem maradt le.
Agyamra megy az amerikaiak légkondi mániája. Nem lenne gond, ha nem vinnék a dolgot túlzásba. Képzeljétek el, forró nyári melegben is mindig van egy sál a táskámba, mert ha bemegyek az utcáról bárhová, akkor magamra(vállamra, nyakam köré) kell terítenem, különben didergek. Mióta itt vagyok Amerikában, egy kicsit folyton csöpög az orrom. Egyszerűen nem tudom megszokni a légkondit.

Holnap repülök Floridába. A kézitáskámba már be van készítve egy kiskabát, sál, zokni. Tuti fagypont alá lesz beállítva a repülő légkondija :). Biztos ami biztos, felkészülök alaposan.
Subway-al megérkeztem az Union Sguare-re, onnan 2 perc múlva otthon is vagyok.
Üres a ház. Néha átbotorkálok a stúdión, de most túl sok dolog csillogott a sötétben, szóval felkapcsoltam a világítást. Wow, nem nagyon pakoltak el a mai forgatás után. Még jó, hogy villanyt kapcsoltam, különben tuti felborítok valami kamerát.
Leraktam a motyómat a szobámba, majd irány shoppingolni. Miközben átmegyek a Broadway és a 17. utca sarkán, majdnem nekimegyek egy kamerának. Több irányból vesznek valamit. Ha jól láttam, a kávézó teraszán ült 3 modell lány...
Na tessék. Otthon is forgatnak, az utcán is forgatnak, kész filmstúdió egész New York.

Union Square, a legközelebbi tér. Üzlet: Forever 21. Ez egy két szintes mega shopping hely. Oltári!!! Ameddig a szem ellát, rucik. Jók, divatosak, maiak. Egy ilyen boltban ha normálisan körbe akarsz nézni, az vagy 4 óra. Kapok egy sms-t a host(fogadó) mamámtól, hogy egy óra múlva otthon lesz, és ha vele szeretnék vacsizni, érjek haza. Hát jó. Nem fogom 58 perc alatt letudni a 4 órás boltot, szóval boltból ki, indulás haza. Úgyis vennem kell még sminkcuccot az illatszer üzletben, oda beugrom. Van egy két emeletes drogéria, közvetlen a házunk mellett. Boltba be......wowwww!!!! Eddig még sosem néztem a smink cuccok árait. Nevetségesen olcsók. Márkás szempillaspirál 3 dollár(700FT.). Otthon nem kapsz 3000Ft alatt. El is döntöttem gyorsan, ha hazamegyek, mindenkinek make up-ot viszek ajándékba. Pici(befér majd a táskámba), olcsó, mindenki örül neki :).
Miközben fizetek, megjelenik a host mamám,ő is ide jött vásárolni. :). Együtt mentünk haza. Vacsirendelés, vacsi a mamával,jót beszélgettünk. Vacsi után pakolás Floridába, ami úgy nézett ki, hogy mindenem ami van, bepakoltam. Hiszen még 3 hete sem vagyok NY-ban, és mivel főleg Fire Islandon vagyok, nem volt időm túl sok ruhát venni. Szóval ami van, azt mind beraktam, simán befér. Útlevél és repjegy ellenőrzés, minden rendben van. Holnap irány Floridába!!!
Hosszú bejegyzés lesz a Florida bejegyzés :)

Üdv, puszi, ölelés: Évi

7 megjegyzés:

  1. Szia Évi!
    Annyira jó neked, hogy kint vagy!
    Én 17 vagyok, és mostanában nagyon foglalkoztat ez az egész.
    Azt szeretném kérdezni, hogy milyen angoltudással mentél / ment ki a többi lány? Középfokú?
    Olvasom rendszeresen a blogoka,t a tiéd és Csillié tetszik a legjobban. :)
    Szorítok, hogy szép és eseménydús éved legyen, persze jó értelemben! :)
    Anne

    VálaszTörlés
  2. Kedves Anne!
    Középfokú nyelvvizsgát tettem kb. 5 éve, de azóta nem használtam a nyelvet, rengeteget felejtettem. De folyamatosan jönnek vissza a dolgok.
    Az én nyelvi tudásom, bőven elég ide.

    Mindenképpen ajánlom neked, hogy tölts el egy évet külföldön. Jó nyelvi szempontból, jó tapasztalatszerzésnek, élménynek, kalandnak...
    Utána sokkal érettebb leszel, könnyebben fogod venni az élet akadályait.

    Ha az USA-ba vágysz, talán érdemes megvárni,hogy betöltsd a 21-et(itt 21-től vagy nagykorú), de nem olyan döntő.

    Üdv, Évi

    VálaszTörlés
  3. Évi, nagyon jó képeket csináltál!!!!!!! Holnap talizunk :) Puszi, Csilli

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Szoktam olvasni a blogodat, és nagyon tetszik. Szuper helyen vagy. :)
    Én is tervezem a kimenetelt jövő nyár környékén, mivel most éppen Angliában au pairkedek.
    Melyik ügynökséggel mentél ki?
    Jó nyaralást Floridában!!

    Gabriella

    VálaszTörlés
  5. Szia! Több ügynökséggel jöhetsz ki, mind tökugyanazt(fizu, szabályok) kínálja, csak a családkeresések különböznek picit. Én a BABAORSZÁG-gal jöttem,de jó még a CULTURAL CARE, és sok au pair jött ki az Au pair in America-val is. Minél hamarabb adod be a jelentkezésed, annál jobb. Nekem a papirügyek letudása után picit több mint 2 hónapom volt családkeresésre. Nekem bőven elég volt, de van akinek nem.
    Bőven volt idő a családdal levelezni,miután meglettek. Neked is van blogod? Angliában hol dolgozol? Tesóm Lutonban él... Üdv, Évi

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Köszi a gyors válaszod :)
    Amúgy már beszéltem pár ügynökséggel és mondták ,hogy mivel kb. 1 év múlva akarok kimenni az még távoli, addig csak gyűjtsem a referenciákat és november december környékén elég elkezdeni a jelentkezést.
    Londontól vagyok nyugatra, olyan 100kmre. De vonattal szoktam bejárni így az általában 40-50 perc. Helyileg Basingstokeban.
    Nekem is van blogom :
    http://angliabol.blogspot.com/

    Üdv: Gabriella

    VálaszTörlés
  7. Gabi!
    Megnéztem a blogodat, vagyis átpörgettem. Úgy látom te is jól érzed magad. :)
    Én most Floridában vagyok, Orlandoban. Nagyon meleg van, hihetetlen. Holnap megyünk a Kennedy Űrközpontba. :)
    Még nem fogtuk fel, hogy itt vagyunk. :)
    Üdv, Évi

    VálaszTörlés