2010. szeptember 25., szombat

Álmaimban Amerika visszainteget...

Utolsó előtti bejegyzés.

Bő egy hónapja jöttem haza Amerikából.
Úgy érzem nem fer bejegyzést írnom egy olyan blogba, ami egy olyan helyről és életről szól, ahol már nem vagyok ott, már nem élem azt.
Lezárult életem egy szakasza, le kell zárnom annak történetét is.

Itthon telnek-múlnak a napok, és egyre forrósodik a talaj a talpaim alatt. Egyre többet kell tanulni, mindjárt végzek, munkahely, "hol-mikor és mit akarok csinálni" kérdések sorai születnek.

Időben minél jobban távolodom NY-tól, annál jobban kezd hiányozni. Nem is a város, mint inkább az az élet, amit ott éltem. Könnyű, rózsaszín, sokat utazós, sokat tapasztalós, újvilági.

Bármit is látok itthon, bármivel is találkozom, azt azonnal Amerikához hasonlítom, ami miatt a környezetem lassan "hülye beképzelt amerikainak" kezd titulálni. Egyik nap nem jutott egyembe egy szó(couch) magyarul(kanapé), jaj láttátok volna egyik "barátnőm" arckifejezését.
Így alapszabályt kreáltam magamnak: Tilos Amerikáról beszélni!!!
Nehéz ezt megállni, mivel állandóan ez jár a fejemben.

Egy hete barátokkal bulizni mentünk a Nagymező utcába, a SoHo London nevű helyre, és táncoltunk pár olyan számra is, amiket először New Yorkban hallottam, ahol minden bulin leadták őket. Az elmúlt év legnagyobb amerikai slágerei.
Mikor NY-ban néha elegem volt az au-pairkedésből(előfordult:), munka után este fogtam az mp3 lejátszómat, és sétára indultam, általában a Fifth Avenue-n(biztonsági okokból). Ekkor maximumra vettem a zenét, és hagytam, hogy az mindent elfelejtessen velem, kivéve azt, ahol most éppen sétálok, magát New Yorkot. Azt hiszem azok a pillanatok voltak a legjobbak :).
Tehát itthon, Magyarországon, egy hete a bulin megszólalt a " I got a feeling"(link itt), és nem maradt szárazon a szemem. Becsuktam őket, és elképzeltem, hogy NY-ban, a Webster Hall-ban vagyok. Sikerült, ott voltam:D.

NY hiányzik, ez normális, ezzel Dóri, Zsófi és Csilli is így lesz. Apropó, időközben Dóri és Zsófi és hazaért, Csilli kb. két hét múlva követ minket, és megérkezte után pár nappal hatalmas bulival ünnepeljük majd meg azt, hogy újra együtt vagyunk. "Reunion party", azaz Újraegyesülés buli lesz :). Azokat a közös barátokat fogjuk elhívni, akikkel NY-ban ismerkedtünk meg, és szintén itthon vannak. Október 9., hamarosan....

Köszönöm az előző bejegyzésemre írt kommenteket. Azért nem válaszoltam, mert úgy döntöttem, majd itt fogok. És most ez következik :).

Örülök, hogy ilyen sokan szerettétek a blogomat. Mindenkinek jól esik a pozitív visszajelzés. Elárulom, hogy számomra is jó szórakozás volt írni :).

Sokan tanácsoltátok, hogy folytassam a blogírást.
Ha vége a sulinak, biztosan útra kelek valahová(kipihenni az államvizsgát:), mert rengeteg dolgot nem láttam még a világból. Persze ezek csak 1-2 hetes kiruccanások lesznek, de az biztos, hogy írok róluk naplót blog keretében. Már ki is találtam a blog nevét: Let yourself go, and see the beauty all around you.

Még alig értem haza, de nincs nap, hogy ne járna az agyam azon, hogy vajon hová is fogok legközelebb elmenni. Vissza New Yorkba, Ázsia körút(kb. 4 állomás 2 hét alatt), Madeira... vannak álmok bőven :).
Van egy kiragasztott listám, amin az első pont, hogy Chily szavaival éljek: Let's go back N.Y :).

Élni nem akarok visszamenni NY-ba. Miért? Mert az már nem lesz ugyanolyan, mint volt. Már nem lesz meg az újdonság varázsa, már nem lesznek ott azok a barátok, az a munka, az a sok szabadidő, az a párkapcsolat...
Mikor hazajöttem, annyira jó volt újra találkozni a barátokkal, hogy azt nem lehet szavakba önteni.
Akik sokat utaznak, sose találják meg a helyüket, sose nyugodnak meg. Nem akarok így járni. Én igenis el tudom képzelni az életemet itthon. Itthon is van szép, és jó környék, ahol szívesen élnék, és itthon is vannak optimista emberek, akikkel körbevehetem magamat. Külföldre költözés óriási áldozatokkal jár.
Nem biztos, hogy azt meg akarom hozni.
Ha csak nem beleszeretek valakibe oly annyira, hogy érte mégis meghozom.... :).
Azt persze el tudom képzelni, hogy pénzügyi okok miatt(magasabb kereset) néhány évre elmegyek külföldre fogorvoskodni...:).
Ha Amerikában szeretnék dolgozni, akkor az egyetem befejezése után még el kéne végeznem egy 18 hónapos különbözeti oktatást. Viszont ha Európán belül szeretnék dolgozni, nem lenne erre szükség. Tehát ha egyszer tényleg mennék máshová, az Európán belül lenne.

Amerikát meghagyom egy szép álomnak, egy olyan helynek, ahová nyaranként boldogan ellátogathatok, hogy kicsit visszaemlékezzek EDDIGI életem legszebb évére.

Képzeljétek el, az elmúlt napokban ketten megismertek az utcán a blogomból.
Egyik lány azt kérdezte, hogy "Szia! Te nem most jöttél haza Amerikából?",
a másik pedig, hogy "Téged nem Évinek hívnak?".
Nagyon kedvesek voltak :). Élményt okoztak számomra azzal, hogy odajöttek köszönni.
Martina, milyen volt a buli ahonnan hazafelé tartottál :) ? Barátnőd jó társaság volt az éjszakai buszon :).


Az utolsó bejegyzésembe szeretnék egy videót készíteni, ami összefoglalja az Amerikában töltött 13 hónapomat. Mivel szabadidőm kevés van, így annak elkészítése nem a közeljövőben lesz. Szóval majd csak később jelentkezem.
Ha addig is szeretnétek jó blog-sztorikat olvasni, ajánlom Csilliék blogját, mert mostanság teszik fel a West Coast Trip kalandjuk beszámolóit, szupi videókkal együtt.

Na és most nem írok többet, mert neki kell kezdenem az Implantológia könyv megtanulásának :).
Egyébként még annyit, hogy jól érzem magamat itthon, de azért álmaimban Amerika visszainteget... :) .

Évi

36 megjegyzés:

  1. Nagyon találó a cím. :) És annyira hiányozni fognak az írásaid, tudom, sokan mondták már, lehet, hogy én is.
    És szerintem még több emberre is számíthatsz, aki majd megismer. :) Elég népszerű lettél! :)

    Hajrá az implantológiához (naggggyon rosszul hangzik) és a sulihoz is!

    Puszi!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon hiányozni fog:) igaz szinte sosem kommenteltem,de mindig olvastalak...és nagyon szerettem a te blogodat is.

    Sok sikert kívánok mindenben,most hogy hazajöttél!!!

    VálaszTörlés
  3. Evitaaaaa!! Ez egy nagyon jó bejegyzés lett. Szépen összefoglaltad ezt a keserédes érzést :) De azért jó itthon!! Implantológához good luck, majd oktober 9.-én azért minden ilyesmit elfelejtünk egy napra, jó? :) Sok puszi, találkozunk csütörtökön(?)---›remélem.

    VálaszTörlés
  4. Sziaa!!
    jóó buli volt tegnap este, először egy egyetemi pub-ban voltunk Budán aztán úgy döntöttünk hogy rázunk egyet és elmentünk az Old man's-be kifulladásig. buszmegállóban még negyed órát kellett várnom, majd' elaludtam. Örülök, hogy barátnőm szórakoztatott, állandóan dumál, imádom:))
    Puszi
    Martina

    VálaszTörlés
  5. Elolvastam a bejegyzésed,ránéztem az órádra a szöveg mellett,fél nyolc, nemsokára fölébredsz a manhattani szobádban, jutott eszembe.Aztán rájöttem hiszen itthon vagy és ülsz valamelyik előadáson.Ennyit a megszokásokról.Elgondolkodtató, hogy az ottani esti rosszkedved, amikor nekiindultál a Fifth Avenue-nak,most az egyik legszebb emléked.
    Álmodozni kell és meg kell valósítani az álmokat!

    VálaszTörlés
  6. Könnyezem...komolyan.

    Chily

    VálaszTörlés
  7. Szia Évi!
    tök jó újranézni ez elmúlt hetek fotótermését, amiket a nyugati parton csináltál(jobb sáv). a vég egy ben mindig valami újnak a kezdete... hiába jönnek vissza a NY-i álmok, azok már nem álmok, hiszen megélted őket. azért pedig, h vége van, kár bánkódni. mindig a vég a legjobb, mert akkor már túlvagyunk mindenen a csak a szépre emlékszünk...a te emlékezetdben, pedig azt hiszem minden mézédessé érett már :)
    "fotózási szokásaid" statisztika :D(csak mert van időm):
    hogy életteltelivé tegyük a képet az ugrás az mindig biztos pont nálad (Grand Canyon, Washington) sokszor beveted szépségedet, és fogorvos néni mosolyodat: Las Vegas, San Diego, LA, Chicago, Cancún, Boston, Philadelphia, Florida, Orlando, Fire Island...
    ja és egy "peace" kép mindig jöhet nálad, ahogy megfigyeltem :)) :DD
    én nagyon élveztem veled az "utazást", nagyon jó idegenvezető voltál :) eléggé hiányozni fogsz a mindennappjaimból, pótolni téged és a te New Yorkodat nem lehet és nem is szeretném. Sokszor annyira vicces voltál, h majd leestem a székemről. Volt, h magamra ismertem benned, és úgy gondoltam ha én lennék a te helyedben én is mérges lennék, örülnék stb.
    Emlékszem, mikor írtad, h az anyuka elfelejtett kifizetni egyszer, ő meg állította, h odaadta.. na akkor mérges vtam :D
    imádtam még a csótányos sztoridat fürdőszobából :D.. ahol sokadjára is frappánsan viselkedtél. :DD
    Mexikó videó pedig --- >> örök kedvencem, elég megnéznem ha rossz a kedvem, és mindnet elfelejtek :) tudom ez még nem az utolsó bejegyzés volt, de most tudtam összeszedni magam, h mindezt leírjam :)
    köszönöm, h olvashattalak, sok sikert a továbbiakban, Dóri blogján, majd néha ütközünk ;) :)
    Fruzsi

    VálaszTörlés
  8. Szia Évi!
    Természetes, hogy hiányzik NYC de talán azért is mert "szabadabb" voltál ott és a suli sem gyötört pluszban.Más lesz de remélem hamar megszokod és nem lesz olyan rémes a helyzet mint amilyennek most látszik:)
    Ezentúl jobban figyelek az utcán hátha észreveszlek én is:D
    Ha európán belül szép helyre akarsz menni(és nem riasztanak vissza a kissé hidegebb éghajlatú helyek) akkor menj Skóciába a Hebridákra(nyugati szigetek)vagy a Skót felföld nyugati része ami csodálatos táj és egyik célpont amit kinéztem magamnak:)Itt az oldal linkje amit az egyik ott élő szerkesztget és nagyon szép képeket készít a saját fényképezőgépével felföld nyugati részéről és a hebridákról de valami mesések a képek: http://stevecarter.com/

    VálaszTörlés
  9. Hahaaaa!
    Egy nagyon jó ötletem támadt tegnap este. Elkezdtem újra olvasni a blogod :D

    Ági

    VálaszTörlés
  10. Ja igen, a képekkel el vagy még maradva ;)

    VálaszTörlés
  11. Skóciát én is ajánlom :) tapasztalatból mondom! :) szerintem ha egyszer nagyon bátor leszek fogom majd magam és elköltözök Skóciába, egészen északra :) a táj mindenért kárpótol, legeslegegyszerűbben úgy tudnám megfogalmazni a Skócia iránti szerelmemet, hogy "szabadság". úgy istenigazából életemben ott éreztem először a levegőben ezt az érzést. bitang jó volt :D Fruzsi

    VálaszTörlés
  12. Ez tényleg egy keserédes bejegyzés volt. Egyik szemem sír, a másik meg zokog. :D Helyett nevet. Szomorú, hogy véget ér a blog, de örülök, hogy olvashattalak. :)Kicsit, de azért átérzem, hogy milyen lehet Neked. Én egy hét külföldi nyaralás után is úgy sírtam, hogy haza kell jönni. Nemhogy 13 hónap. Maradj mindig ilyen vidám és pozitív, amilyennek megismertünk. Biztos nagyon sokra viszed az életben! Remélem, hogy hallunk még Rólad. És ha egyszer látlak az utcán, kérek majd dedikálást meg egy közös képet. :)
    Jó bulizást októberre a többiekkel! ;)

    Évi (Debrecenből)

    VálaszTörlés
  13. Annyi mindent szerettem volna írni ehhez a bejegyzéshez, de Fruzsinál jobban össze se tudnám szedni a gondolataimat. Hiányozni fogsz, hiányozni fogtok mind a négyen. Mindig repesve vártam az újabb bejegyzéseket... és ennek lassan vége:( Kívánom, hogy itthon is ilyen boldog legyen az életetek. Regi

    VálaszTörlés
  14. Fruzsi,
    Te aztán nagyon jó megfigyelő vagy :).

    Megnéztem a Hebridáknál készült képeket, és csak annyit reagálnék rá, hogy: WOW, ezt egyszer látnom kell élőben!
    Egyébként a sok-sok fejemben lévő utitervek között ott van a "Skócia-Írország Trip" is :). Pláne a Ti ajánlásotok után.

    Nevettem Ági, mikor írtad, h elkezdted újraolvasni a blogomat, és tudod miért?
    Mert én is....
    És a vicces az, hogy mikor elkezdek egy mondatot olvasni, néha kívülről tudom, hogy az hogyan fejeződik be.

    Oké, ígérem mindenkinek, pozitív maradok :).
    Nem csak Ti szerettek olvasni engem, hanem én is titeket :).
    Puszi

    VálaszTörlés
  15. BLOGÍRÓ - BLOGOLVASÓ TALI

    Csilliékkel elkezdtük tervezni, hogy össze kéne hozni egy talit, mert klassz lenne látni egymást élőben is.
    Blogírók, blogolvasók...
    Néha annyira jó a hangulat a bejegyzésekben(hozzászólásaitokban), hogy nem hagyhatunk ki egy 3D bulit sem, ugye?

    Írtam, hogy már csak egy bejegyzés lesz, de ha komolyabban megtervezzük a talit, akkor arról még beteszek egy +1-es bejegyzést.

    A tali Budapesten lenne, egy szombati estén, egyelőre ennyit fixáltunk le a lányokkal. Ja és lehet egy beülős helyen kezdenénk, szerintem...

    Na most ennyit.
    Üdv...

    VálaszTörlés
  16. Szia Évi!

    Mint mindig most is olvaslak... De, mint Regi is írta "Fruzsinál jobban össze se tudnám szedni a gondolataimat".

    A blogírók, blogolvasók találkozóval kapcsolatban (ami egy tök jó ötlet:))), el sem tudom képzelni mekkora "beülős hely" kell... Hihetetlenül népszerűek vagytok:)))
    Én ott leszek!!!

    Niki

    VálaszTörlés
  17. Martina, az Old man's-ban még sosem jártam, miért nem?
    Ejnye ezt orvosolni kell....


    Niki, Szupi.

    VálaszTörlés
  18. Szerettem olvasni és bátran állíthatom, újra elkezdem idővel. Van egy kevésbé ismert idézet a kedvenc írómtól, így hangzik: "Ours is a New York friendship. A New York friendship is a friendship with a person you have met at least once. If you have met a person only once, and you are a New Yorker, you are entitled to say, whenever that person's name comes up in conversation, "Yes —so-and-so is a friend of mine." - Kurt Vonnegut

    New York-i barátság a tiétek.

    VálaszTörlés
  19. Szia Evita és Kommentelők!
    Szerintem is jó lenne egy ilyen kommentelős-blogos találkozó. Olyan furcsa, hogy ti tudjátok hogy kik vagyunk de mi szinte semmit nem tudunk rólatok. :) Én megszavazom a Starbucks-ot helyszínnek :) De nyugodtan leszavazhattok, ha van jobb ötlet.
    Már várom :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  20. Szia Évi!
    Tök jó 5let egy ilyen találkozó és van egy jó hely ahol tegnap jártam(lehet, hogy ismeritek)
    A blahához közel a corvin áruház mögött.a neve "Jelen" és olyan hangulatos az egész és szépen meg van csinálva(nem modern inkább olyan otthonosan van kialakítva) és nem is drága.Ez az oldala,bár inkább csak az eseményeket írják le képek annyira nincsenek.Viszont ha beírod a google képkeresőbe, hogy jelen bisztró akkor kiad 1pár képet.:)
    Remélem tudtam segíteni
    www.jelenbisztro.blogspot.com

    VálaszTörlés
  21. Évi, nem tudom miért nem jártál még Old man'sben.hangulatos hely, 11 után ingyen koktél minden női vendégnek, mondjuk nem egy nagy eresztés de a szándék a lényeg és ahogy a neve is sugallja, a 21 évemmel általában én vagyok ott a legfiatalabb. nagyon retro bulikat szoktak ott tartani,van beülős rész is sok asztallal plusz táncterem :) mi szeretjük :)

    Jelen bisztró tényleg jó hely ;) támogatom Bencét ;)

    Martina voltam

    VálaszTörlés
  22. Kurt Vonnegut ... minden pasi ismerősöm őt olvassa...mindegy, majd egyszer rájövök a miértjére ;) starbucksban van hely? hm lehet hogy fenn van...de oda nem szoktam felülni ..:D

    megint Martina voltam :)))

    VálaszTörlés
  23. Starbucks nem olyan jó, mint amennyibe kerül.
    Nekem is tetszik a Jelen bisztró.

    VálaszTörlés
  24. asszem hétfőn bementünk barátnőmmel csokis frappucinoért és olyan volt mint a nesquik kakaó amit kiskoromban csinált nekem apa reggelente:))nosztalgikus élményben volt részem. vicces volt. :)
    martina

    VálaszTörlés
  25. Kedves Martina!
    Egyrészt gratulálok, a legjobb férfi ismerősökkel vetted körül magad, ha Vonnegut-ot olvasnak, másrészt a titok az, hogy baromi jól ír és olyan az egész mintha Te írtad volna. Olvasd el egy könyvét. :) De kávét készíts be hozzá. :P

    VálaszTörlés
  26. Most már az én érdeklődésemet is felkeltette az író.

    VálaszTörlés
  27. Évi, megjegyzem elég szélsőséges és talán a 20. század legmegosztóbb írója. Csak annyit mondok, hogy elégették a könyveit Amerikában...balga módon.

    VálaszTörlés
  28. Balázs! Igen, tudom, valóban próbálom a legjobb férfiakkal körülvenni magam :D és terveztem már magam is hogy beszerzek egy Vonnegut-ot , köszönöm a tanácsot, kávét mindenképp főzök majd mellé :))
    martina

    VálaszTörlés
  29. Szia Évi!
    Bár csak most találtam rá a blogodra egy másik aupair által,de nagyon nagyon tetszik,sajnálom hogy így lemaradtam róla :) de bele bele olvasgatok mindenbe... ahogy látom nagyon szupi 1 éved volt NYC-ben! :) Gratulálok hozzá!!!
    Én is aupair vagyok,méééég :) Angliában,3 hónapja,és én is írok blogot...New York nekem nagyon régóta nagy álmom,de kezdésnek nem akartam annyira messzire menni. :) De most ihletet adtál ahhoz,hogy jövőre esetleg ott legyek aupair még 1 évet! Lenne egy pár kérdésem ha nem zavarlak vele,tudnánk beszélni? itt a skype címem,gondolom neked is van:) dc-eszter

    Előre is köszönöm,
    És nagyon sok sikert a továbbiakban!

    Faragó Eszti

    VálaszTörlés
  30. Azt mondtad,ha érdekel minket,akkor írsz róla.Szóval,most már fel merem tenni a kérdést:Mi van a néger alias Honey néven emlegetett csoki (EX)pasiddal?Tartjátok a kapcsolatot?
    Illetve mikor lesz befejezése a blognak,annyira szép,csuda jó a blog,hogy illene és megérdemelne egy igazi megahosszú összefoglaló befejezést :)
    Légysziiiiiii kérünk szépen írd meg :)
    Puszilunk:Kata,Timi,Kriszti,Bogi és Balázs Sopronból.

    VálaszTörlés
  31. Hello, bocsi mindenkitől, de időközben elértek a vizsgák...
    ilyenkor még pisilni sincs idő, nem hogy blogot írni. Pedig imádok blogot írni :)
    (A tv-t elvitettem apukámmal a szobámból/lakásból, hogy annak a nézésével se pazaroljam az időt).

    Itt és most ünnepélyesen megígérem, hogy a jövőben pihi képpen az utolsó blogbejegyzésemen fogok dolgozni.
    Túl sokat nem fogok írni, de csinálok majd egy összefoglaló videot az évemről(képek és zenék már kiválogatva, hurráááá).

    Honey-val szakítás óta, azaz 4 hónapja nem beszéltünk(de persze minden nap eszembe jut). A minap arra lettem figyelmes, hogy facebookon egy newyorki barátnőmmel cseveg... nos innen tudom, hogy még él, jó van, és a humora is a régi :). Egyszer majd írok neki, de ahhoz még el kell telnie pár(8) hónapnak....

    Üdv, puszikat küldök :)

    VálaszTörlés
  32. Eszter, fölvettelek Skypon! Ha ott nem tudsz elkapni, írj emailt: giling@citromail.hu

    VálaszTörlés
  33. Évi!
    Az összefoglaló videodban benne lesz az,amikor a kislányt megtanítottad egy magyar dalra(azt hiszem a Boci boci-ra)!?Mert ha jól emlékszem,régen azt ígérted,hogy mikor eljössz tőlük,felteszel egy olyan "amerikai kislány magyarul énekel"videot. :) Amúgy a régebbit láttam,csak most ez így eszembe jutott!Puszi

    VálaszTörlés
  34. Nem sikerült új videot csinálnom róla, így csak az a felvétel van meg, amit már régen egyszer fel is raktam a blogra.

    VálaszTörlés
  35. A blogod végigolvasása olyan érzést váltott ki belőlem, mint amikor egy könyvet végigolvasok..örülök, hogy ráakadtam és végigolvastam, de szomorú vagyok, hogy vége... :(
    Attila

    VálaszTörlés
  36. Én pedig örülök, hogy sikerült a mondatok leírásával átadnom, hogy mit éreztem az élmények megélése közben.

    Tegnap hajnali 4-ig szerkesztettem a záró videot, már félig kész :) , pár kép/video láttán majdnem elbőgtem magamat, hahaha.
    Ez van, ha az embert lányból készítették :D.

    VálaszTörlés