2010. március 21., vasárnap

The sun is shining!

The sun is shining, azaz süt a nap!

KICSI ZÖLD EMBERKÉK
Szerdán dupla forgatás volt itthon a studioban, így úgy döntöttem, hogy a délelőttöt a Publick Library-ben fogom tölteni.
Miután elvittem a srácokat suliba, elmetroztam a Times Square-re.

Vettem egy helyen tortillába tekert görög omlettet(tojás,spenót,paradicsom,feta sajt), majd leültem a Briant Parkba reggelizni. Meséltem már a "szabad asztalokról"? Nem tudom mi a hivatalos nevük, de én így hívom őket. New Yorkban rengeteg helyen, főleg a parkokban és tereken asztalok és székek vannak kihelyezve. Ezek nem tartoznak sem étteremhez, sem kávézóhoz, egyszerűen csak ki vannak téve, a város tulajdonai. Eme csodás lehetőséget a helyiek ki is használják. Mindenki hoz magának ennivalót, innivalót, olvasnivalót, majd leülnek az asztalokhoz eltölteni néhány kellemes percet vagy órát a szabadban.

A mai nap volt az első igazán tavaszi nap. Csodás volt ott ülni a Briant Parkban, és elfogyasztani a reggelimet. Nagyra becsülöm az ilyen pillanatokat. Otthon vissza fogom sírni.

Ezen a napon a város teljesen felfordult. Zöld emberkék lepték el New York központját, Manhattant.

"Happy St. Patrick's day!(Boldog Szent Patrik napot!)" - üvöltötte rengeteg fiatal.
Zöld ruha, zöld arcfesték, zöld kiegészítők... Nagyon vicces volt. A Briant Park és a Publick Library környéke különösen el volt lepve a zöldekkel, hiszen erről a környékről indult a felvonulás.
Az ünnep egy nem hivatalos ünnep. Ennek ellenére több államban munkaszüneti nap. New York államban nem.
Írországban nemzeti ünnep. Szent Patrik az ország egyik védőszentje.
Az ír bevándorlók hozták magukkal e jeles napot az USA-ba.

TRIPLA?
Csütörtökön tripla forgatás volt. Kértem a host apukámat, légyszíves árulja el nekem, hogyan lehet 3 forgatást 2 studioban lebonyolítani.
Úgy oldotta meg a dolgot, hogy kibéreltek plusz egy studiot az épületben.
Reggelizni persze nem itthon reggeliztem. Ha forgatás van, kizárt, hogy használjam a konyhát.
Elmentem a Whole Foods Market-be. Vettem joghurtot és péksüteményt. A bio áruház két szintes, a harmadik szinten pedig asztalok és székek vannak. Az a klassz az egészben, hogy az üzlet északi oldalát üveg fal határolja, a kilátás pedig a Union Square-re nyílik. Itt reggelizni, és figyelni fentről a munkába igyekvőket a Union Square-en, csodás.
A délelőttöt a YMCA sportközpontban töltöttem, nap további része pedig a szokásos volt. Délután felvettem a piciket a suliban, majd a közeli játszótérre vittem őket. Ekkor hívott az apuka, hogy van-e nálam naptej. Mondtam, hogy nincsen... Szerinte pedig kéne nálam lennie, mert erősen süt a nap, és meg fog égni a picik bőre.
Na ok. Összenyaláboltam a kölyköket, majd elmentünk egy pár blokkra lévő drogériába naptejet venni. Szépen bekentem a fejüket, majd elindultunk a Madison Square Park-ba. Persze ekkor kitalálta az egyik gyerek, hogy neki wc-re kell mennie... irány vissza az előző játszótérre, mert ott van mosdó. Onnan pedig végül csak elmentünk a Madison Square Park-ba. Csak 30 percünk volt, mert indulnunk kellett a Madison Square Gardenhez. Ehhez persze metrora kellett szállni. A környék borzasztó volt. Itt most nem a biztonságra, hanem az ömlő embertömegre gondolok. Itt a tavasz, süt a nap, felébredt New York, és szépen ellepték a várost a turisták. Ezt úgy képzeljétek el, hogy a járda tele van emberekkel, és nincsen hová lépni. És én két kis gyerekkel vagyok. Pláne mivel a kora esti fél hatos tömegről van szó, még rosszabb a helyzet, mert a turistákon kívül a haza igyekvő New York-i lakosok is úton vannak. Ááááá!!!
Végül csak sikerült a két gyerekkel átvergődni a tömegen. Beültettem őket egy pizzériába, kértem nekik sajtos pizzát, benyomták mindet, majd egy óra múlva átadtam őket az anyjuknak a Nyolcadik Sugárúton. Ezek után nem tudom, hogy nekik mi dolguk volt a környéket, de én gyorsan metrora szálltam és egy óra múlva már Brooklynban voltam. Beköszöntem Zsófinak, majd átsétáltam Csillihez, aki leült velem a házuk elé, és nagyon jót beszélgetett velem a tiszta égbolt alatt. Jövő héten együtt megyünk Mexicoba. We can't wait!
Este 10 lehetett mire visszaértem Manhattan-be.

ÉBRED NEW YORK
Péntek reggel nem volt forgatás. Hurrá. Gondoltam, ma itthon fogok reggelizni, de nem volt otthon semmi kaja. Kiterveltem, hogy majd veszek valami kézben elvihetőset egy utcai árustól, majd pedig elmegyek a Central Parkba megenni. Ma táncórám van 10-től, ami az Upper East Side-on van, azaz a Central Park mellett, tehát hamar oda tudok érni a parkból.
Metroval mentem az 57.utcáig. Ez a Central Park déli határa. Innen pár perc alatt a parkban vagyok. Csodás volt a város, csodásak voltak az utcák, csodás volt a levegő, csodás volt a park. Kora tavasz van. A central parkban végre újra megjelent a zöld szín.

Nő a fű, nyílnak a virágok, lassan megjelennek a fák lombkoronái is. Csodás.
Néha mikor a magas épületek között sétálok, olyan érzésem van, hogy az épületek összehajlanak fölöttem. Nos, ezek után képzelhetitek milyen jó érzés a Central Parkban sétálni. A park eleinte nem tetszett. Úgy éreztem, csak egy mű park, ami egyáltalán nem illik ide, csak betették egy city közepébe...
Azóta változott a véleményem. Most úgy gondolom, hogy a Central Park a város legnagyobb kincse.

Central Park március elején from Eva T on Vimeo.

A tánc óra ismét nagyon jó volt. Jazz-funk. Próbáljátok ki.

ATB KONCERT A NOKIA THEATER-BEN
Péntek este éjfél körül találkoztam a magyar csajokkal a Times Square-en.
Volt náluk pár fél literes üveg, megtöltve vodka-naranccsal. Hamarosan az én kezembe is jutott egy. Beálltunk a Nokia Theater előtti sorba. Ma este ATM buli van. Zsófi már hónapokkal ezelőtt megvette a jegyeket.
Gondoltuk, mire a bejárathoz érünk, elfogy az innivalónk. Persze még a bejárathoz sem értünk, mikor elkobozták az üvegeket. A pasi fel volt háborodva: Inni a sorban? Mégis mit képzelünk?
"No drinking in the line!"
Rögtön kérte a személyi igazolványokat, hogy mutassuk elmúltunk-e már 21, hiszen itt ez az ivási korhatár. Mondta a pasi, hogy egy kollégája, aki az ajtón való beengedésért felelős, nagyon-nagyon mérges, és meg kell hogy kérjen minket, hogy álljunk ki a sorból egy fél órára, mert ennyi idő kell ahhoz, hogy lássa mi lesz az alkohol hatása, és ha nem leszünk ittasak, beengednek minket. Kiálltunk. Odajött később beszélgetni egy kicsit. Elmondtuk, hogy nálunk, Magyarországon ebből nincsen gond, 18 év a korhatár, és a szórakozóhelyeken a bejáratnál szoktuk az üvegeket a kukába dobni.
Erre az volt a pasi reakciója, hogy "jó hogy a gyerekeim nem Magyarországon nőnek fel".

Fél óra múlva, mivel látták, hogy cseppet sem vagyunk ittasak, szó nélkül beengedtek a szórakozóhelyre. Bent is tele volt biztonságiakkal a hely. Óriási óvintézkedés volt. Ilyen még sosem láttam.
ATB, ahogyan a kiírásban is szerepelt, pontosan egykor jelent meg. A tömeg őrjöngött. Jó bulit csinált.

Itt van egy 1 perces rövidke felvétel. Bocs a minőségért, de a régi rossz fényképezőgépemet vittem magammal. Az jobb gépem nem fér bele a pici bulitáskámba.

Untitled from Eva T on Vimeo.

HÉTVÉGÉN
Szombaton délben bevásároltam a Whole Foods Market-ben. Vettem sushi-t, egy nagy tál salátát, tiramisut, sajt torta szeletet és mangó juice-0t.
Metrora szálltam, majd a 96. utcánál a felszínen találkoztam a barátommal. Ő hozott plédet, szőlőt, innivalót...
Mára piknik volt betervezve a Central Parkban.
Kerestünk egy szimpatikus területet, leterítettük a plédet, majd leültünk ebédelni. Minden isteni finom volt. Miután befejeztük, csak lefeküdtünk a szabad ég alá, és élveztük a napsütést.
Ez volt a legjobb pillanata a hétnek.


Többi kép a szokott helyen(link).
Kora este összeszedtük magunkat, és elmetroztunk Bronx-ba. Itt lakik a barátom. Beugrottunk egy DVD kölcsönzőbe, kivettük a 500 days of Summert. Este végül túl fáradtak voltunk megnézni, így csak vasárnap reggel kerítettünk rá sort. Klassz film volt.
Délután bejöttünk Manhattan-be, találkoztunk a csajokkal, mert a pasim meghívta őket vacsizni. Egy mexikói étterembe mentünk. Picit várni kellett, addig átmentünk egy közeli boltba nézelődni, majd mikor telefonon hívtak minket, hogy készen van az asztalunk, visszamentünk. Isteni finomat ettem. Nem hiába a mexikoi konyha a kedvencem :) . A többieknek is nagyon ízlett amit választottak. A barátom megígérte a lányoknak, hogy legközelebb egy kubai étterembe fog minket elvinni, mert azt is biztosan imádni fogjuk.
Vacsi után elsétáltunk a Unin Square-re. Itt mindenki metrora szállt(kivéve én). A barátomtól még külön elbúcsúztam, hiszem most legalább 2 hétig nem fogunk találkozni, mert megyek Csillivel Mexicoba. Mondta, hogy hiányozni fogok, és hogy én hagyom itt őt... :(
Ha együtt leszünk addig, amíg haza nem megyek Magyarországra, nem tudom mit fogunk mondani egymásnak a reptéren. . .

A hetem csodás volt. Az idő 18-22 fok volt. Jövő héten újra esni fog, de nem számít...hiszen péntek éjszaka irány a reptér, és szombat délben már Cancúnban, a party fővárosában, a Karib tenger partján leszünk Csillivel.
Mexico, here we go!

14 megjegyzés:

  1. Szia Évi!

    Sztem én még nem kommenteltem nálad és mivel az elején panaszkodtál a kommentek csökkenő száma miatt, nos íme az enyém :D
    mindig olvaslak, a legtöbb au-pair blogot olvasom, mert annyira jóók :) New York pedig a kedvenc városom már az idők kezdetétől xD
    Remélem egyszer énis eljuthatok oda, és majd ien lazán írhatok a mindenféle sugárutakról ahová csak így lazán eltalálok, mint te most :DD (a metróról ne is bezséljünk)
    nagyooon jóó olvasni téged, a mexikói úthoz jó szórakozást és nagyon részletes (képekkel teli) beszámolót kérek/kérünk :D
    Addig is kitartást a hétköznapokhoz, Fruzsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Évi!
    Szuper lett a bejegyzés! Eszembe jutott lelle-szabadtéri mozi-vodkanari.:) Vagy akár a viri tengerparti vodkanari....:) ott senki nem vehette el tölünk....
    Cukik vagytok a pasiddal!:)
    És ha addig nem írnék érezd jól magad mexikóban!!!
    puszi
    Barbi

    VálaszTörlés
  3. Szia Hugi,
    Kicsit korán van nekem ahhoz, hogy követni tudjam a metró megállókat és utca neveket, de ez csak azt mutatja, hogy te ott már nagyon otthonosan mozogsz és fel sem tűnik neked, hogy folyamamtosan idegen szavakat használsz :D
    Ilyenkor szoktak egyesek felháborodni, hogy hogy beszél a külföldön élő, nem lehet érteni, pedig csak egyszerűen ebben él az illető :)
    Tetszenek a csokiherceges képeid...hm igen...mind a csoki vonzásában élünk, csak ki hogyan...édesek vagytok.
    Mexikó biztosan nagyon jó lesz, csak élja lehetőséggel, hogy most megteheted, kár lenne kihagyni, én is igyekszem ugyanezt tenni Ázsiában. Körbenézni, mert innen lehet :)
    Jó lenne együtt utazgatni, de ugyebár mindent nem lehet.
    Szépjóéjt hugi, és "Que diviertete bien en Méjico!!!!! :)
    Puszi
    Dori

    VálaszTörlés
  4. Évi, Papis úgy néz ki, mintha egy Benetton reklámból jött volna ki :) Tök jól áll neki ez a szín.
    Mexicoooo, már csak 5-öt kell aludni!! Vagyis négyet, mert pénteken már nem hiszem hogy lefekszünk :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  5. Érdekes amit Dóri írt, tényleg sosem gondolunk arra, hogy valakinek fogalma sincs néha arról, hogy mi a jóégről beszélünk éppen, és nem mindenki fogja levágni hogy mi van, ha azt mondod, hogy a 5th Avenue meg az 56. utca sarka vagy ilyesmi :)) Hehe :)

    Ez a biztonsági őrös megjegyzés...ezzel a képmutatással fel tudják húzni az agyamat. Én meg örülök, hogy a gyerekem nem ebben az álszent, önmagukról gondoskodni képtelen emberekkel teli országban fog felnőni, és képes lesz egyedül helytállni a világban, nem csak élősködni a szülein. Ennyi. Itt tényleg csak átutazóban jó...

    Mexikóban tessék bulizni minden nap reggeltől estig, élvezni a napsütést, az óceánt, a pasikat (tudom, tudom...), meg mindent ami jön. És hozzatok nekem egy sombrerót :)

    Soksok puszi, áprilisban találkozunk!

    VálaszTörlés
  6. Szia Évi!
    egy másik ovasó aki rendszeresen olvassa a blogodat :D imádom NY-ot és nagyon szeretem olvasni amiket írsz:)Élvezet olvasni :D
    Jó nyaralást Mexikóba!

    VálaszTörlés
  7. jo nyaralast Mexikoban!!! Imadom a blogodat, tessek csak ilyen szorgalmasan irni, kepzled a 12 eves unokahugom is olvas! valahogy megtalalt az enyemen keresztul :)

    VálaszTörlés
  8. Five hundred Days of Summer. Kb. 8-szor láttam. Férfi létemre eszméletlen jó film, és bár párom nincs, de ez egy olyan film amit mindenképp együtt kell megnézi... :) Egyébként most mondjam, hogy Manhattan csodás minden évszakban? :)

    VálaszTörlés
  9. Haho Csajok!

    Nagyon nagyon klassz nyaralást kívánok,és szikrázó napsütést,és sok sok nevetést!:) Remélem "örökké" fog tartani nektek:)
    Puszi

    VálaszTörlés
  10. Szia!

    ATB bulin régebben sokszor voltam, Siófokon, és mindig nagyon jó volt, képzelem, hogy New Yorkban milyen ütős lehetett:)
    Have fun in Mexico!!

    VálaszTörlés
  11. Nekem ma vasalas kozben valahogy beutott, hogy Cancun-tavaszi szunet-egyetemistak... en mar lattam ilyet tv-ben :D
    Jo mulatast!

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!!!

    Nem is tudjátok, milyen öröm hozzászólásokat olvasni :D .
    Nagyon köszi :).

    VálaszTörlés
  13. a 500days of summernek imádom a zenéjét (L)
    az írek meg viccesek alapból xD

    VálaszTörlés
  14. szia Évi,hasonló cipőben járok mint te,van egy pasim itt ausztráliában akibe szerelmes vagyok és ő is belém.Imádjuk egymást,azonban szeptemberben eljön a búcsú ideje,nem tudom,hogy fogom kibírni.Itt kell hagynom akit szeretek teljes szívemből és valószínű soha az életben nem fogom újra látni.Tanácsra lenne szükségem,te hogy fogod ezt "túlélni"?

    Köszi előre is

    VálaszTörlés