2010. április 19., hétfő

Forgatások; Csodás hétvégék; Nyaralok, de vészesen fogynak a napok !!!

Sziasztok!

Úgy éreztem, hogy írnom kéne valamiről, de nem tudom miről. Na azért megpróbálom :).

Panaszkodni nem tudok, mert nincsen miről. A család úgy két hete újra normális(3 hónap nem normálisság után). A mama újra megkérdezi "How was your day?". A papa pedig felhagyott a "minden nap kioktat valami hülyeséggel kapcsolatban"-al. Mikor Mexikóban voltam, a család is ott volt, csak az országnak egy másik részén. Szerintem a vakáció alatt rájöttek a szülők, hogy milyen nagy segítség vagyok nekik, miután eltöltöttek 10 napot a saját gyerekeikkel. Valószínűleg emiatt van a nagy változás. Többre értékelnek. Remélem így is marad, és nem felejtkeznek meg erről pár hét múlva. A papa biztosan nem fog egy hamar :) , mert vettem a szülinapjára egy üveg bort, és azóta folyamatosan csak mosolyog. Hogy nem fáradnak el a mimikai izmai?!?
A kölykökről nincs mit panaszkodni, mert nagyon szeretetreméltóak. Nincs bennük rosszindulat, mindig szót fogadnak, hallgatnak rám, tisztelnek, szeretnek. Néha kicsit irigy is vagyok a szülőkre, bárcsak a két lurkó az enyém lenne.

A barátommal is minden szép és jó. Mexikó után már alig vártuk, hogy végre találkozzunk. Többször is megnézte a filmet amit a csajokkal az útról készítettünk. Odaadtam neki az ajándékot amit hoztam, nagyon örült neki. Ezen a hétvégén elmentünk a New York Botanikus Kertbe. Az idő tökéletes volt, és nagyon klassz volt a hely. Sok-sok virág, sok-sok fa, friss levegő...

Megbeszéltük, hogy az utazós hónapomban együtt megyünk vakációzni Kaliforniába. Kocsit fogunk bérelni, és megnézzük San Franciscot, Santa Barbarat, Los Angelest, Las Vegast, a Grand Canyont és San Diegot. Je-je-jeee!!! Igaz, ez még csak terv, de már ez is valami :).
Az ezt követő héten is már péntek este munka után Bronx-ba mentem. Ilyenkor már elég késő szokott lenni, csak bedőlünk az ágyba és alvás. Reggel adtam neki oda az ajándékot, amit a héten készítettem. Fényképekből szerkesztettem képeket, és ki is nyomtattattam őket. Volt hozzá még egy csoki, amit egyébként anyu küldött nekem, de remélem nem haragszik, amiért az egyiket a pasimnak adtam. Ugye Anya?
Papissal szombat reggelenként mindig elmegyünk a törzshelyünkre reggelizni. Amerikai palacsintát ettem, amibe friss áfonyát sütöttek. Persze nem bírtam mindet megenni. Az amerikai adag nekem túl nagy. Az étel felét/harmadát mindig el kell csomagoltatni.
A hely amolyan nagyon tipikus New York-i étterem. Igyekszem majd legközelebb képeket csinálni. New York lakosai imádnak ilyen helyeken enni. Csúcsidőben nem is lehet azonnal asztalt kapni. Mikor megyünk, mindig ugyanaz van: 20 percet kell várni szabad asztalért. Ilyenkor feliratkozunk egy listára, és elmegyünk 20 percre valahová. Most például a Macy's-be mentünk, mert a barátomnak nem tetszik az órám, és kinézett nekem egy újat. Azt kell hogy mondjam, nagyon jó ízlése van. Az óra tökéletes volt. Ezüst színű, szögletes, gyémánt kövek díszítik. Látta rajtam, hogy tetszik. Még fel sem próbáltam, de ő már eldöntötte, hogy megvesszük.

Délután bementünk Manhattan-be farmert nézni, de nem jártunk sikerrel. Ezek után elindultunk a Museum of Modern Art(MOMA)-ba, de még a metron ülve meggondoltuk magunkat, és gyorsan átszálltunk egy visszafelé tartó szerelvényre. Így végül újra Bronx-ban kötöttünk ki, és múzeumozás helyett aludtunk :). Vasárnap reggel eljöttem a barátomtól, mert nem jó az, ha az egész hétvégét nála töltöm. Hagyni szeretek neki időt, hogy felkészüljön a következő hétre. De aztán délután Manhattan-ben meggondoltam magamat, és visszamentem Bronx-ba, vittem neki vacsit :).

Szorgalmasan járok szinte minden nap a gymbe, és pár hét után már érzem a változást. Sokkal később fáradok el a nap végén, mint korábban. Hurrá!!!
Az mp3 lejátszóm bedöglött, így vennem kellett egy újat. Megvettem a legolcsóbbat, ami négy gigás, van rajta rádió...
Eleinte a kütyü nem működött , mert a számítógépem nem ismerte fel. Visszamentem a boltba ahol vettem, és ott megbütykölték a laptopomat, azóta felismeri a lejátszót, így tudom gépen keresztül tölteni, és zenéket tenni rá. Zsófi és Csilli, köszi a zenéket!!! Egy este elugrottam Brooklynba, ahol a csajok adta pár jó muzsikát :).

Itthon a stúdió múlt héten katasztrófális volt. Azért ezt senki se érte szó szerint :).
Forgatás volt minden nap. Ilyenkor hapcizni sem szabad a házban. Mivel hangérzékeny felvétel volt minden nap, csak lábujjhegyen járkálhattam.


Már az külön móka volt, hogy feljussak a szobámba. Már korábban írtam arról, hogy a szobámba a studion át vezet az út, tehát ha forgatás van, nem tudok a szobámba menni. De mégis!!! Mert ha a studio elejében felmászok az emeletre egy LÉTRÁN(!!!!), akkor onnan könnyedén bejuthatok a szobámba.

Persze vigyázni kell hová lépek, mert itt-ott nyikorog a padló( = zaj = zavarja a forgatást), de már kitapasztaltam hová szabad lépni.
Volt olyan este, hogy nagyon elhúzódott a forgatás, és kölykökkel nem tudtunk hazajönni. Hál Istennek a fölső stúdióban már végeztek a filmezéssel, így oda mentünk. Én létrán felmentem a második szinti studióban az emeletre pizsamáért, fogkeféért, mese könyvért, majd cuccal együtt létrán le, gyalog föl a harmadik szinti stúdióba... Ááááá. Hahaha.

Aztán hogy New York-ot is megemlítsem...
Csodaszép az idő, meleg van, és így minden sokkal jobb. Visszatért az az enyhe büdös is, amit gyakran érezni a levegőben. Igen, New Yorkban büdös van! De hát én sose mondtam, hogy az illata miatt kedvelem a várost :) . Hehehe.
A szag abból ered, hogy óriási a forgalom(= szmog), rengeteg, de rengeteg az étterem(= kajaszag), és egyes utcák dugig vannak siető helyiekkel, és fényképező turistákkal(= tömeg). Na ezt képzeljétek el... Néha köhögök is. De sebaj, továbbra is az a véleményem, hogy egy várost nem a szaga alapján kell megítélni :).
Egyébként New York csodaszép. Nem telik el úgy nap, hogy ne döbbennék újra és újra rá, hogy nyaralok. New York annyira hatalmas, annyira sokszínű, annyi a látnivaló, annyi a kipróbálni való!!! Annyira jó itt, minden nap úgy érzem, hogy vakáción vagyok.
Viszont vészesen fogynak a napok. Egyre gyorsabban. Hülyeségeket álmodom, hogy a reptéren lekésem a Magyarországra tartó gépemet, és sírva hívom a szüleimet: Anya, apa, ne haragudjatok, de lekéstem a gépet, nem tudok hazamenni, itt maradok New Yorkban.

Pedig napra pontosan még négy hónap van hátra.
Még négy hónap vakáció :) .

41 megjegyzés:

  1. Szupi az órád! Használd egészséggel! :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy a jó idő meghozta a jókedved.
    Mókás lehet létrán közlekedni.
    Szuper,hogy a szülők,gyerekek rendesek.
    Élvezd a hátralévő idő minden percét, puszillak: anya

    VálaszTörlés
  3. nekem is tetszik az óra pedig nem vagyok órás :D
    használd ki a négy hónapot és a családi "idill"-t
    ;)
    örülök h minden ok
    meghogy frissítettél

    VálaszTörlés
  4. most nézem h ma van kerek 9 hónapja hogy ott vagy
    boldog hófordulót ;)

    VálaszTörlés
  5. Szia Hugi, nekem a létrázásod tetszik leginkább :D Poén, hogy egy recsegő stúdióban kell csendben lenned. Néhány napja, amikor skypoltunk és otthagytad a gépet, azt hittem földrengés van nálad, majd rájöttem, hogy csak valaki megmászta a falépcsőt. Ezek után a repülést tartom az egyetlen csendes közlek opciónak a lakásban. xoxoxo

    VálaszTörlés
  6. Ti milyen jól szórakoztattok engem!
    Háháhááá!!!

    VálaszTörlés
  7. szia evi!
    vegre irtal mar nagyon vartam (:
    nycbe is elert a tavasz (:
    biztos hogy nem hosszabitasz?
    Korni

    VálaszTörlés
  8. Kár, hogy már csak 4 hónapod van ott. Gondolom, nem lesz könnyű otthagyni mindent. És az erről szóló írásaid is hiányozni fognak.
    De addig is írj sokat! :)

    VálaszTörlés
  9. Nem hosszabbítok, mert szeptember elejétől suli. Jó lenne jövő nyárra fogorvos lenni. Igen, nagyon fog hiányozni New York, de felnőtt nő vagyok, egy év babysitterkedés után ideje lesz visszaevezni a komolyabb vizekre :).

    VálaszTörlés
  10. Mi lesz a csoki pasiddal?

    VálaszTörlés
  11. Hogyan ismerkedtetek meg a pasiddal?Persze ha nem titok.

    Detti

    VálaszTörlés
  12. Szia Detti!
    Egy szórakozóhelyen(Webster Hall) ismerkedtünk meg. Csak azért kezdtem el vele beszélgetni, mert szimpatikusnak találtam, hogy már járt Budapesten. Kb. egy hét múlva újra találkoztunk, elhívott egy szuper japán étterembe vacsizni. Még ez után is úgy gondoltam, hogy csak barátok lehetünk.
    A következő randik múzeumok voltak...(mindenhová be tudunk menni ingyen, köszönet a banknak ahol dolgozik).
    Bla-bla-bla...és bla-bla-bla.
    Nemsokára féléve lesz, hogy először találkoztunk.

    VálaszTörlés
  13. Szia Évi!

    4 hónap még hosszú idő. :-) Élvezd, ahogy eddig, és még ne gondolj arra, hogy vége lesz.

    Puszi:

    Lilla :-)

    VálaszTörlés
  14. Kedves Évi!
    Így ismeretlenül is jó olvasni a blogodat. Én most szeretnék kimenni aupairkedni. Ha nem okoz gondot neked, akkor privát emailben tehetnék fel pár kérdést neked. Nagy segítség lenne:) Előre is köszönöm:Zsuzsi (la.zsuzsanna@gmail.com)

    VálaszTörlés
  15. Köszi LILLA :)

    ZSUZSI, írtam neked mailt, most már tudod a mail címemet, nyugodtan írj kérdéseket.

    VálaszTörlés
  16. Szia,

    élvezd amíg lehet, az óra csini:)

    VálaszTörlés
  17. Persze! Igyekszem kihasználni az utolsó hónapokat. Végül is 4 hónap elég sok. Nem?
    Azt hiszem csak azért érzem ilyen közelinek az évem végét, mert elkezdtem szervezni a vakácós hónap utazásait. Kalifornia... és lehet Hawaii is???

    VálaszTörlés
  18. A vakációs hónap költségeit ki fizeti az aupaireknek?Honnan van ennyi pénzetek basszus? :) Azt hittem a babysitterek csak zsebpénzt kapnak.

    VálaszTörlés
  19. Heti 200 dollárt kapunk. Ez itt, Amerikában minimális fizetés. A legtöbb au-pair ezt a zsebpénzt elkölti a cukrászdában sütire, alkoholra bulikban, vagy ruhákra a boltokban.

    DE MI(Csilli, Dóri, Zsófi) NEM !!! Igyekszünk a lehető legtöbbet félretenni belőle, tehát minimum a felét, de néha az egészet. Éppen a napokban számolgattam,hogy mennyi pénz kell a kalifornia-túrára: min 2 erez dollár. Ez azt jeleni, hogy 10 hétig teljesen félre kell tennem a pénzemet. Eddig szépen gyűlik, meg lesz. Persze fáj a szívem, hogy úgy fogom New Yorkban eltölteni a nyarat, hogy egy bikinin kívül, semmit sem vehetek. De ez van.

    Egy 1,5 hónapi kereset félretételéből már telik egy repjegyre plussz heti szállásra.

    Természetesen az utazós hónap költségeit magunknak fizetjük. Még 3 hónapom van házra az utazásig, de már semmire sem költök(egy kis kaján..stb kívül).

    Az órát nem magamnak vettem, hanem a barátomtól kaptam.

    És az sem titok, hogy otthonról kapok támogatást. Sok mindent(elsősorban gyógyszert és bocicsokit) rendszeresen kapok otthonról...
    A sportközponba, ahová járok,a szüleim jóvoltából járok.

    És ami még fontos:
    Minden repjegyet és szállást magunknak keresünk, foglalunk, fizetünk. Mindig hosszú napok mennek rá a keresésre, de végül mindig megtaláljuk a legolcsóbbat, a legakciósabbat...
    Rengeteg pénzt lehet így megspórolni.

    VálaszTörlés
  20. Szia Évi! Megértem, hogy néha fáj a szíved, ha vmit ott kell hagyni a boltban, de azt hiszem, hogy a sok látnivaló, a kiránduláson szerzett élmények pótolnak ezért. :) Nem de? ;) Na, meg ha belegondolunk, hogy itthon az utazási irodák alsó hangon 500 ezer körül értékesítik a tengerentúli utakat, akkor megéri kint spórolni, és még így is olcsóbban megússzátok, mintha itthonról utaznátok. :) Ja, és a ruhákra egy idő után úgyis ráun az ember, meg kimegy a divatból stb. Viszont a jó kis nyaralós képeket tök jó lesz visszanézegetni és mutogatni a gyerekeiteknek. :)

    VálaszTörlés
  21. Igen Évi, egyet értek veled.

    VálaszTörlés
  22. Szia Évi!Mennyibe került az óra? Nagyon tetszik nekem is kell!!!!! :)

    VálaszTörlés
  23. A brooklyni madarak azt csiripelik, hogy pont ma sikerült leakasztani egy vadiúj gumicsizmát...éés valakinek partycipő is kell...:))))) Gossip, gossip :))))))

    Napi körkérdés: Ön szerint mi lesz így a nyári költségvetéssel? Vajon jut még arra a bikinire, vagy marad a nudista strand?

    Nohát, ezt a riportot A Csilli&Dóri produkciós iroda hozta össze, "Vasárnap este van, és éppen nincs kit cseszegetni" alcímmel.

    We love you Evita!! xoxo

    VálaszTörlés
  24. CSILLI, DÓRI!!!

    Hááát csajok, nagyon ütősek vagytok.
    Ez szinte fájt :)..

    Anyukám kiakadt, hogy nincsen cipőm esőben(a régi gumicsizma kilyukadt) és elküldött venni egy gumicsizmát.
    Partycipő? Közben eldöntöttem, hogy megpróbálom megcsináltatni a régit(sarkát), és úgy talán olcsóbban kijön, mintha vennék egy újat.

    Egyébként igen, lemondtam az új bikiniről, jöhet a nudista strand :)

    Gossip girls, hess!!!

    VálaszTörlés
  25. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  26. szia ha hazaérsz is folytatod a blogot?:) vagy ezt csak igy amerikában?
    Korni

    VálaszTörlés
  27. Szia Évi!
    Én is ismeretlenül írok, de szorgalmasan olvasom a blogokat. Nem tudom mi lesz nélkületek, olyan mint a heti betevő Született Feleségek adag.. Viccen kívül: tényleg jó hetente negyed- egy órára (attól függ mennyit írtok :)) valaki más életét élni és látni, hogy Amerika nem is olyan félelmetes, és bárkinek összejöhet. Csak elhatározás kell hozzá és egy kis szerencse. :)
    Használd még ki ezt a 4 hónapot és írj szorgalmasan.
    Anna

    VálaszTörlés
  28. Szia Evi! Nagyon elveztem a bejegyzest (de ez ugye nem meglepo). Nos egy nem a bejegyzeshez vago kerdesem lenne. Egyik cseh baratomnak a hetvegen unnepeljuk a szulinapjat, s egy kis videot keszitenenk neki, ami annyit tesz, hogy tobb kisebb videoreszletet kellene osszevagni. Lattam hogy a mexicoi videot pontosan igy oldottatok meg. Elarulnad a program nevet? Koszi elore is es hajra az irassal!!!

    VálaszTörlés
  29. ANNA,
    Örülök, hogy tetszenek az írásaink. Klassz a hozzászólásod :). Tökéletesen összefoglaltad blogjaink üzenetét: "Amerika nem is olyan félelmetes, és bárkinek összejöhet. Csak elhatározás kell hozzá és egy kis szerencse. :)"

    MELINDA,
    Windows Movie Maker!
    Szerintem nincsen olyan számitógép, amin ne lenne rajta a program. Kell egy kis idő, még elsajátítod a használatát. Sok a trükk, rá kell jönni...
    Az új, Ameikában vett fényképezőgpem által készített videokat ez a program nem ismerte fel, így a mexikós videot Sophie amerikában vett laptopján szerkesztettük.
    Sajnos gyakran gyűlik meg a bajunk a különböző formátumokat készítő és felismerő külyükkel...
    Remélem neked nem lesz gonbod vele.
    Üdv,
    Évi

    VálaszTörlés
  30. Haho Evita!

    Én nagyon büszke vagyok rátok,amiért ennnnnnyi sok kísértés mellett így tudtok spórolni!Én tudom,hogy elcsábulnék-sajnos:( De le a kalappal előttetek!Annyira példaértékű,ahogyan utaztok!Igazi magyarok vagytok(itthon is művészet megélni egy minimál bérből),nektek meg kint sikerül egy csábító világvárosban!Gratulálok!És tudjátok mit?Nagyon-nagyon meg is érdemlitek ezt a rengeteg sok szép élmény!Remélem a jövőben is sok ilyenben lesz részetek!

    VálaszTörlés
  31. Szabina, Te olyan aranyos vagy :)) Imádom, hogy mindig ilyen tök kedves kommenteket írsz mindenkinek! Remélem otthon találkozunk majd! Igaz, hogy ez off volt (bocs Evita), de szívemből szóltam :)

    VálaszTörlés
  32. Szabina az én barátnőm, bibííííííí :) De majd a welcome bulinkra meghívom otthon, mint fő kommentelőt és törzsolvasót :)
    Puszi, Csilli
    (csak azért írtam, hogy meglegyen a kb ötszázadik komment :) Hahaha)

    VálaszTörlés
  33. Hehe Csilli, kedves tőled, hogy írtál még egy kommentet.
    Szabinát én is kedvelem, és Csilli welcome buliján biztosan találkozom vele személyesen is :). Már várom!

    Nekem nem lesz welcome bulim, nekem nincsenek ennyire "cool" barátaim, tehát a Csillién feltétlen ott akarok majd lenni! Ez most üzenet volt Csilli barátainak, hogy nehogy elfelejtsenek elhívni engem is :). hehehe

    VálaszTörlés
  34. Ja, még azt akartam írni múltkor, hogy az egyik NÉVTELEN hozzászóló nem érzi illetlenségnek, hogy megkérdezze az órád árát? Szerintem semmi köze nincs hozzá. Persze, rendi vagy hogy leírtad, és én is leírom az utazások árait, de nekem már egy kicsit elegem van ezekből a pénzes kommentekből. MAGÁNÜGY. Ez olyan mintha megkérdezném a kommentelőket ISMERETLENÜL, hogy pl mikor jelentkeztek be utoljára nőgyógyászhoz vagy mennyi pénzt költöttek tavaly a karácsonyi ajándékokra. Ha nagyon tetszik neki az óra, akkor megkérdezhette volna a márkáját és sorozatszámát, majd rákereshetett volna a Macy's honlapján. De így csak azt akarta, tudni, hogy Papis mennyit költött rád. Még én sem kérdeztem meg Évit az óráról, nem mindegy mennyi volt?! De most komolyan. Ajándékba kapta!
    Amúgy jó kedvem van ma, süt a nap és fél 7kor végzek, hihi :)
    Puszedli
    Ui: valaki egyetért velem? :)

    VálaszTörlés
  35. Csilli, furcsálltam a kérdést én is(bár névtelenül könnyű pofátlan kérdéseket feltenni). De aztán válaszoltam mert "rendi" vagyok. Nem akartam szétkürtölni az árát(mert magánügy), de arra gondoltam, a kommenteket biztosan senki sem olvassa el, így bizonyos kereteken belül magánügy is marad.

    Egyébként azon a napon, amikor a barátomtól kaptam az ajándékot, aznap voltunk együtt pont fél éve...
    Bár ezt aznap nem tudtuk, csak utólag számoltunk utána :).

    VálaszTörlés
  36. De aranyosak vagytok Csajok!Köszönöm!Ma éppen borús hangulatom volt sajnos,de a viszonzott kommenteitek nagyon jól estek.Felvidítottak!Hű,hát annak meg pláne örülök,hogy már most szívesen találkoznátok velem,és annak meg tripla-duplán,hogy Welcome bulira vagyok hivatalos!:)Köszönöm az őszi meghívást Csilli!:)Egyébként nagyon nevettem a "pénzes"bejegyzéseden!:) Én legutóbb 8000ft-ot fizettem egy fogtömésért,és a nőgyógyász....öh :D Egyébként hihetetlen sok selejt ember van,de hát ez van:)
    Amúgy már csak 16-ot kell aludni,és utaztooook!Jupppppi:D
    Puszi nektek!

    VálaszTörlés
  37. Csilli, I agree. Viszont attól még nem selejt ember vki, hogy megkérdezi. Max. nem tanították meg arra, hogyan kell diszkréten viselkedni. Ami szintén nem olyan baj. Mindenkinek van vmi modorbeli hibája, én pl. lekáromkodom a csillagokat is az égről, ha vki nagyon felhúzza az agyamat :)

    Amúgy meg Évi, én mindig a kommentekkel kezdem :) Mondjuk lehet én vok csak ilyen psycho ;)

    De amúgy tényleg emberek, ha olyan kérdésetek van, ami nagyon a blogger privát szférájába vág, akkor tessék írni neki egy e-mailt. Vagy aziwiwen. Amen.

    HAVE A NICE DAY, EVERYONE!

    VálaszTörlés
  38. Dóri (DC-ből) én is mindig a kommentekkel kezdem (nem vagy egyedül:) Sok sok fura embert összehord a szél egy ilyen közösségi jellegű oldalon, de sajnos ezeket a kommenteket is el "kell" viselnie egy bloggernek...:( vagy ha már nagyon nagyon zavar titeket miért nem teszitek zárttá?így csak annak küldenétek meghívót, aki mindig névvel kommentelt, így csak ők olvashatnak. ez csak egy tipp. Az én pasim csak 7.000.- forintot költött az órámra, tuti nem szeret annyira engem, mint Papis téged.:) szép napot nektek!

    VálaszTörlés
  39. "Az én pasim csak 7.000.- forintot költött az órámra, tuti nem szeret annyira engem, mint Papis téged.:)"
    - ezt biztosan csak viccből írtad :)

    Az, hogy ki milyen drága ajándékot kap a pasijától, egyáltalán nem tükrözi a szeretet/szerelem nagyságát. Ez tuti. Tapasztalatból mondom... hahaha.

    Az óra áráról szóló bejegyzést eltávolítottam, mert túl nagy figyelem esett rá.

    VálaszTörlés
  40. persze, hogy csak viccből írtam:)

    VálaszTörlés