2010. január 13., szerda

Nincs keved itt dolgozni? Dehogynem.

Ma is forgatás van.
Azt mondta a host apukám, hogy nyugodtan itthon lehetek.
Ha fotózás van mindig maradhatok, de ha "filming" van, ami ugye hangérzékeny munka, le kell lépnem. Ilyenkor várost szoktam nézni, vagy elmegyek a 42. utcai könyvtárba tanulni.
Miután felveszem a piciket a suliból délután, el szoktuk "csövezni" az időt. Pizzázó, játszótér, nagyilátogatás, könyvtár, múzeum...

Annak ellenére, hogy megengedték, hogy itthon maradjak, délelőtt elmentem a Macy's-be (NY talán leghíresebb "plázája"). Vettem egy pár fülbevalót, majd visszaindultam haza, de közben betértem pár turista boltba képeslapokat venni.

Az utolsóban ahová bementem, szóba elegyedtem a tulajjal. Az üzlet az átlagosnál nagyobb, és itt találtam a legjobb képeslapkínálatot.
Azt kérdezte az üzlettulajdonos, hogy fotózással foglalkozom-e, mert hogy kiválasztottam a legművészibb képet. Mondtam neki, hogy csak turistaként foglalkozom a fotózással, de egyébként csak félig-meddig vagyok turista. Kérdezte, hogy ez mit jelent. Hát azt, hogy valójában au-pairként dolgozom. Kérdezte hol dolgozom, mondtam hogy itt a közelben.
Megdicsérte az angolomat, és kérdezte, hogy nincs-e véletlen sok szabadidőm. Dehogynem. Most is például hétköznap délelőtt van, és legfőbb tennivalóm szép képeslapot venni. Lol.

Erre jön a nem várt kérdés:
Nincs kedved itt dolgozni?

Reflexből válaszoltam: Dehogynem.

Segítségre lenne szüksége részmunkaidőben. Kérdezte mikor érek rá, elsoroltam, és ó hát neki az pont jó. Mondta, hogy szerinte nagyon jó az angolom, és úgy beszélek mint az amerikaiak (csak bókolt, az angolom egyébként szörnyű, haha). Aztán még mondta, hogy a vevőknek kéne segíteni, és beszélgetni velük, nevetve mondtam, hogy az nem lesz gond.
Aztán felgyűlt egy kis sor mögöttem, akik ki akarták fizetni az összeválogatott New York-os emléktárgyakat, így a pasi a kezembe nyomott egy névjegykártyát, és kérte, hogy a lehető leghamarabb jöjjek vissza beszélni. Mondtam, hogy OK, majd mosolyogva elviharzottam.

Ezek után hazajöttem, éppen felvétel volt. Kérdeztem, hogy miféle forgatás van. Mondták, hogy talk show, de valami rossz fajta, és nevettek...

Most fent ülök a galérián, de nem mertem a szobámba menni, nehogy túl hangosan lélegezzek és miattam újra keljen venni valamit. Itt ülök a szülők szobájában, az ölemben a gépem, és éppen azt hallgatom, hogy valaki bőg. Nem szeretem a bőgős talk show-kat.

A munkát majd meggondolom.
Ellenérv: ez feketemunka lenne.
Mellette szóló érv: kéne a pénz.

És most elárulom mi a hátránya a manhattani au-pairkedésnek: a pénz amit keresel, itt sz*rt sem ér. Fagyifalván(külváros, kertváros) persze pont elég lenne, de itt, az USA legdrágább városának legdrágább központjában és ráadásul a Union Square környékén....hát, szegény élet az au-pair élet. És ha ráadásul az au-pair március végén Mexikóba megy nyaralni, nyáron pedig országot keresztező túrára majd Kalifornia túrára, hát kell a pénz.

Üdv,
Évi

8 megjegyzés:

  1. hát ez klassz. Szerintem simán dolgozhatsz, persze előbb tájékozódj, hogy mi van ha ellenőriznek, neked milyen gondod származhatna belőle. (ne történjen meg, de jobb tudni előre az ilyet)
    Márc Mexikó, nyár California..irigylésre méltó élet az ilyen azért! :) pusszancs

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Szerintem jól hangzik ez az állás,és ráadásul nem is kell megszakadnod fizikailag!Szóval érdemes meggondolni.Bár szeritnem is járj utána,hogy mi van,ha...
    De pénz kereseti forrásként feladhatnál egy lottószelvényt is:P
    Csak vicceltem:)

    VálaszTörlés
  3. Pont ma kerestem én is a neten valami pluszmunkát :) Nekem is kéne a plusz pénz, mert amit Sparky sétáltatásáért kapok az semmi. Különben találtam egy olyat, ahol statisztákat keresnek filmekbe, reklámokba, stb és van egy mobilszám, holnap felhívom és szólok Neked is és Zsófinak ha jó. Direkt kiemelték, hogy mindenféle ember jöhet, direkt az "utca embereit" keresik bőrszíntől, kortól, stílustól függetlenül.
    Amúgy szerintem nem is az a gáz, hogy Manhattanben laksz - mármint a pénz szempontjából - hanem az, hogy kaját is kell venned magadnak. Mert én szinte sosem veszek, csak hétvégén ha nem vagyok otthon, ezért az utazós 100 dolcsin kívül marad még 100 egy hétre.
    Hétvégén buli! Puszi

    VálaszTörlés
  4. mindenesetre mákos vagy ;)

    VálaszTörlés
  5. Olvasom rendszeresen a blogot, tetszik csak soha nem tudok hozzászólni, most se nagyon tudok... :)
    Egy kérdés/kérés nem tudnád a stúdiót lefényképezni? Olyan kíváncsi lennék rá; köszi

    VálaszTörlés
  6. "nehogy túl hangosan lélegezzek" - a host gyermekem és én nevettünk egy jó nagyot! You made my day, that's sure! ;) ... kíváncsi vagyok, hogy elfogadod e a melót..!

    VálaszTörlés
  7. Szia Evi!

    Csillivel egyetertek abban h ha kajat kell venned az nagyon gaz :S Abban viszont nem, h nincs koze a dolgokhoz h hol laksz. Mmint en tudom h ha olyan helyen laktam volna h 5-10 perc alatt elerek egy mallba metroval kb sehova nem jutottam volna el. De ha meg 5-10 percet kell autoznod mar jobban meggondolod :d Legalabbis en igy tettem :D Szal mondd meg h vegyenek kajat mert kotelezo nekik ezt biztositani - hetvegen is -, es hat a shoppingra nem tudok mit mondnai :D:D:D Talan ne menj a Macy*s fele :D

    Puszi!

    Mono

    VálaszTörlés
  8. Szia! Pont arra gondoltam én is, hogy kötelező biztosítaniuk a kaját. Bár nem vagyok au-pair, de a szerződésben nem írják bele, hogy szállás, kaja, meg heti fizetés kötelező?! Vagy akkor fizessenek többet :). Ők mit esznek, vagyis inkább hol? Ha étteremben, akkor nem hívnak Téged?

    VálaszTörlés